Background Image
Next Page  2 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 2 / 16 Previous Page
Page Background

2

ינואר 5102

באחוה

תוכן

2-3 דבר הנשיא פרופ' עליאן אלקרינאוי 4 בסימן יוזמות ללמידה משמעותית ד"ר אתי גרובגלד, רקטור המכללה 5 פתיחת שנה עם שוך הסערה ד"ר זיו חורב, מנכ"ל המכללה 6-7 מחקר ד"ר עדו צורים ד"ר גילה כהן זלכה 8-9 סטודנטים מגיעים להישגים באקדמיה 10 מה חדש בדיקן הסטודנטים 11 בית הספר לתארים מתקדמים 12-14 כנסים וימי עיון 15 ספרים חדשים

סברינה גבר

עריכה:

הדר גונר צרפתי

כתיבה ועריכה לשונית:

יהודה חביב, אדי ישראל, רועי שפרניק, שלומי אבוטבול

צילום:

דגנית צור

עיצוב:

המחלקה לשיווק ופרסום במכללה האקדמית אחוה

הפקה:

המכללה האקדמית אחוה, ד.נ. שקמים 0040897, 2263 *

www.achva.ac.il

טל"ח

דבר הנשיא

א

ני שמח לפתוח את המהדורה השלישית של מגזין

המכללה “באחוה”- שנועד בין היתר לשמר ולחזק את

הקשר הפנים ארגוני אך לא פחות מכך את הזיקה של

הקוראים ובעיקר ידידי המכללה לחיי המוסד.

בשנתיים האחרונות עברה המכללה תהליך מורכב וחיוני של

התעצמות ובנייה מחדש שהציב מולה אתגרים רבים, חלקם

לשמחתי מאחורינו וחלקם עוד לפנינו. כידוע, לכל מוסד הייחודיות

שלו והנושאים המרכזיים אותם הוא מבקש לקדם בראש סדר

העדיפויות שלו כמוסד אקדמי. בהתאם לתפיסתי החברתית, שנה”ל

תשע”ה נפתחה עם הנפת נס המעורבות החברתית, המחקר ואיכות

ההוראה לראש התורן. כעוגן אקדמי מרכזי באזור הגיאוגרפי בו אנו

יושבים וכמוסד בעל חזון חברתי החליטה המכללה לטפח ביתר

שאת (במקביל לתכניות האקדמיות ולמחקר) את נושא המעורבות

החברתית של הסטודנטים והסגלים. אני מאמין כי בוגר אקדמיה

ראוי שיהיה אדם משכיל ורחב אופקים אך לא פחות מכך אדם

ערכי, מעורב ויוזם חברתי הקשור בעבותות לסביבתו הקרובה, נכון

ומוכן לקבל על עצמו תפקידים חברתיים ולמלאם במסירות ומתוך

תחושת שליחות. אנו מאמינים כי מעורבות חברתית, מעבר לערכה

החינוכי–מדעי, מרחיבה את יכולתו של היחיד לראות את צורכי

האחר, להכיר בייחודיותו ושונותו ולתת לה מענה. בתוך כך, החל

משנת הלימודים הנוכחית שולבו קורסי מעורבות חברתית בכל

תכניות הלימודים של הסטודנטים לתואר ראשון, המשלבים תוכן

אקדמי ועשייה חברתית משמעותית ומאפשרים התנסות ולמידה

רפלקטיבית במגוון פעילויות. בוגרי המכללה הם שגריריה ואנו

רואים בהם מנהיגים חברתיים אשר בעתיד הלא רחוק יובילו את

החברה הישראלית ולכן חשוב לציידם בארגז כלים המבטיח לא רק

אופק תעסוקתי או מחקרי אלא יכולת להתבונן נכוחה על החברה

מתוך אחריות, רגישות ומחויבות.

אני מאמין שבעידן הגלובלי בו אנו חיים, על בוגרינו להיות בעלי

השכלה אינטרדיסציפלינרית רחבה, חשופים ונטועים בעשייה

האקדמית המקומית והבינ”ל. לפיכך, אנו פועלים ללא לאות מחד

לקידומן של תכניות לימוד חדשות, ובמקביל פועלים ליצירתם

ופיתוחם של קשרים ושיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים בחו”ל

המציבים בפני הסטודנטים והסגל האקדמי אופקי קידום מקצועיים,

אקדמיים ומחקרים חובקי עולם, אשר בכוחם לתרום לפיתוחם

והפרייתם ההדדית. התכניות העצמאיות של המכללה הפועלות

כיום ואלו שתחלנה לפעול בהמשך, מהוות ערובה ומרכיב חשוב

בפיתוחה האקדמי של המכללה ובהבאת השכלה איכותית ובעלת

פוטנציאל יישומי לאזורנו. יתר על כן, החתירה והשאיפה למצוינות

יחד עם ההבנה העמוקה והאמונה כי לכל אחד הזכות לרכוש

השכלה, מאתגרים את המכללה לפעול להנגשת ההשכלה לכלל

הציבור המעוניין בה, ולהציע מגוון “סולמות” המאפשרים למועמדים

מוכשרים להגיע לדרישות האקדמיות הנהוגות במכללה. לצד

תכניות אקדמיות המשלבות עשייה חברתית, מקדמת המכללה

גם פרויקטים מיוחדים בשיתוף עם הקהילה המקומית, כגון קורס

גישור קהילתי, שמטרתו לסייע לקהילה בהתמודדות עם מחלוקות

סכסוכים ומשברים, אשר יתקיים במסגרת המרכז לשונות ורב

תרבותיות ובשיתוף עיריית קריית מלאכי ומרכז גישור גבים. פרויקט

“בגרות ועתיד” בשיתוף מועצה אזורית באר טוביה, במסגרתו

מקיימת המכללה מכינה ממוקדת לתלמידי תיכון שחסרים להם

אחד או שני ציוני בגרות, ממשיך להתקיים ועל רקע הצלחתו הולך

ומתרחב עם רשויות נוספות באזור.