Next Page  12 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 68 Previous Page
Page Background

הספר שמטרתן לאפשר לתלמידות לבטא את

היצירתיות שלהן במשחק, בדרמה ובשירה”.

רחל מוסיפה כי במסגרת החינוך לנשמה

השתתפו תלמידות כיתות י’-י”ב בסדנאות על

גיל ההתבגרות שיזמה היועצת מלכה ניצן. בין

היתר הן נפגשו עם סטייליסטית להכרת ערך

הטיפוח והמראה החיצוני והשתתפו בסדנה

שהוקדשה לתקשורת בינאישית. “הפעילויות

הללו משפיעות, לדעתנו, על ההישגים

הלימודיים של התלמידות”, אומרת רחל.

“ליבנו ער”

מלכה ניצן, יועצת חינוכית לכיתות י-י”ב

טוענת כי צוות בית הספר מעורב מאוד

בדאגה לתלמידות, בסיוע מוראלי ובפתרון

בעיות אישיות. “הצוות ער לכל גילוי של חוסר

מוטיבציה בכל שכבות הגיל. עינינו פקוחות,

אוזנינו כרויות וליבנו ער לכל מה שמתרחש

כאן”.

ניצן מתארת שני מקרים שהצוות נחלץ לסייע

לתלמידות. במקרה אחד תלמידה שאביה

נפטר ממחלה קשה, התקשתה להתמודד עם

השבר והאובדן שחוותה. המחנכת, היועצת

והרכזת, בחנו את המקרה לעומקו. גילו כל

העת דאגה ואכפתיות והצליחו יחד לסייע

לתלמידה בתהליך האבל והחזרה לתפקוד

באולפנה.

מקרה אחר שמביאה ניצן הוא של תלמידה

שמשפחתה שהתה בשליחות ארוכת שנים

בחו”ל. כשהמשפחה שבה לארץ, התלמידה

הייתה צריכה להסתגל למסגרת דתית של

בנות שמעולם לא הכירה, ולדרישות שונות

מאלה שאליהן הורגלה בעת שהותה בחו”ל.

“היו אולפנות שהיססו לקבל אותה, אנחנו

התעמקנו בנושא והבנו שאם לא נקבל אותה,

נעשה לה עוול. קיבלנו אותה ודאגנו שתשתלב

כיאות במסגרת האולפנה”.

החטיבה העליונה באולפנה מציעה לתלמידות

מגוון מגמות יוקרתיות. מגמת פיזיקה בהיקף

יחידות, נלמדת בחלקה במכון וייצמן

5

של

5

למדע. מגמת תקשורת וקולנוע בהיקף של

יחידות מעשיות, נלמדת

3-

יחידות עיוניות ו

בשילוב סיורים במערכות עיתונים ובאולפני

קולנוע וטלוויזיה. התלמידות מפעילות בלוג

עצמאי בו הן מחוות את דעתן על תוכניות

ריאלטי, עיתונות וסרטי קולנוע.

רכזת המגמה, דפנה קונסטנטינוב, היא בעלת

תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במנהל

חינוכי, המגמה גרפה בעשור האחרון שישה

פרסים מובילים בתחום היצירה הקולנועית

בקרב בתי הספר של החמ”ד. אחד הסרטים

כיתת מחשבים עם מנהלת חטיבת הביניים, דניאל טוויטו

יועצת חינוכית, מלכה ניצן

הרכזת החברתית, רחל מליק

הרכזת החברתית,

רחל מליק:

“האולפנה מפעילה

תוכנית חינוכית

בשם ‘חינוך לנשמה’

שמטרתה לבנות

תשתית של הכרת ערך

עצמי אצל התלמידות,

ליצור אצלן הזדהות עם

מטרות הלימוד הערכי

וכן יחס מאוזן ונכון

להישגים. הפעילות

חווייתית ערכית

ומשתלבת בפעילויות

אחרות. בפורים למשל,

מתקיימות שלל

פעילויות שיוזמות

מורות בית הספר

שמטרתן לאפשר

לתלמידות לבטא

את היצירתיות שלהן

במשחק, בדרמה

ובשירה”

אייר תשע"ז

12