12
2011
יוני
עט השדה
. למידה ופעולה עם שותפים
5
למידת סוגיות בהתפתחות הילד בגיל לידה עד גיל
ק
שש בהיבט התרבותי
איתור אלימות
ק
קשר הורה-ילד באמצעות מגע
ק
. הכשרת הצוותים
6
שפה ותקשורת
ק
PEER TEST
ק
סדנאות בתפיסות תרבות
ק
קידום התפתחות סנסו-מוטורית
ק
בריאות שיניים ואיתור תחלואה
ק
ליווי הצוות – סופרוויז'ן
ק
. הבניית תהליכי עבודה בין-שירותיים
7
כלי לאומדן צרכים והשמה בתכנית הביתית
ק
כלי משותף ל"טיפות חלב", לגננות בגני ילדים
ק
ולשפ"ח להפניית ילדים לקידום התפתחותי
ולשמירת הרצף איתור-טיפול-מעקב
PACT
. שותפות במערכת העירונית של
8
השתתפות נציגי הבריאות בכל הוועדות הקיימות
ק
בשכונות שיקום, אחיות בתפקיד יו"ר של ועדת
ק
הגיל הרך
. ניהול הטיפול בילד ובמשפחתו
9
אחות אחראית "טיפת חלב" היא גם מנהלת היחידה
של מוקד הבריאות בתוך "טיפת חלב".
. הערכת התכניות
10
תהליכים
ק
תוצאות
ק
למידה מהצלחות
ק
מעקב
הפניה תוך-ארגונית
וחוץ-ארגונית
העשרה
איתור
טיטפול
המלצות
לשלב גורמי חוץ בהדרכה קבוצתית
ק
במסגרת העידוד לצריכת שירותים בקהילה.
להמשיך להפעיל מוקדי בריאות במתכונת
ק
הקיימת, מתוך התמקדות במניעה ובהעשרה
בתוספת היבט טיפולי פרטני או לקבוצות
) לקבוצת בני שלוש-חמש שנים.
3-2(
קטנות
לעודד מניעת סרבנות לטיפול בעזרת
ק
מגשרת, עובדת סוציאלית וגננות.
להכין תכנית עבודה לליווי משפחות
ק
.)17%(
המסרבות לקבל טיפול
להגביר טיפול התפתחותי ממוקד במשפחות
ק
שההורים בהן אינם נענים להפניות לטיפול,
במקום זמין, נגיש ולא סטיגמתי עבור הילדים.
לספק טיפול לילדים יחד עם הוריהם בתוך
ק
מוקדי בריאות ב"טיפות חלב" – לילדים בני
שנה עד חמש שנים.
לשמור על הרצף הפניה–טיפול–מעקב:
ק
לשפר קבלת משוב מקידום התפתחותי.
להדריך היגיינה של הפה ולמרוח לכת
ק
פלואוריד. עד גיל חמש יש משמעות קריטית
למניעת העששת.
אסור להפסיק את מריחת הפלואוריד כל
ק
חצי שנה – ואף מומלץ להתחיל במריחת
לכה מגיל תשעה חודשים.
לקדם צחצוח שיניים בגנים! להמשיך לחלק
ק
מברשות שיניים ומשחות שיניים.
התודה והברכה לג'וינט-אשלים אשר סייעו
עם ראשי ארגונים בקהילה, סביב
לחבירה
שולחן אחד, למען בני הקהילה האתיופית בראי
מעגל חיי המשפחה.
בכך נערכנו למתן מענה של בריאות לאוכלוסיית
יוצאי אתיופיה ברחובות – על בסיס של הכרה
והבנה של התרבות ושל תפיסת הבריאות
הייחודית של בני הקהילה.
גילה שטרן