דוח אחריות תאגידית | אינטל ישראל 2013 - page 15

15
דוח אחריות תאגידית - אינטל ישראל 3102
מצויינות בחינוך
היוזמה הלאומית לקידום המצוינות בחינוך
המדעי-טכנולוגי “5 פי 2”
אינטל היא ממובילות היוזמה הלאומית לקידום
המצוינות בחינוך המדעי-טכנולוגי, “5 פי 2”, יחד
עם קרן טראמפ, קרן רש”י וחברת סנדיסק. היוזמה
פועלת בשיתוף נרחב עם משרד החינוך, והארגון
המתכלל שלה הוא שיתופים. “5 פי 2” - כשמה
כן היא - שואפת להכפיל את מספר התלמידים
המסיימים בגרות עם 5 יחידות במדעים ובטכנולוגיה.
חזונם של העומדים מאחוריה הוא להפוך את ישראל
לאחת המדינות המובילות בעולם בפיתוח תרבות של
מצוינות ואיכות מדעית ובהטמעתה ובקידום חינוך
מדעי וטכנולוגי המכוון לצורכי המאה ה-12.
היוזמה הלאומית, אשר יצאה לדרך ביולי 3102,
כוללת רשת שותפים של כ-001 ארגונים מהמגזר
הציבורי (משרד החינוך, משרד הביטחון, צה”ל, שלטון
מקומי ועוד), מהמגזר השלישי (ארגוני חינוך ועמותות,
אקדמיה ומכללות, מוזיאונים וקרנות) ומהמגזר העסקי.
,
Collective Impact
היוזמה מושתתת על גישת
הקוראת לפעולה של בעלי עניין משלושת המגזרים
להתמודדות עם בעיות חברתיות מורכבות ולקידום
משימה משותפת והצבתה בסדר היום הלאומי.
המשימה המשותפת במקרה שלנו היא הטמעת
המצוינות בחינוך המדעי והטכנולוגי, תוך כדי הכפלת
מספר הבוגרים ואיכותם וטיפוח אזרחים בוגרים בעלי
אוריינות מדעית בתוך עשר שנים.
היוזמה נועדה ליצור מסגרת משותפת להובלת שינוי
מערכתי, לאיסוף ושיתוף בידע, לניתוח הגורמים
למיעוט התלמידים הבוחרים במסלולי המצוינות
המדעית, לתיאום בין הגופים הפועלים בתחום ולבנייה
של אופני מדידה משותפים.
היוזמה הלאומית - שואפים קדימה בשלושה
ערוצים
היוזמה הלאומית לקידום המצוינות בחינוך המדעי-
טכנולוגי פועלת בשלושה ערוצים מרכזיים:
ועדת ההיגוי של היוזמה,
קביעת מדיניות ויישום -
בהובלת משרד החינוך, מהווה פורום להיוועצות
בנושאי מדיניות רלוונטיים.  
היוזמה מקדמת בנייה של תשתיות
תשתיות -
לפעולת רשת השותפים: מחקר ולמידה, מדידה
משותפת, מאגר מידע, מיתוג ויחסי ציבור.
במסגרת היוזמה יפעלו שני
אשכולות שותפים -
אשכולות שותפים, המתמקדים בשני קהלי היעד
העיקריים של היוזמה: מורים ותלמידים. אשכולות
השותפים מורכבים מארגונים מכל המגזרים, ומטרתם
לזהות את הערך המוסף שיתקבל מפעולה משותפת
של האשכול ולבנות תוכנית פעולה לקידום המשימה
המשותפת. אשכולות השותפים יתמקדו באופן מיוחד
בפעילות בפריפריה ולמען אוכלוסיות ייעודיות.
אשכולות שותפים - התוכניות לתלמידים
התוכנית של אינטל יצאה לדרך בראשית שנת 3102
בפיילוט במחוזות דרום וחיפה של משרד החינוך,
שהשתתפו בו 92 חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים,
ובסך הכל 005,4 תלמידים.
עם התפתחות היוזמה הלאומית למצוינות בחינוך
המדעי-טכנולוגי, הורחבה התוכנית בשנת 4102
eBay
ונכללים בה כעת צה”ל ו-11 חברות היי-טק:
, אינטל, מארוול, מיקרוסופט, סנדיסק, פיליפס,
IBM
קוואלקום, רדהט ואמדוקס, אשר נותנים מענה ל-08
בתי ספר ול-012,7 תלמידים.
התוכנית מתמקדת בהגברת המוטיבציה של תלמידי
חטיבות ביניים ותיכון להתמיד במקצועות המדעיים-
טכנולוגיים, באמצעות הרצאות של עובדי חברות
ההיי-טק בבתי הספר, סיורים במתקני החברות, תגבור
לימודי ופעילויות מדיה חברתית.
אשכולות שותפים - התוכניות למורים
על-פי יעדי היוזמה הלאומית, השאיפה היא להגדיל
את מספר המורים והמורות הבוחרים בהוראת
מתמטיקה ומדעים ומתמידים בה. מדובר במורים
ומורות בעלי הכשרה מתאימה ומיומנויות להוראה
איכותית ורלוונטית במקצועות אלה. בנוסף, נקבע
ביוזמה יעד להגדיל את מספר המורים מקרב
אוכלוסיות יעד (מהפריפריה, מהמגזר הלא יהודי
ומהמגזר החרדי) שהם בעלי הכשרה ומיומנויות
להוראה איכותית במתמטיקה, במדעים ובטכנולוגיה.
כדי להגשים יעדים אלה, אשכול השותפים יפעל
לביסוס מעמד המורה וליצירת סביבת עבודה
מתגמלת, המאפשרת אופק התפתחות מקצועי.
הוא יעשה זאת, בין היתר, באמצעות שינוי הרכב
העוסקים בהוראה והרחבת המעגלים לגיוס מורים
מדיסיציפלינות אחרות, תמיכה וליווי של המורים,
העשרת מסלולי הקריירה ובניית אופק מקצועי
למורים, השקעה במיתוג ומיצוב מקצוע המורה, שיפור
ההכשרה לעוסקים בהוראה והקמת פורטל שישמש
מרכז כלים וידע נגיש.
תרומתה של אינטל לקהל היעד של המורים באה
Intel Teach
לידי ביטוי, בין היתר, בהתאמת התוכנית
ליעדי היוזמה הלאומית, ובעיקר בהתאמתה למורים
למתמטיקה בישראל. מטרת התוכניות היא לאפשר
למורים להיחשף לשיטות פדגוגיות חדשניות, הניתנות
ליישום מהיר ומוצלח בכיתה.
למידע נוסף בקרו בעמוד אינטל בחינוך באתר
האינטרנט של אינטל ישראל:
,
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,...32
Powered by FlippingBook