Table of Contents Table of Contents
Next Page  8 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 64 Previous Page
Page Background

שרון

אי צ קו בי ץ

הפעילות

משלבת

בין

המטורת

והידע

האינטואיטיבי

של

ובין ההורים

התאוריות

והשיטות

החדשות,

שיטות

היוצאות

מתוך

הידע

של הקיים

ההורים

וניסיון

ח״הם,

מתבססות

עליהם

ומשתמשות

בהם.

"אם

פעם

חשבו

שבילדי ם

א ת אין הקטני ם

ההבנה,

והצורך

החברתי

שלהם

מתעורר

מאוחר

יו תר,

המחקרי ם

היום

ב׳ מראים

ההתפתחו ת

מתהווה

מההתחלה.

אפשר

ל ראו ת

בקבוצה

את

התינוקו ת

הקטני ם

מניבים

ל שמם,

משבוע

ל שבו ע

יודעים

מה

צפו׳

להם

ב מפנ ש, מה

עומד

ל ק רו ת

בבל

רגע

ו מחכי ם

לבך

בהתרגשות...

הסדנ ה

במו היא

מעבדה

ל ח״ ם:

אפשר

ל ר או ת

א ת ילד בל אצל

התנ הגו תו, אופיו, תגובו תיו

ו האינטראקציה

עם שלו

ההורה.

המדריכה

יבולה

על להגי ב

ב ך, ל כוון

ולתת

בלים

להורה

ל ח״ ם

האמת״ם.

בסדנה

ל א אנחנו

ממציאים

א ת

הגלגל

. מחדש

ההתפתחו ת

ל א

החלה

מהיום.

מאז

ומתמיד

ילדי ם

התפתחו

באותה

דרך,

גם

באתיופיה

וגם

בארץ. הרעיון

הוא

ל ת ת

להורה

את

הבלים

את ל קד ם

ההתפתחו ת

ו לא

ל חסו ם

או תה,להי עז ר

ביכול ת

ש׳עלתה'

לארץ

מאתיופיה

ולהתאי מה

ל קו די ם

החברתיים

בארץ״(אירנ ה

רוזונוביץ

-

רבזת

תבניות

בריאות).

8

עט

יוני השדה

2011

הגיל

הצעיר

שבו

ההורים

ותינוקותיהם

(בני

שלו שה

שבועות)

מתחילים

להשתתף

בפעילו ת

מאפשר

לראות

את

התינוקות,

את

התפתחותם

ואת

מאווייהם

כבר

זה, מגיל

להדריך

את

ההורה

ולכוונו

ל טפל

בילדו,

להתחבר

אליו

ולאתגרו

ילדו את

כבר

בראשית

הדרך.

שיתוף

פעולה

מתמיד

ועקבי

מתק״ם

בין

התכנית

לבין

שירותי

בריאות

כללי ת

שבמסגרתם

היא

פועלת.

הילדים

מאותרים

בפעולה

משו תפת

של

״טיפת

ושל חלב״

בל״נ ש

סולומון,

מקדמת

הבריאות.

היא

את מג״סת

ההורים

בשיטת

^

reaching

out

(״שזג

או

outreach

)

שפירושו

״להושיט

יד״

או

״לצאת

זו אל״.

פעילות

יזומה,

הנעשית

פעמים

ידי על רבות

מטפלי ם

כדי

להביא

לידי

שיתוף

פעולה

בתהליך

הטיפולי.

במקרה

שלנו

מדובר

בביקור

בבתי

ההורים,

הסבר

על

התכנית,

תזכורות

טלפוניות

ועוד

פעולות

הגורמות

להורים

להרגיש

שהם

זוכים

ליחס

אישי

ורותמות

אותם

לתהליך.

בתחילת

הדרך

הצבנו

לעצמנו,

צוות

התכנית,

סטנדרטים

להצלחה:

הגעה

למפגשי

הקבוצה

(כעשרה

הורים),

התמדה,

שיתוף

פעולה,

״שום

בבית,

התפתחות

פ׳ על הילדים

קריטריונים

שנקבעו

מראש

והנאה

בזמן

הפעילות.

ואכן,

ההתרחשות

בתכנית

היא

הצלחה

גדולה:

החיבור

בין שנוצר

המשתתפות

בתכנית

לילדיהן,

ההתמדה,

ההנאה,

האווירה

הטובה,

העוצמה

שבעבודה

המשותפת

של

ההורים

עם

ילדיהם

והרצון

להמשיך

ולפעול

אלה כל - בבית

בולטים

מאוד.

אפשר

לראו ת

את

התקדמותם

של

הילדים

והתפתחותם.

כשהמפגש

מסתיים

ההורים

מתקשים

להתנתק

מן

המזרנים

ולחזור

אל

״דרישות

הח״ם״

בבית.

הרצון

עוד ל קבל

רגעים

מהפעילות

המשותפת,

הנעימה

והחשובה

עם

ילדיהם,

משאירם

בחדר.

של בסיומו

המפגש

אפשר

לשמוע

אותם

אומרים:

כבר ״אני

מחכה

לשוב

הביתה

ולעשות

את אתו

התרגילים...

נתראה

בשבוע

הבא״.

השמועה

על

הפעילות

עוברת

מפה

לאוזן

ברחבי

קריית

מלאכי.

האימהות

העומדות

ללד ת

מציצות

בדלת

ומבקשות

להן שישמרו

מקום...

״תן מ׳

ובעקבות

זו תכנית

נמשיך

ונראה

ילדים

בעלי

התפתחות

תקינה,

ביטחון

עצמי

ומוכנות

למסגרות

החינוכיות,

וכן

הורים

בעלי

ביטחון

עצמי,

אמונה

בעצמם

ובהשפעתם

על

התפתחות

ילדיהם

ואמונה

בעמידתם

מול האיתנה

המערכות

החינוכיות.