Table of Contents Table of Contents
Next Page  140 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 140 / 196 Previous Page
Page Background

140

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

הקריטריונים להעסקת מורים עולים

. תינתן עדיפות לקליטת מורים יוצאי העדה האתיופית ולשילובם במערכת

1

החינוך. תינתן עדיפות למסיימי קורסי התאמה מטעם האגף לשיפור מעמד המורה.

) ואילך. במקרים חריגים

2.9.2007(

. המורים עלו ארצה מי"ט באלול תשס"ז

2

תאושרנה שעות גם למי שעלה לפני תאריך זה.

. מורים המועסקים בפרויקטים ייחודיים יאושרו על פי מדיניות המשרד. 

3

. הוקצו שעות מקבילות להעסקתם מתקן בית הספר או ממקור אחר.

4

שעות שבועיות מהמשרד כנגד שעה שבועית אחת,

2

. גננות תוכלנה לקבל

5

שתוקצה ע"י המפקחת.

ולא קיבלו כל סיוע יוכלו לקבל שעה תמורת

1.1.10

. מורים שעלו ארצה לאחר

6

המשרה.

2/3

שעה, עד

. תינתן עדיפות בחלוקת השעות לעולים שהם מפרנסים ראשיים.

7

על ידי המשרד.

סמל מוסד מוכר

. לא תינתנה שעות לבית ספר שאין לו

8

להעסקת העולה ממנהל האגף לשיפור מעמד המורה

ניתן אישור בכתב

.9

בירושלים.

. בחמ"ד יש לדאוג להתאמת המורה לדרישות החינוך הממלכתי-דתי.

10

לתשומת לב המנהלים

א. דין השעות הניתנות על ידי משרד החינוך כדין שעות תקניות לכל דבר ועניין.

.

האישור תקף לשנה אחת בלבד

ב. מורה עולה, שיפסיק את עבודתו מכל סיבה שהיא, השעות מתבטלות אוטומטית,

ואין המחוז רשאי לנצלן למטרות אחרות. המנהל יודיע על הפסקת עבודת

המורה לממונה על קליטת מורים עולים במחוז.

ממנהל האגף לשיפור מעמד המורה.

אישור בכתב

ג. אין להעסיק מורים ללא קבלת

ד. מנהל שלא יקצה שעות במקביל לשעות שיקצה המשרד לא ייכלל בהסדר זה.

ממשרד הקליטה

אישור

ה. תושבים חוזרים יגישו בקשה להשלמת שכר בצירוף

המעיד על זכאותם לסיוע.

1

ו. בבתי ספר מקיפים יש לציין בטופס הבקשה להעסקת המורה (ראה טופס

בחטיבת הביניים או בחטיבה

בנספח) את שכבת הגיל שבה יועסק המורה

באותו סמל מוסד. כמו כן יש להקפיד לציין בטופס את מגמת בית

העליונה

הספר: ממ', ממ"ד או מוכר.

ז. מנהלים שייכללו בתוכנית זו ידאגו, בסופו של התהליך, להעסיק את המורים

העולים מתקן בית הספר בסיום השנה השנייה.

ח. את הבקשות יש להפנות בכל מחוז לממונה על המורים העולים במחוז.

רשימת המדריכים הממונים על העולים במחוזות ושעות הקבלה שלהם מופיעה

.3

בנספח

ומוקדם ככל האפשר.

15.8

ט. יש להגיש את הבקשה עד

י. מספר השעות המוקצות לנושא מוגבל.

יא. חלוקת השעות והקצאתן מותנית במדיניות המשרד ובשיקול דעתו של מנהל האגף.

- המורה העולה, שסיים קורס

תהליך הקליטה של מורה עולה במערכת החינוך

התאמה באחת המכללות, יפנה אל הממונה על מורים עולים במחוז.

המורה העולה ימלא טופס בקשה לשעות, יחתום על הבקשה ויגישה למנהל בית הספר.

המנהל יחתום על הטופס ויעבירו לאישור המפקח הכולל או המקצועי.

אישור סופי של מנהל האגף יועבר לממונה על המורים העולים במחוז ולמנהלי בתי

ניצול השעות יתאפשר לאחר אישור מחלקת התקן במחוז.

הספר.

הממונה על המורים העולים יוודא כי מולאו כל הטפסים הנדרשים לקליטת מורה

חדש במערכת.

עבור מורים שישובצו בחמ"ד יש לקבל גם את אישורה של מועצת חמ"ד.

הערה:

נוהל הדיווח לקבלת משכורת

תועברנה השעות דרך מדור התקן, והדיווח

בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים

ייעשה כמקובל לגבי מורים רגילים, העובדים בפיצול משרה על פי הקודים שקבע

המשרד.

תשלמנה הבעלויות את שכר המורים, והן תקבלנה החזר דרך

בחינוך העל־יסודי

השכל"ם, לאחר דיווח תלת־חודשי למנהל האגף על גבי הטופס שיישלח לבתי־

בנספח שבחוזר המנכ"ל הנ"ל).

2

הספר (טופס

, כי שעות ההקצאה הייחודיות למורים העולים הן לאותה שנת

מרכז המורים מעיר

לימודים בלבד ואינן מזכות בחזקה או בקביעות בשנים שלאחר מכן.

מחקרים / איסוף מידע במוסדות חינוך

)3/

ב', תשע

8/

, נח

5/

(נח

לשכת המדען הראשי היא הסמכות הבלעדית להנפקת

2006

בפברואר

1-

. החל מ

1

ההיתרים לאיסוף מידע במוסדות החינוך ובאמצעותם.

. לאור זאת אין לאפשר לגורם כלשהו שאינו פועל מטעם משרד החינוך להיכנס

2

למוסד חינוך לצורך איסוף מידע, בתוך המוסד או באמצעותו, מהתלמידים, מבעלי

התפקידים הפועלים במסגרת המוסד ו/או ממשפחות התלמידים, ללא היתר בתוקף

של לשכת המדען הראשי. כמו כן, אם מתוכננת הפעלה של התערבות או של תוכנית

כלשהי לצורכי איסוף המידע, אף היא טעונה היתר של לשכת המדען הראשי.

או בדוא"ל

02-5602957/8 '

בשאלות אפשר לפנות אל לשכת המדען הראשי, בטל

.madanra@education.gov.il

א

|||||||||||||||||

ב

|||||||||||||||||

ג

|||||||||||||||||

ד

|||||||||||||||||

ה

|||||||||||||||||

ו

|||||||||||||||||

ז

|||||||||||||||||

ח

|||||||||||||||||

ט

|||||||||||||||||

י

|||||||||||||||||

כ

|||||||||||||||||

ל

|||||||||||||||||

מ

|||||||||||||||||

נ

|||||||||||||||||

ס

|||||||||||||||||

ע

|||||||||||||||||

פ

|||||||||||||||||

צ

|||||||||||||||||

ק

|||||||||||||||||

ר

|||||||||||||||||

ש

|||||||||||||||||

ת

|||||||||||||||||