Table of Contents Table of Contents
Next Page  51 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 51 / 196 Previous Page
Page Background

51

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

חישוב המשכורת של מורה־אם בחינוך מבוגרים

אחוזי משרה

140־

ל

79

החישוב הוא כלהלן: מורה־אם המועסקת בין

1.9.93

מיום

לשכרה המשולב.

10%

תקבל תוספת

להלן טבלת עזר לחישוב המשכורת של מורה־אם:

מספר שעות

עבודה בפועל

משרה בחינוך

%

מבוגרים (חלקי

)28

המשרה לצרכי

%

תשלום המשכורת

23

82.14

92.14

24

85.71

95.71

25

89.28

99.28

26

92.35

102.35

27

96.42

106.42

28

100.00

110.00

משרה.

140%

וכן הלאה, עד

)21.2.93

כללי (סיכום דברים מיום

. מורים עובדי מדינה קבועים במערכת הרגילה, שעברו מכל מחוז שהוא ללמד

1

עולים באגף לחינוך מבוגרים, ייהנו מחופשה ללא תשלום כל זמן עבודתם בחינוך

מבוגרים. זכויותיהם במשרד, כעובדים במעמד קבוע, יישמרו במלואם. דרישת

החל"ת תופנה מאת האגף לחינוך מבוגרים למחוז הנוגע לעניין.

. חופשות המורים בחינוך מבוגרים מתקיימות כפי הנהוג במערכת החינוך וכלולות

2

בתקופת ההעסקה. החופשה השנתית - חודשיים לשנת לימודים או חודש אחד לכל

מחזור של אולפן, תיכלל בתקופת ההעסקה.

. כל תקנות שירות עו"ה, לרבות קבלה ופיטורין של מורים באולפנים ותהילה, יהיו

3

כפי הקיימים לגבי כלל המורים במשרד החינוך, למעט פיטורים מינהליים הנובעים

מצמצום מספר תלמידים.

. מורה במשרה חלקית, שיבקש הגדלת משרתו, יועדף על־פני קבלת מורה חדש -

4

אם מערכת השעות באולפנים מאפשרת זאת.

. מורים קבועים בחינוך מבוגרים זכאים למענק שעות להשתלמות ומענק שכר

5

ללימודים אקדמיים או/ורישיון הוראה. עליהם לפנות לגף השתלמות עו"ה במשרד

החינוך.

אחריות המנהל לפעילות ההורים בבית הספר

)6/

(נד

פעילות הנעשית על ידי ההורים בבית הספר, הכוללת כניסה לכיתות, פעולות

הוראה והסברה שונות וכן חלוקת חומר כתוב לתלמידים היא באחריות המנהל,

ולכן היא חייבת לקבל את הסכמתו ואת אישורו מראש.

איחוד משכורות - שאילה והשאלת מורים

)15.8.82

(הסכם

בבית ספר שש שנתי, המפעיל חט"ב וחט"ע ולהם אותו סמל מוסד, קיים הסדר של

תנאי להיכלל בהסכם זה הוא קביעות

שאילה והשאלת מורים - איחוד משכורות.

באותה החטיבה בה מתבקש איחוד המשכורות.

חייב לעבוד לפחות

, המבקש איחוד משכורות בחט"ב,

עובד הוראה קבוע בחט"ב

. המעסיק בו משכורתו של המורה מאוחדת ייחשב

משרה בחטיבת הביניים

1/3

כמעסיק לכל דבר ועניין, לרבות תשלום משכורת, תנאים סוציאליים, זכויות לפנסיה

- לפיצויי פיטורין וכד'.

עפ"י חוות דעתו של עו"ד אפרים יפהר, מישנה ליועץ המשפטי של משה"ח, שאילה

והשאלת מורים היא על כל היקף ההעסקה. הטיפול במקרים חריגים, עם כל

המשתמע מכך, נעשה בוועדת חריגים בראשותו של מנהל המחלקה לתנאי שירות.

הוועדה מתכנסת לפי דרישת נציגי משה"ח או הסתדרות המורים - תוך שבועיים

מיום קבלת הבקשה.

זכאים להצטרף להסדר איחוד משכורות.

סגני מנהלים

לא זכאים להיכלל בהסדר זה.

מנהלים

. הפרוצדורה: יש לפנות לגזבר המחוז

31.8.00

מסמך שטמפפר מיום

אסמכתא:

ולבקש להיכלל בהסכם.

איסור מסירת ידיעות ופרסום ביקורת

א')

10/

(סד

אנו חוזרים ומזכירים לכל המורים, עובדי מדינה ועובדי ציבור אחרים, לרבות מורים

עובדי בעלויות, כי החוק אוסר על עובד ציבור, למסור ללא סמכות ידיעה שהגיעה

אליו בתוקף תפקידו. הסמכות להתיר מסירת ידיעה היא בידי המנהל הכללי של

משרד החינוך התרבות והספורט. בכל מקרה של פנייה ישירה אל מורה מטעם

נציגים של אמצעי התקשורת - עיתונות, רדיו וטלוויזיה - יש להפנות את הפונה

אל דובר המשרד.

) אוסר, בין היתר,

42.5

לתשומת לב: תקנון שירות המדינה (תקשי"ר סעיף

לבקר את הכנסת וועדותיה, לרבות חוקים שנתקבלו על ידיהם, וכן את

הממשלה ומשרדיה ומדיניותם.

איסור מתן המלצות על ידי מנהל בית הספר

)26 '

עמ

1/

(מה

מנהל בית ספר רשמי אינו רשאי למסור לידי מורה או לידי ממלא מקום מורה, מכתב

המלצה הנוגע לטיב עבודתו של המורה או של ממלא המקום. המנהל רשאי למסור

מכתב המלצה כזה, אם הוא מוצא הצדקה לכך, במישרין לידי המפקח הממונה על

המוסד, והמפקח ישתמש בו לפי ראות עיניו.

איסור מתן ייעוץ, המלצות

וחוות דעת בכתב לגורמים מסחריים

)1/

(עא

עובדי משרד החינוך והתרבות, לרבות עובדי הוראה שהם עובדי המשרד, אינם

רשאים לתת הנחיות, ייעוץ, המלצות וחוות דעת בכתב לכל גורם מסחרי, או

למסור כל חומר הנוגע לעבודתם ואשר איננו מיועד למסירה בלי אישור הגורמים

המוסמכים בלשכת היועץ המשפטי. כמו כן אין להתיר שימוש בשם משרד החינוך

והתרבות, או בשם עובד המשרד, בפירסום מסחרי, בכל צורה שהיא, בלי אישור

כנ"ל. חריגה מהכללים האמורים לעיל היא הפרת משמעת.

קיים איסור לשלב פרסומת מסחרית במוסדות החינוך. התנאים לקבלת היתר

א'.

3/

במקרים מסויימים פורסמו בחוזר מנכ"ל סט

אלימות במוסדות החינוך

)2009

(א) - ספטמבר

1/

משרד החינוך פרסם חוזר מנכ"ל מיוחד (תש"ע

לנושא אורחות החיים בבית הספר, כולל הקפדה על כללי משמעת והתמודדות

עם אירועי אלימות.

במסגרת אירועי האלימות נקבעו הנחיות לדיווח ומקרים שלא לדיווח וניתן

פירוט לטווח התגובות שניתן להפעיל.

בחוזר הורחבה סמכות המנהלים וצוותי המורים בטיפול באירועי משמעת

ובאירועי אלימות, ולראשונה יש בו התייחסות לפגיעה באמצעות האינטרנט,

לצילום במהלך השיעור ולשימוש לרעה בתצלומי תלמידים או מורים, שנעשו

עמודים וחשוב לציין כלהלן:

70־

בשטח בית הספר. החוזר כולל למעלה מ

א. פגיעת תלמיד במורה נחשבת לדרגת האלימות החמורה ביותר.

ב. אין להעניש תלמיד בענישה גופנית או בענישה משפילה וכן לא להעבירו

לכיתה נמוכה יותר וכן לא בשל מעשה או מחדל של הוריו.

ג. כל שימוש בטכנולוגיה אישית ובטלפון נייד במהלך שיעור אסור בהחלט.

צילום במהלך שיעור באמצעות הטלפון הנייד אסור בהחלט.

ד. אסור לעשן בשטחי בית הספר.

ה. חל איסור חמור להכניס משקאות חריפים למוסד החינוך ועל שתייתם,

לרבות בטיולים.

ו. המורים, ההורים והתלמידים יהיו שותפים לכתיבת תקנון לבית הספר,

שייחתם ע"י כל התלמידים והוריהם והם יתחייבו לפעול לפיו. בתקנון

ייכללו נושאים של הופעה הולמת/תלבושת אחידה, ציות לצוות, הקפדה על

תרבות שיח מכבדת, כבוד לאדם ולרכושו, שמירה על טוהר הבחינות ועוד.

בתקנון גם יוגדרו תגובות להפרתו.

מרכז המורים ממליץ לכל מוסד חינוכי להצטייד בחוזר זה.

מחפשים סיוע לבעיות אלימות?

אתר "בין הצלצולים" של הקרן לקידום מקצועי מעניק כלים מעשיים ותמיכת

www.itu.cet.ac.il מומ

חים להתמודדות עם התופעה:

||||||||||||||||

א

||||||||||||||||

ב

||||||||||||||||

ג

||||||||||||||||

ד

||||||||||||||||

ה

||||||||||||||||

ו

||||||||||||||||

ז

||||||||||||||||

ח

||||||||||||||||

ט

||||||||||||||||

י

||||||||||||||||

כ

||||||||||||||||

ל

||||||||||||||||

מ

||||||||||||||||

נ

||||||||||||||||

ס

||||||||||||||||

ע

||||||||||||||||

פ

||||||||||||||||

צ

||||||||||||||||

ק

||||||||||||||||

ר

||||||||||||||||

ש

||||||||||||||||

ת