Table of Contents Table of Contents
Next Page  72 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 72 / 196 Previous Page
Page Background

72

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

המרצים הם בעלי תואר שני ובעלי ניסיון בהוראת השפה לבוגרים או

ד.

שהם אושרו על ידי האגף להרצות בהשתלמות המבוקשת בהוראת שפה.

לימודי שפה מדוברת בלבד או לימודים במוסדות שאינם מתמחים

7.5.2.2

בהוראת השפה או לימודים בשפה שונה מהשפות המוזכרות לעיל או

שעות

112

לימודי שפה במוסד בחו"ל - כל אלה יוכרו בהיקף מירבי של

.

וללא ציון

ליחידה

שעות ליחידה ללא ציון,

112

עובד הוראה יוכל ללמוד בחו"ל כל שפה עד

7.5.2.3

במסגרת כללי האגף ללימודים במסלול אישי.

לימודי ארץ ישראל

7.5.3

השתלמות ללימודי ארץ ישראל המשלבת לימודים עיוניים וסיורים תוכר

7.5.3.1

לגמול בתנאים האלה:

.50

ולא יעלה על

12־

א. מספר המשתלמים בהשתלמות לא יפחת מ

שעות.

112

ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על

ב.

- פרק של הרצאות

נפרדים

ההשתלמות תהיה מורכבת משני פרקים

ג.

עיוניות ופרק של סיורים - לפי הפירוט שלהלן:

שעות ויזכה את המשתלם

56־

הלימוד העיוני יהיה בהיקף שלא יפחת מ

)1

בגמול עם ציון, בתנאי שעמד בכל ההתניות להשתלמות עם ציון.

שעות והם יזכו את המשתלם

56

הסיורים יהיו בהיקף שלא יעלה על

)2

בגמול ללא ציון.

שעות יפחת היקף

56־

בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ

)3

שעות).

112־

הסיורים בהתאם (השלמה ל

החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא.

)4

מוסד המבקש לקיים השתלמות המורכבת מפרק עיוני ומפרק של סיורים

7.5.3.2

יגיש שני טופסי בקשה נפרדים לכל פרק. שני הטפסים יוגשו במצורף

לאישור הפיקוח.

הערות

תוכר לגמול ללא ציון בהיקף מירבי של

סיורים בלבד

השתלמות הכוללת

א.

שעות.

56

) הנמשכת עד שישה

56 '

עמ

2/

(סח

בנושא זה בלבד

ב. השתלמות מרוכזת

שעות

36

ימים ברציפות בתנאי פנימייה תאושר עם ציון, בתנאי שתכלול

שעות

56

שעות של סיורים, ובסך הכול

20־

לפחות של לימודים עיוניים ו

בלבד, ובתנאי שההשתלמות עמדה בכל התנאים להשתלמות עם ציון.

השתלמות בתחום האמנות הפלסטית (ציור, פיסול, קרמיקה וכו')

7.5.4

בתחום האמנות הפלסטית המשלבת

לכלל עובדי ההוראה

השתלמות

לימודים עיוניים וסדנאיים תוכר בתנאים האלה:

.40

ולא יעלה על

12־

מספר המשתלמים לא יפחת מ

7.5.4.1

שעות.

112

ההיקף הכולל של ההשתלמות לא יעלה על

7.5.4.2

ההשתלמות תורכב משני פרקים נפרדים - פרק של הרצאות עיוניות ופרק

7.5.4.3

סדנאי - כלהלן:

שעות ויזכה את המשתלם

56־

מ

שלא יפחת

הלימוד העיוני יהיה בהיקף

א.

להשתלמות עם ציון.

בכל ההתניות

בגמול עם ציון, בתנאי שעמד

שעות ותזכינה את המשתלם

56

על

שלא יעלה

הסדנאות תהיינה בהיקף

ב.

להשתלמות ללא ציון.

בכל ההתניות

בגמול ללא ציון, בתנאי שעמד

שעות יקטן היקף

56־

בהשתלמות שבה היקף החלק העיוני גדול מ

ג.

שעות).

112־

הסדנאות בהתאם (השלמה ל

החלק העיוני של ההשתלמות יכלול היבטים דידקטיים של הנושא.

7.5.4.4

שעות השתלמות ויזכה בגמול

56

לימוד סדנאי בלבד יהיה בהיקף של

7.5.4.5

ללא ציון, בתנאי שיענה על כל ההתניות להשתלמות ללא ציון. תוכנית

ההשתלמות (הסילבוס) תצביע על קשר לתחומי עבודתו המגוונים של

עובד ההוראה. בהשתלמות סדנאית ייעשה שימוש בחומרים שהם נגישים

לעובד ההוראה ולעבודתו.

ציורי ילדים

7.5.5

ההשתלמות אינה מיועדת לרכישת ידע באבחון/בטיפול בעזרת ציורים.

7.5.5.1

אבחון וטיפול לא יילמדו כלל.

שעות וללא ציון, והחלקים המושגיים/

56

ההשתלמות תוכר בהיקף של

7.5.5.2

התיאורטיים בהשתלמות יהיו המרכיב העיקרי בהשתלמות.

אבחון/טיפול

7.5.6

השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי לא תוכר לגמול השתלמות.

7.5.6.1

השתלמות הנושאת אופי אבחוני או טיפולי המתקיימת ביוזמת הגורמים

7.5.6.2

המקצועיים במשרד ו/או באישורם והמיועדת לעובדי הוראה העוסקים

בתחום האבחון או הטיפול תיבחן על ידי האגף.

רפואה משלימה

7.5.7

השתלמות בתחום הרפואה המשלימה המיועדת להכרת היסודות

העיוניים בתחומים דלהלן תוכר כהשתלמות העשרה ללא ציון אם היא

עונה על התבחינים האלה:

ההשתלמות היא באחד מהנושאים נטורופתיה, הומיאופתיה ורפואה

7.5.7.1

סינית או בשילוב ביניהם.

שעות.

56

ההשתלמות תהיה בהיקף שלא יעלה על

7.5.7.2

עובד הוראה יוכל להשתתף בהשתלמות בנושא זה פעם אחת בלבד.

7.5.7.3

חינוך לבריאות

7.5.8

במסגרת תוכנית ההשתלמות יעמיקו עובדי ההוראה את ידיעותיהם

7.5.8.1

במגוון התחומים, ומטרת המפגשים תהיה להקנות את ידע האוריינות

הבריאותית המאגדת בתוכה אורח חיים בריא, טיפוח אחריות לבריאות

אישית, חברתית וסביבתית והטמעת נושא הבריאות כחלק אינטגראלי

בבית הספר.

שעות - עם ציון וללא ציון - בנושא החינוך לבריאות

56

בהשתלמות של

7.5.8.2

הנושאים שנקבעו על ידי המפמ"רית

12

מהשיעורים מבין

50%

ייבחרו

לבריאות במשרד (הרשימה מפורטת באתר האינטרנט של האגף), וכל

נוספים יהיו בהתאם לשיקול דעתו של

50% .

נושא יקבל שיעור אחד בלבד

המוסד או של המרצה בהתייחס לקבוצה.

מהשיעורים

70%

שעות - עם ציון וללא ציון - ייבחרו

112

בהשתלמות של

7.5.8.3

נוספים יהיו

30% .

הנושאים וכל נושא יקבל שיעור אחד בלבד

12

מבין

בהתאם לשיקול דעתו של המוסד או המרצה בהתייחס לקבוצה.

לימודים בנושא השואה

7.5.9

עובד הוראה המשתלם בארץ בהשתלמות עיונית בנושא השואה שאושרה

7.5.9.1

לגמול על פי כללי האגף, בתוכנית הכוללת פרק עיוני ופרק סיורי, יהיה

שעות) עבור מסע לימודי בפולין בנושא זה.

56

זכאי לגמול ללא ציון (עד

ההכרה בסיור מותנית בכך שתוכנית הסיור אושרה מראש על ידי המפקח

והסיור הוא יחידה משלימה לפרק העיוני ומתקיים בעקבותיו.

שעות.

56־112

הלימודים העיוניים יתקיימו לפני הסיור ויהיו בהיקף של

7.5.9.2

פרק הלימודים העיוניים יוקדש לנושא לימוד השואה בלבד (לא ייכללו בו

נושאים ארגוניים הקשורים לסיור), והוא יוכל להילמד כיחידה עצמאית,

ללא חובת יציאה לסיור.

גישור חינוכי

7.6

שעות עם ציון בתנאי

56

השתלמות בגישור חינוכי תאושר בהיקף של

שתענה על ההתניות האלה:

ההשתלמות תענה על כל ההתניות שנקבעו להשתלמות עם ציון.

7.6.1

שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה לימודים עיוניים בתחום הכרת

30

7.6.2

מושגי הגישור, השלבים שבהליך הגישור, פרקים בתקשורת בין־אישית,

חשיבה יצירתית, הערכת אפשרויות ובחינת חלופות, ובעיקר - הגישור

כתרבות בית ספרית.

שעות מתוכנית ההשתלמות תכלולנה תרגול מעשי להטמעת התפיסה

26

7.6.3

הגישורית במערכת הבית־ספרית באמצעות סימולציות בחיי בית הספר.

במסגרת ההשתלמות יחויבו המשתלמים בבניית תוכנית עבודה מוסדית

7.6.4

בת שלושה פרקים:

פרופיל בית־ספרי ; תוכנית הגישור בבית הספר ; דרכי הפעלת התוכנית

בבית הספר על פי שכבות הגיל או צוותי המורים.

כתיבת עבודה/בחינה (בהשתלמות עם ציון)

7.7

הגשת עבודה או בחינה בתום השתלמות עם ציון היא תנאי לקבלת גמול

השתלמות עם ציון. עמידה בהנחיות לכתיבת עבודה/בחינה המפורטות

להלן היא תנאי הכרחי לאישור ההשתלמות:

עבודה

7.7.1

על העבודה לשקף תרומה של המגיש (לא רק סיכום ממקורות קיימים),

7.7.1.1

כגון מתן מענה לשאלות חדשות, התמודדות עם בעיה או עם מצב

חדשים, ניתוח כלים/תוכניות/אמצעים להוראת הנושא וכדומה, ועליה

להיות רלוונטית ויישומית למערכת החינוך ולכלול פרק דידקטי.

ככלל תוגש עבודה על ידי משתלם אחד. במקרים חריגים המפקח על

7.7.1.2

ההשתלמות רשאי לאשר מראש הגשה על ידי שני משתלמים, בתנאי

שיהיה אפשר לזהות בבירור את תרומתו של כל משתלם לעבודה.

בסיום ההשתלמות, עם הגשת יומן ההשתלמות תצורפנה ליומן שלוש

7.7.1.3

עבודות (או יותר, לפי דרישת המפקח) לצורך עיון והערכת ההשתלמות.

העבודות לא תוחזרנה, ולכן מומלץ לצלמן טרם העברתן לפיקוח.

בחינה

7.7.2

אופי הבחינה

7.7.2.1

הבחינה תבטא זיקה ישירה לנושאי הלימוד בהשתלמות.

א.

על השאלות לשקף דרישות קוגניטיביות מגוונות (הבנה, יישום וכו'), ואין

ב.

להסתפק בשאלות זיכרון (יידע) בלבד.

הבחינה תכלול גם שאלות פתוחות.

ג.

הבחינה תהיה אחידה לכל המשתלמים ובמועד קבוע מראש.

ד.

יש לפרט הוראות ברורות לנבחן: משך הבחינה, על מה הוא נדרש להשיב

ה.

(אם יש בחירה - מה וכמה), משקל כל שאלה וחומר עזר מותר ואסור.

העברת בחינה למפקח על ההשתלמות

7.7.2.2

לכל יומן תצורפנה שלוש דוגמאות לבחינה שניתנה בסיום ההשתלמות

לצורך עיון והערכה.

א

|||||||||||||||||

ב

|||||||||||||||||

ג

|||||||||||||||||

ד

|||||||||||||||||

ה

|||||||||||||||||

ו

|||||||||||||||||

ז

|||||||||||||||||

ח

|||||||||||||||||

ט

|||||||||||||||||

י

|||||||||||||||||

כ

|||||||||||||||||

ל

|||||||||||||||||

מ

|||||||||||||||||

נ

|||||||||||||||||

ס

|||||||||||||||||

ע

|||||||||||||||||

פ

|||||||||||||||||

צ

|||||||||||||||||

ק

|||||||||||||||||

ר

|||||||||||||||||

ש

|||||||||||||||||

ת

|||||||||||||||||