Table of Contents Table of Contents
Next Page  61 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 61 / 68 Previous Page
Page Background

עט

השדה

61

"הזכות שייכת למי שמתחיל, אך מי שממשיך מצליח טוב יותר" (פתגם עממי ערבי)

וסים מספר: "בשנה הבאה אנו שואפים להתרחב, כך שמצד אחד ייקחו חלק בתכנית כמה שיותר

אבות, ומצד שני ישתתפו האבות ביותר משמונה מפגשים קבוצתיים לאורך השנה. במקביל התחלנו

ליישם את החזון גם לגבי תכניות אחרות בגיל הרך. כך למשל בתכניות הביתיות שאני מרכז – הט"ף

והאתג"ר – אנו מנסים להתאים את ביקורי הבית של המדריכה לזמנים שבהם נמצא האב ולעודדו

להצטרף לפעילות עם האם והפעוט".

לסיכום נביא מדבריו של הפסיכולוג עלי כ"ץ בספרו "אינטליגנציה אבהית":

תפקיד האב בחיי ילדיו הוא משמעותי ומרכזי ביותר. היעדרות האב מהטיפול בילדיו, בין שהיא פיזית

ובין שהיא רגשית, נפוצה הרבה יותר בגילאים המוקדמים. לצערי הורים רבים, אבות ואימהות כאחד,

עדיין מאמינים שבשנות הינקות והילדות המוקדמת, לקשר עם האב ממילא אין משמעות מיוחדת.

אולם כבר מרגע הלידה, התינוק מפתח מודעות לייחודו של ההורה הזכר... לנוכחות של האב כדמות

מטפלת לצידה של האם, יש משמעות אדירה בחיי הילדים בכל הקשור לזהותם העצמית, לתפיסתם

קשר", ולתודעה של מהי גבריות ומהי נשיות. גם על-פי הספרות המחקרית, תינוקות של

ַ

את "עולם ה

אב שמשתתף יחד עם האם בטיפול, הופכים בדרך כלל לאנשים "שלמים" יותר, גמישים בנפשם,

המסוגלים לבנות קשרים אינטימיים ארוכי-טווח, ובאופן כללי הם בעלי יכולת טובה יותר להתמודד

עם לחצים ולהיות בני אדם מאושרים. כל האיכויות האלה יבואו לידי ביטוי כאשר הם יהפכו בני זוג

21

והורים בעצמם.

73–67 '

). אינטליגנציה אבהית. תל אביב, עמ

2009( '

כ"ץ, ע

21