Table of Contents Table of Contents
Next Page  42 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 42 / 64 Previous Page
Page Background

“דרוש עובד צעיר ונמרץ לחברה תוססת ודינמית”

“דרושים עובדים חסונים ובריאים”

“דרושים עובדים אנרגטיים וכיפיים”

“לחברה מגניבה וצעירה דרוש...”

כזה הוא סיפורו של גדעון, אחד ממשתתפי תכנית “אמצע הדרך”.

ישבנו במשרד התכנית בכפר סבא. ההכשרה הבסיסית למקדמי התעסוקה בתכנית הסתיימה שבוע קודם

אנשי מקצוע עבדו סביב, חוצבים קווי תקשורת בקיר, מתקינים מזגנים.

¯

לכן. המשרד היה עדיין בבנייה

היו הרבה אבק ובלגן אך בעיקר התרגשות מכך שתכנית שבמשך שנים הייתה “על הנייר” קמה לחיים ממש

לנגד עינינו. בעודנו יושבות ומתכננות כיצד נתקדם בתקופה הקרובה, נכנס גדעון כרוח סערה.

“פה זה ‘אמצע הדרך’? למה אתם לא עונים לטלפון? אני מנסה כבר ימים להתקשר”.

הסתכלנו זו על זו. עדיין לא היו לנו מכשירי טלפון. “מי אתה?”

“אני גדעון. דברתי עם גל והיא שלחה אותי. אתם יכולים לעזור? אני כבר ארבע שנים הולך לשירות

התעסוקה. אנחנו שם קבוצה שלמה של חבר’ה שמחכים לעבודה. כתבתי המון מכתבים לכל העולם. גם

לראש העיר, גם לראש הממשלה ועכשיו גל אמרה לי שאתם תעזרו לי”.

צירפנו כיסא לשולחן והזמנו את גדעון לשבת. הוא דיבר ברצף, כמעט בלי לשאוף אוויר. הקול שלו היה

על המדינה, על הסביבה וגם עלינו. מן

¯

חזק, אך מדי פעם נשבר והשתנק. הוא היה טעון וכעס על כולם

בחקלאות, בבניין ובשמירה. לנגד

¯

עבד

16

השיחה עמו הסתבר שגדעון היה איש עבודה כל חייו. מגיל

עיניו עמד הצורך לעזור לפרנסת המשפחה עוד כשהיה נער, ולאחר מכן כבן זוג וכאב סבר כי תפקידו

שנות לימוד. “למה, בשביל להיות איש אחזקה או גנן אני צריך

12

הוא לפרנס. בשל נסיבות חייו לא סיים

¯

תעודת בגרות?! בכל מקום שאני ניגש אליו ישר פוסלים אותי בגלל זה. עשיתי הרבה עבודות בחיים

עבדתי בחקלאות בבקעת הירדן והרבה באבטחה. זה היה הכי נורא. היה שם בחור צעיר שפשוט היה רע

אלי, אבל יש לי שלושה ילדים וזה הכי חשוב. היום הילדים גדולים ואני מוכן לעשות הכול, ממש הכול רק

לא שמירה ואבטחה”.

נראה שזו אכן הייתה חוויה קשה עבור גדעון. הוא נשם נשימה עמוקה ושאל: “אז אתן יכולות לעזור?”

נורית, מקדמת התעסוקה, קבעה עם גדעון פגישת ליווי ראשונה. לאחר מכן התקיימו עוד כמה פגישות של

אימון תעסוקתי, שבהן כתבו נורית וגדעון תכנית עבודה משותפת והחליטו על מטרות ויעדים שבהם נדרש

גדעון לעמוד. לאחר שנבחנו המוטיבציה שלו, כישוריו, המיומנויות שלו ואפשרויות התעסוקה הקיימות

12

החליט גדעון שהיה רוצה לעבוד בתפקיד איש תחזוקה במשרה מלאה, ובד בבד ללמוד ולהשלים

שנות לימוד: “יש לי היום חמישה נכדים. אני רוצה להסתכל לנכדים שלי בעיניים ולתת להם דוגמה של

לימודים”. מבירור במרכז להשכלת מבוגרים הסתבר שהלימודים יימשכו שנתיים, יומיים בשבוע לפחות.

ושל שילוב לימודים עם עבודה. בד בבד

63

נורית הסבירה לגדעון את המשמעות של חזרה ללימודים בגיל

החלה רכזת קשרי מעסיקים לפעול מול הרשות המקומית כדי לבדוק אם יסכימו להגמיש את תנאי הסף

שנות לימוד.

12

במכרזים עירוניים הדורשים

42

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה