Table of Contents Table of Contents
Next Page  50 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 50 / 196 Previous Page
Page Background

50

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

אבטלה - דמי אבטלה

להלן עיקרי התקנות של דמי אבטלה המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי:

מבוטח מובטל:

.)60

(אישה עד

65

עד

20

תושב ישראל או תושב ארעי, שהוא עובד שכיר בן

מבוטח -

מי שרשום בלשכת העבודה והוא מוכן ומסוגל לעבוד במקצועו או בכל

מובטל -

עבודה מתאימה אחרת, ולשכת העבודה לא הציעה לו עבודה כאמור.

ואילך:

1.4.2013

־

מ

אם

. עובדים בשכר יומי ועובדים בשכר חודשי יהיו זכאים לדמי אבטלה

1

החודשים שקדמו לתחילת ההתייצבות בלשכת שירות

18

חודשים מתוך

12

־

עבדו ב

(עד

גם עבודה בחלק מהימים בחודש תיספר כחודש עבודה מלא.

התעסוקה.

540

ימים מתוך

300

־

ימים לעובד בשכר חודשי: ו

540

ימים מתוך

360

כה נספרו

ימים לעובד בשכר יומי).

האחרונים שקדמו

החודשים

6

־

ב

באחוזים מהשכר

. דמי האבטלה יחושבו

2

הימים שקדמו להפסקת העבודה, כפי שהיה

75

־

להפסקת העבודה, ולא מהשכר ב

עד כה.

תביעה לדמי אבטלה

כדי לקבל דמי אבטלה יש לפנות את סניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום

המגורים ולהגיש תביעה לתשלום.

www.btl.gov.il אפש

ר להוריד טופס תביעה באתר האינטרנט:

אולפנים להנחלת הלשון - חינוך מבוגרים

(אולפנים, אולפניות, תהילה, מרכזי השכלה וכד')

)14.1

יחידת העבודה (תקנון שירות עובדי ההוראה

שעות בשבוע

28

שעות בשבוע בתהיל"ה תיכונית, למורים המכינים לבגרות (מכתב ש. שטמפפר

24

)4.2.85

מיום

מורים ומנהלים באולפנים אשר משרתם מפוצלת, לפחות פעמיים

גמול פיצול

בשבוע, בעבודה בשעות לפני הצהרים ואחרי צהרים והערב, יהיו זכאים לגמול

מוסדות חינוך.

כמקובל לגבי מורים, שמשרתם מפוצלת ב

5%

פיצול בשיעור

החלטת ישיבה בראשות מר

אסמכתא:

.1995

בינואר

תחילתו של הסדר זה מ

.8.1.95

מוטי מרוז מיום

)5/

) (נב

14.4

סדרי העסקה באולפנים (תקנון שירות עובדי ההוראה

עובד הוראה במערכת האולפנים להנחלת הלשון יועסק בשנה הראשונה לפי חוזה.

אם הוא ימשיך בעבודה שנה שנייה, הוא יועסק על פי הפניה של האגף לחינוך

מבוגרים, ללא חוזה, בהתאם לכללי ההעסקה של עובדי ההוראה במשרד החינוך

והתרבות. אם תצטמצם העבודה באולפן שבו הועסק המורה, תוצע לו עבודה באולפן

יפוטר

-

אחר, בהתאם לאפשרויות ולצרכים. לא נמצאה למורה עבודה באולפן אחר

פיטורים מינהליים במועד הסיום של מחזור האולפן שבו לימד. עובד הוראה שיפוטר

בפיטורים מינהליים יהיה זכאי לתנאי הפרישה המקובלים.

הצטרפות לקרנות ההשתלמות

. מורה המלמד באולפנים במסגרת חינוך מבוגרים בשנה הראשונה לעבודתו יכול

1

לבחור בין הצטרפות לקרן מקור או לקרן הרגילה.

. מורה המצטרף לקרן מקור, יוכל למשוך כספו והפקדות המעביד, לצורך השתלמות,

2

שנות חסכון,

6

שנות חסכון. לאחר

3

וזאת לאחר שהמציא תוכנית לימודים, בתום

העמית יוכל לפדות את מלוא הסכום שנצבר לרשותו, על פי תקנון הקרן.

. מורה הבוחר בקרן הרגילה, ימלא טופס התחייבות, כי ידוע לו, שבמקרה של

3

שנות חסכון, יקבל

6

, דהיינו לפני

2

משיכת כספים לפני תום המועד, הנזכר בסעיף

בתקנות הקרנות.

10

את חלק העובד בלבד, כמשתמע מסעיף

.16.6.97

החלטת מזכירות הקרנות מיום

אסמכתא:

)14.5

חופשה שנתית (תקנון שירות עובדי ההוראה

. במוסדות תהילה

1

מהלך שנת הלימודים, ובכלל זה תחילת שנת הלימודים וסיומה, וכן פגרות למיניהן,

יהיו כמקובל בחינוך היסודי. ימי הפגרה ניתנים לשינוי בתנאי שסך כל ימי הלימוד

במשך שנת הלימודים יהיה תואם את ימי הלימוד בחינוך היסודי בשנת הלימודים

הנדונה.

. באולפנים

2

ימי חופשה

55

־

נוסף לחופשות החגים, ל

מורה לחינוך מבוגרים באולפן זכאי,

. בדרך כלל ינצל מורה כנ"ל את חופשתו בפגרות

לשנה, יחסית לחלקיות משרתו

האולפן במהלך שנת הלימודים ובחופשות בין מחזור למחזור. אם צורכי המערכת

מונעים ממנו ניצול מלא או חלקי של ימי החופשה, תועבר יתרת ימי החופשה משנה

יום, כמקובל לגבי

65

אחת לשנה שאחריה, בתנאי שהיתרה המועברת לא תעלה על

כלל עובדי המדינה. אם החופשה נופלת בתקופת חגים, כמו סוכות למשל, אין

מחייבים את ימי החופשה השנתית של המורה בגין ימי החג (מכתב דניאלה סלומון

.)15.11.01

מורה שעבד לפי היקף משרה שהשתנה מעת לעת, תחושב זכאותו לימי חופשה לפי

היקף משרתו בפועל ותשוקלל בהתאם.

מורה קבוע, העובד במשרה מלאה ומשרתו צומצמה בהסכמתו, ניתן להשלים את

משכורתו עד למשרה שלמה אחת, על ידי חיוב ימי חופשה לא מנוצלים העומדים

לזכותו.

מורה באולפן שעבודתו הופסקה ונותקו יחסי עובד־מעביד, ולאחר הפסקת עבודתו

נותרו לזכותו ימי חופשה שלא נוצלו, יהיה זכאי לפדיון ימי החופשה לפי הוראות

התקשי"ר בנדון.

)14.6.1

גמול חינוך כיתה (תקנון שירות עובדי ההוראה

מורה בחינוך מבוגרים, האחראי על כיתה, זכאי לגמול חינוך כיתה. "אחראי על

שעות בכל יום (סה"כ

4 ,

ימים בשבוע

5

כיתה" פירושו אחראי על מסגרת הפעילה

אחראי על כיתת

תלמידים. למען הסר ספק:

15

ש"ש לפחות) ומכילה לפחות

20

במקרה ששני מורים או יותר

מבוגרים מקבל רק גמול חינוך ולא שעות חינוך.

מלמדים באותה כיתה, ייקבע המורה הזכאי לגמול חינוך על ידי מפקחת המוסד

בתיאום עם המנהלת.

)14.10.6

גמול ניהול (תקנון שירות עובדי ההוראה

להנחלת הלשון זכאי לגמול ניהול בהתאם למספר הכיתות באולפן,

מנהל אולפן

.1

לפי שיעורי הגמול שנקבעו למנהל בית ספר יסודי.

למען הסר ספק, לגרירת גמול ניהול זכאי מנהל שמספר הכיתות באולפן אותו הוא

4

כיתות, וזאת בדומה לזכאות של מנהל בית ספר יסודי (עד

מנהל לא יפחת מ

חוזר מנהל אכא"ב

אסמכתא:

כיתות נחשב למרכז ואינו זכאי לגרירת גמול ניהול). (

.)2 '

עמ

1/

תשס"ג

להנחלת הלשון זכאי לגמול ניהול בהתאם למספר הכיתות

מנהל אולפנית

.2

באולפנית, כדלהלן:

מספר הכיתות

באולפנית

גמול ניהול באחוזים

)1.1.98

(מיום

1

11.8

2

12.4

3

12.9

4

14.1

5

14.6

6

16.9

7

17.4

ומעלה

8

18.6

זכאי לגמול ניהול כפי שנקבע למנהל אולפנית ערב.

מנהל מרכז תהילה

.3

נקבע עם כניסת המנהל לעבודה

גמול הניהול של מנהל מוסד לחינוך מבוגרים

.4

בתחילת שנת הלימודים או פתיחת מחזור. אם מספר הכיתות גדל, יפוצה המנהל

בהתאם. אם מספר הכיתות קטן, לא יופחת גמול הניהול עד תום שנת הלימודים.

אל הסכומים של גמול הניהול מיתוסף ותק בניהול לפי שנקבע למנהל בית ספר

יסודי.

(ר' סעיף ותק בניהול

7.6.10־

ו

14.10.6

תקנון שירות עובדי ההוראה

אסמכתא:

בחוברת זו).

גמול ניהול בקביעות באולפנים

מאחר ומספר הכיתות באולפנים משתנה באופן דינמי, הוחלט, כי הקביעות לצורך

השנים האחרונות. במקרה ואין העסקה של

10

שנים מתוך

7

גמול ניהול תהיה לפי

חוזר בני בנימין

אסמכתא:

שנים, יהיה הגמול הממוצע של השנים האחרונות.

10

.23.10.00

מיום

10/00

א

|||||||||||||||||

ב

|||||||||||||||||

ג

|||||||||||||||||

ד

|||||||||||||||||

ה

|||||||||||||||||

ו

|||||||||||||||||

ז

|||||||||||||||||

ח

|||||||||||||||||

ט

|||||||||||||||||

י

|||||||||||||||||

כ

|||||||||||||||||

ל

|||||||||||||||||

מ

|||||||||||||||||

נ

|||||||||||||||||

ס

|||||||||||||||||

ע

|||||||||||||||||

פ

|||||||||||||||||

צ

|||||||||||||||||

ק

|||||||||||||||||

ר

|||||||||||||||||

ש

|||||||||||||||||

ת

|||||||||||||||||