Table of Contents Table of Contents
Next Page  55 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 55 / 182 Previous Page
Page Background

55

2017

, יולי

18

גיליון

סדר, מאפשרת להתייחס למועדים, לימים ולשנים. כאשר נוצרים סדר וחוקיות,

ובהקבלה כאשר יש חיבור פנימי לאובדנים לצד הבנה תאורטית של תהליכים

המתרחשים באובדן, וכאשר יש כלים להתערבות, המטפל יכול להתרווח, לחשוב

כמה צעדים קדימה ולתכנן תכנית התערבות. הוא יכול גם לשבת בטוח יותר לצד

המטופל ולהיות מסוגל להתמודד עם אי-הידיעה גם בלי לדעת מה יהיה השלב

הבא, שכן מחלחלת ההבנה שבסופו של לילה חשוך תבוא השמש.

היום החמישי

ְנֵי

ּ

פֵף עַל-הָאָרֶץ, עַל-פ

ֹ

ף יְעו

ֹ

ָה; וְעו

ּ

חַי

ׁ

ֶרֶץ נֶפֶש

ׁ

ַיִם, ש

ּ

הַמ

ּ

ְרְצו

ׁ

הִים--יִש

ֹ

אמֶר אֱל

ֹּ

כ וַי

ָה

ּ

הַחַי

ׁ

ָל-נֶפֶש

ּ

לִים; וְאֵת כ

ֹ

ְד

ּ

ִינִם הַג

ּ

ַנ

ּ

הִים, אֶת-הַת

ֹ

ִבְרָא אֱל

ּ

ָמָיִם. כא וַי

ׁ ּ

רְקִיעַ הַש

הִים,

ֹ

ַרְא אֱל

ּ

, וַי

ּ

ָנָף לְמִינֵהו

ּ

ף כ

ֹ

ָל-עו

ּ

ַיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כ

ּ

הַמ

ּ

ָרְצו

ׁ

ֶר ש

ׁ

ֶת אֲש

ׂ

מֶש

ֹ

הָר

ִים,

ּ

ַמ

ּ

ַי

ּ

ַיִם ב

ּ

אֶת-הַמ

ּ

מִלְאו

ּ

, ו

ּ

רְבו

ּ

ו

ּ

ְרו

ּ

ר: פ

ֹ

הִים, לֵאמ

ֹ

תָם אֱל

ֹ

ב. כב וַיְבָרֶךְ א

ֹ

ִי-טו

ּ

כ

ִי (שם).

ׁ

ם חֲמִיש

ֹ

קֶר, יו

ֹ

ָאָרֶץ. כג וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-ב

ּ

ף, יִרֶב ב

ֹ

וְהָעו

ביום זה ברא אלוהים את הדגים, את העופות ואת החרקים. השלב המקביל בחוויית

הלמידה והרכישה הוא שלב של התעמקות בפרטים הקטנים שבעקבות שלב

ההתארגנות. זהו שלב שבו המטפלים נחשפים למגוון שיטות ולכלים מעשיים

, טיפול נרטיבי, ליווי רוחני ומנדלות. המטפלים מתנסים בהם אישית

CBT

דוגמת

ומתחילים לשלבם במארג טיפוליהם.

בשלב זה מתרחש אצל המטפלים תהליך העצמה. ארגז הכלים מתמלא ופורה,

מתרחש חיבור בין הידע הקיים שלהם לידע החדש שהם רכשו בקורס, מתחילה

להתגבש זהות של "מטפל בשכול". ההיכרות בין חברי הפרקטיקום מעמיקה, נוצרת

קרבה בקבוצה המאפשרת למידה משמעותית. הפחד לגעת, שליווה את תחילת

הקורס, מתחיל להתחלף בתחושת מסוגלות, בתחושה שהם מסוגלים לשהות

בחדר עם האובדן, עם אותו תנין אימתני החי במצולות כל נפש חיה; כשם שחברי

הקבוצה מסוגלים להיות נוכחים בעבורם, כך הם מסוגלים "להיות" עם המטופלים

ולמענם. עם תחושת ההעצמה והאמונה ביכולתם פוחת אצל המטפלים הצורך

"להציל". פנטזיית ההצלה האומניפוטנטית מתחלפת בצניעות ובהבנה שבטיפול

בשכול יש חשיבות רבה לפתח מסוגלות לשהות במקומות של כאב, לשהות לצד

המטופל, להיות עדים לתחושותיו בלי לנסות לשלוט בתהליך הריפוי.

היום השישי

-אֶרֶץ,

ֹ

וְחַיְתו

ׂ

ְהֵמָה וָרֶמֶש

ּ

, ב

ּ

ָה לְמִינָה

ּ

חַי

ׁ

צֵא הָאָרֶץ נֶפֶש

ֹ

ו

ּ

הִים, ת

ֹ

אמֶר אֱל

ֹּ

כד וַי

, ּ

ְהֵמָה לְמִינָה

ּ

, וְאֶת-הַב

ּ

ַת הָאָרֶץ לְמִינָה

ּ

הִים אֶת-חַי

ֹ

אֱל

ׂ

ַעַש

ּ

; וַיְהִי-כֵן. כה וַי

ּ

לְמִינָה

ֶה

ׂ

הִים, נַעֲש

ֹ

אמֶר אֱל

ֹּ

ב. כו וַי

ֹ

ִי-טו

ּ

הִים, כ

ֹ

ַרְא אֱל

ּ

; וַי

ּ

הָאֲדָמָה, לְמִינֵהו

ׂ

ָל-רֶמֶש

ּ

וְאֵת כ

בְכָל-הָאָרֶץ,

ּ

ְהֵמָה ו

ּ

בַב

ּ

ָמַיִם, ו

ׁ ּ

ף הַש

ֹ

בְעו

ּ

ָם ו

ּ

בִדְגַת הַי

ּ

ו

ּ

; וְיִרְד

ּ

תֵנו

ּ

ִדְמו

ּ

כ

ּ

ְצַלְמֵנו

ּ

אָדָם ב

ְצֶלֶם

ּ

, ב

ֹ

ְצַלְמו

ּ

הִים אֶת-הָאָדָם ב

ֹ

ִבְרָא אֱל

ּ

עַל-הָאָרֶץ. כז וַי

ׂ

מֵש

ֹ

, הָר

ׂ

בְכָל-הָרֶמֶש

ּ

ו

אמֶר לָהֶם

ֹּ

הִים, וַי

ֹ

תָם, אֱל

ֹ

תָם. כח וַיְבָרֶךְ א

ֹ

ָרָא א

ּ

נְקֵבָה, ב

ּ

: זָכָר ו

ֹ

תו

ֹ

ָרָא א

ּ

הִים ב

ֹ

אֱל

ָמַיִם,

ׁ ּ

ף הַש

ֹ

בְעו

ּ

ָם, ו

ּ

ִדְגַת הַי

ּ

ב

ּ

רְדו

ּ

ֻהָ; ו

ׁ

אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְש

ּ

מִלְאו

ּ

ו

ּ

רְבו

ּ

ו

ּ

ְרו

ּ

הִים פ

ֹ

אֱל