Table of Contents Table of Contents
Next Page  176 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 176 / 196 Previous Page
Page Background

176

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

השהייה ישובצו במערכת בשעות הפנויות הקיימות. עובדי הוראה שאין להם שעות

פנויות ישובצו שעות השהייה שלהם כפי שיוסכם בינם לבין מנהל המוסד החינוכי.

עובד הוראה ישובץ בשעות השהייה רק בימים בהם הוא משובץ במערכת שעות

שעות השהייה הן חובה.

.)10/

ההוראה (מב

10%

תוספת

משכרם

10%

קיבלו עובדי ההוראה תוספת בשיעור

31.12.93

ועד

1.6.81

מיום

המשולב בגין שעות השהייה.

.)19.9.94

נכללת תוספת השהייה בשכר המשולב (הסכם השכר

1.1.94

מיום

עובדים הזכאים לשעות גיל

עובדי הוראה הזכאים לשעות גיל, בסיס משרתם יהיה לפי שעות הגיל לכל דבר

ועניין, כולל חישוב שעות השהייה.

תוכן הפעילות בשעות השהייה

נקבע ששעות השהייה יכוונו להגשמת שתי מטרות:

. טיפול בתלמידים חלשים במוסדות החינוך, על כל שלביהם, במגמה למנוע נשירה

1

ולהקל על המעבר של תלמידים ממסגרת למסגרת.

. טיפוח הקשר של עובדי ההוראה עם ההורים ועם הקהילה ועידוד פעילות

2

התלמידים לפעולות התנדבות למען הקהילה. נקבע במפורש ששעות השהייה

לא ישמשו למילוי מקום, או לעבודת הוראה אחרת, או להשגחה על תלמידים, או

לשיעורי עזר.

הפעולות שצויינו בהסכם שיש למלאן בשעות השהייה

. פגישות לשיחות אישיות של עובדי הוראה עם תלמידים בודדים ועם הוריהם.

1

. הכנת חומר לימודי מותאם להרכב הכיתה ורמת התלמידים בכל שלבי החינוך.

2

. פגישות עבודה עם עובדים סוציאליים, קציני ביקור סדיר, מפלג הנוער, מומחי

3

איבחון ופסיכולוגים.

. סיוע בארגון והפעלה של תלמידים החונכים תלמידים.

4

. הכנת תוכנית למעורבות של תלמידים לשירות בקהילה.

5

. הדרכת תלמידים לשירות לזולת ו/או לחברה, קיום מעקב אחר פעולות חברה

6

והתנדבות.

. ארגון פעולות לטיפוח בית הספר, הנוי והסביבה.

7

מנהלי בתי הספר

שעות השהייה שלהם ינוצלו לארגון ולהכוונת הפעילויות המפורטות לעיל.

ידריכו ויפקחו על ביצוע הפעולות המיוחדות בשעות השהייה. המפקחים

המפקחים

יגדילו את שעות פעולתם בשתי שעות שבועיות, או יחסית למשרתם, אם הם

עובדים במשרה חלקית.

דיווח על תוכן הפעילות

. כל מורה יגיש למנהל המוסד תוכנית עבודה לשליש או לזמן, בהתאם לנהוג בבית

1

הספר, ובה יפרט את הפעולות שהוא מתעתד לבצע במסגרת שעות השהייה,

במשך השליש או הזמן, כמקובל במקצועות הוראה אחרים. תוכנית זו תתבסס על

התוכנית המוסדית שאישרה המועצה הפדגוגית.

. בסוף השליש או הזמן יגיש המורה למנהל דו"ח מסכם לתקופת הפעילות.

2

. מנהל בית הספר יטפל בתוכנית העבודה ובדו"ח המסכם, כפי שהוא נוהג בכל

3

מקצוע אחר הנלמד בבית הספר.

. כל עובד הוראה (גננת, מורה, מנהל) ירשום את הפעילות השוטפת ב"דו"ח פעילות

4

.10/

בשעות השהייה בשנת הלימודים..." דוגמה לדו"ח כזה פורסמה בחוזר מנכ"ל מד

דו"ח זה יימצא בידי המורה במהלך כל שנת הלימודים, והמורה ימסור אותו למנהל

בסוף שנת הלימודים לשמירה בארכיון המוסד.

תאונה במוסד חינוך - נוהל הפעלת ועדה לבירור

68 '

ב' עמ

6/

א') תשס"ב

10/

(נח

. הנסיבות למינוי ועדות בדיקה

1

עם קבלת דו"ח על תאונה או על אירוע שהתרחשו בתחום מוסד חינוך בשעות

1.1

הלימודים (לרבות ההפסקה) או בפעולה שאורגנה על ידי מוסד חינוך או בפעולה

במסגרת החינוך הבלתי־פורמלי (חוג, תנועת נוער וכו'), ישקול מנהל המחוז או

מי שימונה על ידו את הקמתה ואת מינויה של ועדת בדיקה.

עם קבלת ידיעה על תאונה קטלנית או על אסון המוני (פציעתם של שלושה

1.2

תלמידים ומעלה) במוסד החינוך או בפעולה שאורגנה על ידו או בפעולה במסגרת

החינוך הבלתי פורמלי, כמוזכר לעיל, ישקול המנכ"ל מינוי ועדת בדיקה. לגבי יתר

האירועים החריגים יישאר העניין לשיקול דעתו של מנהל המחוז.

במקרה של התאבדות או ניסיון התאבדות יש לפעול על פי פירוט הדברים

1.3

.88־90 ,68 '

ב' עמ

6/

בחוזר סב

על תאונה או על אירוע, שיש בהם חשש לעניין פלילי, תועבר הודעה ליועץ

1.4

המשפטי של המשרד, במקביל לדו"ח על התאונה, באמצעות מנהל המוסד.

אלה המסגרות המצדיקות מינוי ועדות בדיקה כמצוין לעיל:

1.5

א. האירוע התרחש בזמן שמתנהלים לימודים סדירים בבית הספר.

ב. האירוע התרחש במהלך הפסקה.

ג. האירוע קרה בפעולה שאורגנה על ידי המוסד החינוכי.

ד. האירוע התרחש בפעילות במסגרת תנועות נוער.

ה. האירוע התרחש בפעולה שהתקיימה בארגונו, בפיקוחו או בחסותו של משרד החינוך.

. סמכויות הוועדה ותפקידיה

2

א. גביית עדויות.

ב. עיון במסמכים רלוונטיים.

ג. זימון מומחים על פי הצורך.

ד. סיור במקום התרחשות התאונה - בהתאם לצורך.

ה. מתן המלצות לאור ניתוח הממצאים לגבי הרכיבים האלה:

, המבנים, הציוד והתשתית הבטיחותית.

האתר

)1

של המעורבים בנושא הבטיחות או בנושאים הקשורים לתחום

מידת בקיאותם

)2

הבדיקה.

הנוגעים לבטיחות ונהלים אחרים, שפורסמו על

מילוי ההוראות והנהלים

) מידת

3

ידי משרד החינוך התרבות והספורט.

המעורבים, הסגל הפדגוגי והמינהלי, התלמידים, אנשי האחזקה

בעלי התפקידים

)4

והשירותים, נותני השירות בתחומים השונים (רפואה, הדרכה, מזון, הסעות וכו'),

הורים ומתנדבים.

הקשורים לאירוע שבו התרחשה התאונה: הרשות

המוסדות והארגונים

)5

המקומית, הבעלות, מוסדות רפואה וביטחון.

ופעילותו לאחר האירוע (מינהלית ופדגוגית).

התארגנות בית הספר

)6

תאונות עובדי הוראה - נוהל הטיפול

עובד הוראה, שנפגע בתאונת עבודה, בין אם במקום עבודתו ובין אם בדרכו לעבודה

או בשובו ממנה, צריך למלא שני טפסים של המוסד לביטוח לאומי:

: טופס זה ממולא על ידי הנהלת בית הספר (לגננות - באגף

250/

שמספרו בל

.1

כוח אדם בלשכה המחוזית) והוא מהווה אישור למחלקת תאונות של קופת חולים

בה הוא חבר, שמוציאה על פיו תעודה של נפגע בעבודה.

: הנפגע ממלא בו את כל הפרטים, פרט לסעיף המשכורת

211/

שמספרו בל

.2

בשלושת החודשים שקדמו לתאונה (שאותו ממלאים בגזברות הלשכה המחוזית,

או המעסיק - לגבי מי שאינם עובדי משרד החינוך).

, בצירוף התעודה הרפואית של נפגע בעבודה, יש להמציא

211/

את טופס בל

למוסד לביטוח לאומי הסמוך למקום מגוריו של העובד.

עד לתקופה של שישה

75%

המוסד לביטוח לאומי משלם לעובד שנפגע משכורת של

חודשים מתאריך התאונה.

מכיוון שמשרד החינוך (או כל מעסיק אחר) ממשיך לשלם לעובד שנפגע את

המשכורת המלאה, מתבקש העובד להחזיר לגזברות משרד החינוך (או למעסיק

האחר) את הכספים שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי, כדי שלא ינכו את תקופת

(ראה גם פרק "חופשת מחלה",

ההיעדרות מימי המחלה הצבורים שלרשותו

סעיפים "היעדרות לרגל תאונה בעבודה" ו"דמי פגיעה וניצול חופשת מחלה").

ממשיך להיות חולה עקב

עובד הוראה שנפגע בתאונת עבודה לפני חופשת הקיץ ו

, זכאי לתשלום בעד החופשה כפי שהיה מגיע לו אילו היה

התאונה גם בחופשה

בריא, וכן זכאי לתשלום דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, אם המוסד הכיר

. (חוזר בני

1953 -

בזכותו לקבל דמי פגיעה על סמך חוק הביטוח הלאומי תש"ד

א

||||||||||||||||

ב

||||||||||||||||

ג

||||||||||||||||

ד

||||||||||||||||

ה

||||||||||||||||

ו

||||||||||||||||

ז

||||||||||||||||

ח

||||||||||||||||

ט

||||||||||||||||

י

||||||||||||||||

כ

||||||||||||||||

ל

||||||||||||||||

מ

||||||||||||||||

נ

||||||||||||||||

ס

||||||||||||||||

ע

||||||||||||||||

פ

||||||||||||||||

צ

||||||||||||||||

ק

||||||||||||||||

ר

||||||||||||||||

ש

||||||||||||||||

ת

||||||||||||||||