Table of Contents Table of Contents
Next Page  56 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 56 / 182 Previous Page
Page Background

56

2017

, יולי

18

גיליון

ָל-

ּ

ִי לָכֶם אֶת-כ

ּ

ֵה נָתַת

ּ

הִים, הִנ

ֹ

אמֶר אֱל

ֹּ

ֶת עַל-הָאָרֶץ. כט וַי

ׂ

מֶש

ֹ

ָה, הָר

ּ

בְכָל-חַי

ּ

ו

רֵעַ

ֹ

פְרִי-עֵץ, ז

ֹ

ו

ּ

ֶר-ב

ׁ

ָל-הָעֵץ אֲש

ּ

ְנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כ

ּ

ֶר עַל-פ

ׁ

רֵעַ זֶרַע אֲש

ֹ

ֶב ז

ׂ

עֵש

ׂ

מֵש

ֹ

ל רו

ֹ

לְכ

ּ

ָמַיִם ו

ׁ ּ

ף הַש

ֹ

לְכָל-עו

ּ

ַת הָאָרֶץ ו

ּ

לְכָל-חַי

ּ

זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה. ל ו

ַרְא

ּ

ֶב, לְאָכְלָה; וַיְהִי-כֵן. לא וַי

ׂ

ָל-יֶרֶק עֵש

ּ

ָה, אֶת-כ

ּ

חַי

ׁ

נֶפֶש

ֹ

ו

ּ

ֶר-ב

ׁ

עַל-הָאָרֶץ, אֲש

ִי

ׁ ּ

ִש

ׁ ּ

ם הַש

ֹ

קֶר, יו

ֹ

ד; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-ב

ֹ

ב מְא

ֹ

ֵה-טו

ּ

ָה, וְהִנ

ׂ

ֶר עָש

ׁ

ָל-אֲש

ּ

הִים אֶת-כ

ֹ

אֱל

(שם).

ביום השישי, קרוב לסיום הקורס, מתגבש תהליך האינטגרציה הפנימית של

המטפל. הוא פגש את אובדניו שלו ויכול כעת להכילם, הם מאיימים עליו פחות.

כעת יש לו מסוגלות רבה יותר להכיל את האובדן ואת הכאב של מטופליו. לאחר

שבכל ימי השבוע ולאורך כל הקורס אנחנו מנסים ליצור סדר במקום שבו הוא

המפגש האנושי הוא תחילתו של

,

התערער, במקום שבו קרסו סדרי בראשית

התהליך הטיפולי. האמונה של המטפל בעצמו וביכולתו לשהות במקומות חשוכים

היא שתאפשר לו לשהות עם המטופל במקומות אפלים וחסרי סדר. התהליך

שהמטפל עובר מאפשר לו לעבור תהליך דומה עם המטופל, תהליך שנע מתוהו

ובוהו למציאת האור ובהמשך גם למציאת משמעות.

ביום זה ברא אלוהים את שאר בעלי החיים ואת "נזר הבריאה" - האדם הראשון.

בהקבלה לתהליך ההכשרה, שלב זה נחווה כאינטגרציה באישיותו של המטפל

באובדן ושכול בין "הפנים והחוץ", בין ה"יש והאין". המטפל כאדם אשר נברא בצלם

אלוהים בהבנה ובידיעה כי "מן העפר באת ואל העפר תשוב...", מבין כי אנו, בני אדם,

מטפלים ומטופלים, נוצרנו מאותם חומרים. השליחות שלנו היא בהיותנו צנועים

מול סדרי הבריאה ומשמעות האובדן. השליחות היא להיות שם בעבור המטופלים,

להשתהות באבלם, בכאבם, באובדנם כעדים צנועים וענווים, המנסים לטעת תקווה

לצד הייאוש, חיים בצד המוות.

היום השביעי

ֹ

ו

ּ

ְבִיעִי, מְלַאכְת

ׁ ּ

ם הַש

ֹ

ו

ּ

ַי

ּ

הִים ב

ֹ

ָמַיִם וְהָאָרֶץ, וְכָל-צְבָאָם. ב וַיְכַל אֱל

ׁ ּ

הַש

ּ

ו

ּ

א וַיְכֻל

הִים

ֹ

ָה. ג וַיְבָרֶךְ אֱל

ׂ

ֶר עָש

ׁ

אֲש

ֹ

ו

ּ

ָל-מְלַאכְת

ּ

ְבִיעִי, מִכ

ׁ ּ

ם הַש

ֹ

ו

ּ

ַי

ּ

ת ב

ֹ ּ

ְב

ׁ

ִש

ּ

ָה; וַי

ׂ

ֶר עָש

ׁ

אֲש

הִים

ֹ

ָרָא אֱל

ּ

ֶר-ב

ׁ

, אֲש

ֹ

ו

ּ

ָל-מְלַאכְת

ּ

ָבַת מִכ

ׁ

ש

ֹ

ִי בו

ּ

: כ

ֹ

תו

ֹ

א

ׁ

ֵש

ּ

ְבִיעִי, וַיְקַד

ׁ ּ

ם הַש

ֹ

אֶת-יו

ת (בראשית, פרק ב').

ֹ

ו

ׂ

לַעֲש

ביום השביעי נשלמת מלאכת בריאת העולם. ביום זה אלוהים שבת מכל מלאכתו

ועל כן התברך והתקדש. על פי המסורת היהודית, ביום זה שרו ביקום שלמות

ומנוחה מוחלטת. זהו השלב האחרון בתהליך ההכשרה, שבו המטפלים חווים

השלמה עם מעגל החיים, עם הימצאותם הבו-זמנית של החיים והמוות, היש והאין,

הגלוי והסמוי, החולי והריפוי, הייאוש והתקווה. להשלמת מעשה הבריאה והאדם

שבת אלוהים מכל מלאכתו, כך המטפל מבין ומפנים את חשיבות ההשתהות

בחוויית האובדן של המטופלים ומתגבשת אצלו המשמעות של "להיות בתוך ההיות"

ניתן גם לומר כי השבת, יום המנוחה, היום שבו אלוהים שבת מכל מלאכה, הוא היום