Next Page  9 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 9 / 68 Previous Page
Page Background

אייר תשע"ד

9

לקבל במה בצורה חיובית

כבית ספר שמאמין בקידום הצד הרגשי של

התלמידים, נלמדים בבית הספר כמקצועות

חובה גם מקצועות העשרה נוספים כגון

אמנות, מוזיקה ודרמה, שגם הם משתלבים

באופן הדוק בפעילויות בית הספר. בערב

שורשים שמתקיים בבית הספר נבנה מודל

של שיתוף פעולה בין כלל מקצועות האמנות:

בשיעורי האמנות מעצבות הבנות את

הקלסרים לעבודת השורשים ולתוכם יוכנס

התוכן הלימודי שנלמד עם המחנכות. בערב

עצמו מופיעות הבנות בדרמה ובמקהלה.

לדברי המורה לאמנות, נירית מוסנג'ד, "אמנות

היא תחום מאוד פתוח ולהרבה ילדים קל

להתחבר אליו. הם נחשפים לציור, רישום,

פיסול ויכולים לבחור את הדרך שמתאימה

להם לביטוי אישי".

המורה לדרמה, איילת כהן: "אנחנו מאמינים

בדרמה ככלי חינוכי שמעצים את התלמידים.

מעבר ללימוד מושגים ולהתנסות בחוויות,

השיעור מעצים אותם ורואים את השינוי.

תלמידות ביישניות פתאום מעיזות לעלות על

הבמה, בנים שלפעמים מחפשים במה בצורה

שלילית, בדרכים אלימות, פתאום קולטים

שאפשר לקבל את הבמה בצורה חיובית".

המורה למוזיקה, חפציה מדינה, מוסיפה היבט

משלה: "הבנות מחכות לשיעורי המוזיקה,

זה משהו עבורן לנשמה ולרוגע. מעבר לרצון

לחשוף אותן לעולם שהן לא מכירות, המטרה

היא לאפשר ביטוי עצמי לכל אחת. פה לא משנה

מי חלשה ומי חזקה בלימודים, כל אחת יכולה".

הרב עסיס מסכם: "תחומי האמנות מעניקים

השראה ורוח מאוד נעימה בבית הספר. יש

כאן מאות ילדים בתנאי קרוואנים צפופים,

אבל העצים והצמחייה יחד עם תחומי

האמנות הללו והשיתוף של התלמידים

נותנים את הרוגע, השלווה ושמחת החיים

שיש כאן.

"בעבר חשבו שצריך לתת שיעורי אמנות רק

למי שזקוק לכך, ואני אומר: כולם זקוקים

לאמנות, ומעבר לכך יש לתת תוספת מיוחדת

לצדדים המיוחדים של כל אחד, בין אם הילד

זקוק לאמנות כי הוא מאוד אמנותי וכשרוני,

ובין אם יש לו קושי מיוחד והוא צריך את

האמנות כדי להשתחרר ולהיות פנוי ללמידה.

אין לי ספק שהתלמידים מתקדמים בכל

שיעור מחול

המורה למוזיקה, חפציה

מדינה (למטה): "הבנות

מחכות לשיעורי המוזיקה,

זה משהו בשבילן לנשמה

ולרוגע. מעבר לרצון

לחשוף אותן לעולם שהן

לא מכירות, המטרה

היא לאפשר ביטוי עצמי

לכל אחת. פה לא משנה

מי חלשה ומי חזקה

בלימודים, כל אחת יכולה"