Table of Contents Table of Contents
Next Page  16 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 16 / 68 Previous Page
Page Background

עט

השדה

16

דברי סיכום

המשאלה לאפשר לכל ילד "התחלה טובה" קורמת עור וגידים ועושה את צעדיה הראשונים. התכנית

נמצאת בשלב מאתגר של יצירת תהליך של הסתכלות כוללת על הילדים בסיכון המשולבים או

הצריכים להיות משולבים במענים השונים ביישוב, איתור וטיפול הולם בהם תוך מחויבות של

המערכות למען ילדים בסיכון בכלל ואלה בגיל הרך בפרט. מחויבות זו באה לידי ביטוי בהנחיה

לעבודה מתוכננת על בסיס נתונים, הגדרת סטנדרטים מקצועיים להפעלת מענים, חיזוק מערכי

הבקרה והפיקוח ובמקביל העברת האחריות לרשויות.

כל אלה ועוד יוצרים מעטפת המבטיחה התקדמות לכיוון צמיחה אישית של ילדים ולחיזוק

החברה כולה.

ביבליוגרפיה

ג'וינט-אשלים.

). תאוריית השינוי של שותפות אחד. מסמך פנימי,

2010(

עזר-אליהו, רותם

ג'וינט-אשלים.

). מסמך בסיס התחלה טובה. מסמך פנימי,

2013(

עזר-אליהו, רותם

). מחשדנות ועויינות לנתינה ואהבה – תהליכי שינוי מקצועיים בקרב עובדות

2000(

פקר, פנינה

.1/

סוציאליות מנחות "קבוצות יחדיו". חברה ורווחה כ

Bronfenbrenner, U. (1979). The Ecology of Human Development: Experiments by Nature

& Design. Cambridge M.A.: Harvard University.

Dickinson, D. K. & Neuman, S. (Eds.) (2006). Handbook of Early Literacy Research

(Vol II). New York: Guilford Publications.

Neuman, S. B. & Dickinson, D. K. (2003). The Importance of Play in Children's Life.

Outstanding Academic Titles for 2002: Handbook on Early Literacy Research. New

York: Guilford Press.