Table of Contents Table of Contents
Next Page  7 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 7 / 64 Previous Page
Page Background

7

2011

יוני

עט השדה

קריית מלאכי

PACT

ליווי התפתחותי

דרכי פעולה:

– ההורים נפגשים כשעה

א. הדרכה פרטנית

לפני הפעילות הקבוצתית בסביבת משחק

מושכת ומאתגרת המותאמת לשלב ההתפתחותי

של ילדם. בסביבה זו, שיש בה גירויים מוכרים

וחדשים, הם מקבלים הדרכה מתווכת במאפיינים

הספציפיים של התפתחות ילדם, באופני הטיפול,

הגרייה והמשחק המתאימים לו, במה שאפשר

תו בבית כדי שיתפתח ובדרכים

ִ

להמשיך ולעשות א

לחיזוק הקשר הורה-ילד.

– בשעה השנייה מקבלים

ב. הדרכה קבוצתית

ההורים סדנה קבוצתית המתאימה לשלב

ההתפתחותי של ילדם. המפגשים חווייתיים, הם

יוצרים אינטראקציה הורה-ילד ויש בהם תכנים

הקשורים בהתפתחות חושית-תנועתית, רגשית,

חברתית, שפתית וקוגניטיבית. לכל מפגש נושא מוביל

משלו ואביזרים המאפיינים אותו.

הפעילות מתרחשת מתוך מגע, ריקוד, שירה, משחק

ותנועה משותפת להורים ולילדים, ולכל תהליך

בסדנה יש משמעות עמוקה להתפתחות התינוק

והילד.

מטרות העל של התכנית:

א. לפגוש את הילדים, לראות את התפתחותם,

לאבחנהּ, ללוותה ולקדמה; להפנותם לאנשי

מקצוע על-פי הצורך.

ב. לתת להורים כלים להתבונן בילדיהם, לראות

את התפתחותם, לזהות את צורכיהם ולתת להם

מענה מתאים, ולקדמם.

ג. לחזק את הקשר הורה-ילד, לחזק את ההורים

באשר הם, לתת להם אמונה ותחושת יכולת

בקשר לעתיד ילדיהם, וליצור קשר בין מעשי

ההורה להצלחת הילדים.

ד. לשמש קבוצה חברתית עבור הילדים וקבוצת

הכנה למסגרות החינוך השונות.

נוסף על כל אלה, הקבוצה היא עבור ההורים

קבוצה חברתית שבמרכזה נושאים הנוגעים לקידום

ילדיהם. המדריכה וההורים בקבוצה משמשים

אוזן קשבת לסודות, לקשיים, לכוחות ולשאלות

המתעוררות בקשר לגידול הילדים ולחינוכם,

לאווירה המשפחתית ולמגוון נושאים אחרים שעולים.

הזמן המשותף הוא זמן איכות מיוחד לילד, מתוך

פניות מוחלטת מעבודות היום-יום.