Table of Contents Table of Contents
Next Page  25 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 25 / 64 Previous Page
Page Background

גיוון תעסוקתי ותומכת ביצירתו; ליצור סביבה בטוחה שבה נשים יחושו בנוח לשאול שאלות; לעודד

למידה ותמיכת עמיתים; ליצור סביבה בטוחה מהטרדות מיניות.

תן מתמודדות תכניות התעסוקה הוא איתור של הכשרות מקצועיות (כחלופה

ִ

אחד האתגרים החשובים שא

נוספת למקצועות האקדמיים) שמצד אחד יהיו אטרקטיביות עבור נשים ומן הצד האחר יאפשרו להן

פוטנציאל השתכרות ואופק קידום. מטרתן של תכניות אלה היא להרחיב עבור מקומות העבודה את היצע

העובדים המיומנים ולאפשר רכישת מקצוע ששכר ויכולת התקדמות בצדו.

ההמלצות לפעולות שעשויות להשפיע על המהלך לשילוב נשים בתעשייה במקצועות שטמון בהם

פוטנציאל השתכרות וקידום מתייחסות הן למקדמי התעסוקה שנפגשים עם המשתתפים והמשתתפות

בתכניות התעסוקה והן לעבודה עם מעסיקים. לשם כך, לצד ההיכרות עם שוק התעסוקה בכללותו, חשוב

תן

ִ

שאנשי המקצוע בתחום יכירו את הסוגיות הייחודיות שנשים מתמודדות אתן בשוק זה ויבחנו יחד א

כיצד לתת מענה לסוגיות אלה. נוסף על כך, חשוב כי הצוותים ייחשפו באופן קבוע למידע הנוגע למקצועות

הנחשבים ל"גבריים", כדי שיוכלו למסור עליהם מידע ולעודד נשים מתאימות לפנות למקצועות אלה.

סיכום

הכשרות מקצועיות מאפשרות לאוכלוסיות רבות לרכוש מקצוע בפרק זמן קצר יחסית ובאופן שיאפשר

למשתייכים אליהן להתפרנס בכבוד וליצור לעצמם עתיד בתעסוקה. במסגרת תכנית "סטארטר" ותכניות

תעסוקה אחרות נפתחים קורסים של הכשרות במקצועות שידוע כי הם נדרשים בשוק העבודה, מקנים

, מכונאות רכב וטכנולוגיה).

CNC

שכר מכובד ומאפשרים קידום (כגון

תחילת הדרך להרחבת השתתפותן של נשים בהכשרות אלה היא בעצם זיהוי השוני בין דפוסי ההעסקה

של נשים ושל גברים וההבנה של השלכותיהם של דפוסים אלה על הקריירה של מקבלי השירות ומקבלות

השירות בתכניות.

לחשוף בפני

¯

תפקיד תכניות התעסוקה הוא לסייע ביצירת התחלה של איזון, ובמקומות שבהם זה מתאים

נשים שמגיעות לקבל ייעוץ תעסוקתי גם אפשרויות “לא מסורתיות”. ככל שנרחיב את קשת האפשרויות

כך נרוויח.

¯

העומדת בפני נשים וגברים לרכישת מקצוע, השכלה ופרנסה מכבדת

מקורות

. תל־אביב: מרכז אדווה.

בידול תעסוקתי ופערי שכר בין גברים לנשים

.)2014( '

דגן־בוזגלו, נ', וחסון י

http://adva.org/wp-content/uploads/2014/09/Occupational-Segregation.pdf

. ירושלים:

2016

תרשימים בנושאי חברה וכלכלה בישראל

¯

תמונת מצב המדינה

.)2016( )

וייס, א’ (עורך

http://taubcenter.org.il/wp-content/files_mf/pon2016hebrew.pdf

מרכז טאוב.

עובדים, מעסיקים ועוגת ההכנסה הלאומית:

.)2016( ’

סבירסקי, ש’, קונור־אטיאס, א’, דגן־בוזגלו, נ’, וזלינגר, ר

http://adva.org/wp-content/uploads/2016/05/

תל־אביב: מרכז אדווה.

.2015

דו"ח לשנת

מדד המגדר: אי־

.)2016( ’

צמרת קרצ’ר, ה’, הרצוג, ח’, חזן, נ’, בסין, י’, ברייר־גארב, ר’, ובן אליהו, ה

המרכז לקידום נשים בחברה הציבורית.

¯

. ירושלים: מכון ון ליר ושוות

2016

שוויון מגדרי בישראל

http://www.genderindex.vanleer.org.il/wp-content/uploads/2016/10/

U.S. Department of Labor – Employment and Training Administration (2015, July 14).

Best

practices in pre-apprenticeship training for nontraditional occupations

[Video file]. Retrieved

from

  https://vimeo.com/133780485

25

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה