Table of Contents Table of Contents
Next Page  59 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 59 / 68 Previous Page
Page Background

עט

השדה

59

מפגשים). מסתבר

30

מתוך

8(

לנשותיהם והתמידו להשתתף במפגשים הקבוצתייםשאליהם הוזמנו

שצריך לדעת איך להקיש בדלת, ואז לפעמים אפשר לשמוע "כן" מהעבר השני.

ננסה לעקוב אחרי סוד ההקשה בדלת. בשלב בניית הקבוצה בראשית השנה התקשר וסים ישירות

אל אבי המשפחה והסביר: "אני מתקשר אליך בשם עיריית שפרעם. מגיעה לכם הטבה מהעירייה.

אתם מוזמנים להשתתף בתכנית מצוינת, שלא כולם זוכים להיכנס אליה. זאת הזדמנות בשבילך

ובשביל אשתך ליהנות יחד עם הילד וללמוד דברים שיעזרו לו להתקדם. אם אתה מעוניין אשמח

להגיע אליכם הביתה לפגישת היכרות יחד עם המדריכה של התכנית, נסביר מה אנחנו עושים, תוכלו

לראות את המשחקים שמשמשים אותנו בתכנית, ונענה על כל השאלות. אנא הודע לאשתך על

התאריך שקבענו, ובהחלט נשמח להכיר אתכם".

שעה לפני מועד הפגישה שנקבעה התקשר וסים להזכיר. הוא הגיע עם קלתום אל הבית וחזר על

המסרים המרכזיים: "נפתחת לכם כאן הזדמנות להשתתף בתכנית מעולה, שיש בה גם חוויית הנאה

וגם תרומה להצלחה ולהתקדמות של הילד. התכנית עולה הרבה כסף, ואתם מקבלים את ההטבה

כמעט בחינם. מעבר להשתתפות במפגשים תתבקשו לעבוד עם הילד גם בבית. בחלק מהמפגשים

הקבוצתיים צריך להשתתף גם האב. לקראת הפעם הראשונה שהוזמנו האבות להצטרף, ערך וסים

סבב טלפוני כשהוא פונה לכל אחד מהם באופן אישי: "אני רוצה להזמין אותך למפגש הבא, שתראה

מה אנחנו עושים עם הילדים שלך. תהיה גם הרצאה של איש מקצוע מומחה בנושא: השפעת המדיה

על ילדינו".

בתחילת המפגש הזמין וסים את האבות לשבת בחדר נפרד מהנשים. קודם שתו קפה ושוחחו על

נושאים כלליים, כמו פוליטיקה וענייני העיר. אחרי רבע שעה עברו הגברים לחדר השני והצטרפו אל

הנשים שישבו במעגל. במפגש הראשון התיישבו הגברים בנפרד מנשותיהם. במפגשים הבאים ישבו

יחד. הוקרן סרטון שממחיש אינטראקציה טיפוסית בין הורים לילד, והתקיימה שיחה בקבוצה. כולם

הוזמנו להשתתף בסבב ולהביע את דעתם. צחוק והומור שולבו בשיחה, והמפגש התאפיין באווירה

בצד.

טובה. בהפסקה הזמין וסים את האבות שמעוניינים בכך להתפלל אתו

במהלך התקופה שלאחר מכן הקפיד וסים להתקשר ולהזמין באופן אישי את האבות לפני כל מפגש

שסומן מראש כמיועד לאבות ולאימהות יחדיו. בסיום כל מפגש כזה הדגיש וסים באוזני האבות: "כל

הכבוד שבאתם, זה מראה שאכפת לכם מהילדים". ההתמדה לאורך תקופה אפשרה לאותם האבות

להשתלב במרקם הקבוצתי, ובסופו של דבר הורגשה נוכחותם כטבעית וכמתבקשת.

התכנית אפשרה גמישות במתכונת ההנחיה. לעתים היה זה וסים שהנחה את קבוצת ההורים

בשעה שקלתום הפעילה את הילדים במשחק. לעתים שמעו ההורים הרצאה מפי איש מקצוע אורח,

ואז הצטרף וסים אל קלתום במשחק עם הילדים. בפעם אחרת ישבו האימהות עם וסים, והאבות

הצטרפו אל קלתום למשחק עם הילדים. בין כך ובין כך, בחלק האחרון של המפגש הצטרפו ההורים

אל הילדים למשחק משותף, מה שאיפשר התנסות באינטראקציה משפחתית איכותית.

במשפחות שיש להן גם ילדים גדולים, התקשו ההורים לצאת מהבית שניהם עם הפעוט. משום כך

גויסו שתי מדריכות (בהתנדבות) ששיחקו בחדר סמוך עם הילדים הגדולים, בזמן שהאבות הצטרפו

אל האימהות והפעוטות בחדר הפעילות של "חוויה משפחתית".