Next Page  11 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 11 / 68 Previous Page
Page Background

קטנים, לשלוח את ילדיה בבקרים לבית הספר,

ולעתים נהגה לשוב לבית האלמנה ולעזור

לילדיה גם בהכנת שיעורי הבית. “הרצון של

הבנות להתנדב בא לידי ביטוי גם בעובדה

מהן מתנדבות לשירות לאומי מוארך

90%-

ש

השנים

15-

של שנתיים, תופעה שהתחזקה ב

האחרונות”, מציין הרב כהן בגאווה.

בלי סמרטפונים בשיעורים

תלמידות.

250

בחטיבת הביניים של האולפנה

דניאלה טוויטו, מנהלת החטיבה זה תשע

שנים, מעלה על נס את העידוד שניתן לבנות

החטיבה להתבטא באופן חופשי על מנת

שירגישו בנוח במקום הלימודים שלהן. כמו כן

מתקיימים בחטיבה שיעורי העשרה מגוונים,

ביניהם שיעור “במקום אשר ליבך חפץ”

שבמסגרתו מתקיים שיח תורני על נושאים

הקשורים לזהותן הנשית של הבנות. במטרה

לפתוח בפניהן עולמות ידע חדשים מתקיים

פרויקט שנקרא “תעשיידע” ובו נלמדים

נושאים מדעיים כמו חלל, אסטרונומיה ועוד.

במסגרת השיעור “נשים יהודיות יוצרות”,

נחשפות התלמידות לתחומי רוח, תרבות,

אמנות, מחול, דרמה ומוזיקה, במטרה לאפשר

להן קשר עם עולם היצירה, “כמובן תוך

שמירה על הזיקה היהודית” מציינת טוויטו.

יחד עם העידוד לביטוי עצמי, האולפנה מובילה

מדיניות להגבלת השימוש בסמרטפונים.

בחטיבת הביניים הבנות מפקידות בבוקר את

המכשיר ומקבלות אותו בסיום יום הלימודים.

בחטיבה העליונה ישנה אמנה כתובה בין

ההנהלה לתלמידות לא להשתמש במכשירים

במהלך השיעורים. מי שעוברת על ההסכם,

שעות. כמו

48-24-

המכשיר יילקח ממנה ל

כן האולפנה מחייבת התקנת אפליקציית סינון

בשם “נטס פארק” כתנאי קבלה לאולפנה.

הכרת ערך עצמי

הרכזת החברתית, רחל מליק, מספרת כי

האולפנה מפעילה תוכנית חינוכית ייחודית

בשם “חינוך לנשמה”. רחל: “זוהי תוכנית

מובילה אצלנו בכל הכיתות. שמטרתה לבנות

תשתית של הכרת ערך עצמי אצל התלמידות,

ליצור אצלן הזדהות עם מטרות הלימוד הערכי

ויחס מאוזן ונכון להישגים. מדובר בפעילות

חווייתית ערכית המתפרשת לאורך השנה כולה

ומשתלבת בתכנים ובפעילויות אחרות, ולא

בצורה של שעות וימים קבועים. בפורים למשל,

מתקיימות שלל פעילויות שיוזמות מורות בית

הרב זאב כהן,

ראש האולפנה:

“אחרי רצח רבין הרגשתי

שאני צריך לתרום מעט

לאיחוי הקרע בעם

ישראל. המפגשים עם

תלמידות בתי ספר

תיכוניים ממלכתיים

באזור נמשכים יום שלם,

פעם באולפנה ופעם

בבית הספר המארח,

ובנוסף נערכים אחת

לשנה סיורים משותפים

בירושלים. ההתחלה

הייתה קשה, אבל במשך

הזמן נוצרה היכרות

חמה ומתמשכת. נוצרה

הידברות בלי לנסות

לשנות דעות פוליטיות,

אמוניות או חברתיות”

ראש האולפנה, הרב זאב כהן

תרגיל במגמת קולנוע בכיתה י”ב

אייר תשע"ז

11