Next Page  10 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 68 Previous Page
Page Background

אייר תשע"ד

10

ההיבטים - החברתי, הרגשי-אישי והלימודי

- בכמה רמות, בזכות לימודי האמנות שהם

מקבלים".

היצירה כמקום מעצים

היועצת החינוכית של בית הספר, נטע

נובוסלסקי, מסבירה כי בית הספר ייחודי

במענה שהוא נותן לכל תלמיד ותלמידה. "לא

רואים את הילד רק לפי הציון אלא לפי מה

שהוא. אין ילד שאנחנו לא יודעים מה הכישרון

הייחודי שלו. למשל תלמידה שסבלה מקושי

גדול בקריאה, אך התברכה בכישרון מדהים

בציור, המורה לקחה את הכישרון שלה ונתנה

לה לצייר משפטים קצרים בקומיקס ודרכם

לימדה אותה עברית, כך שהביטוי האמנותי

הופך לכלי עבודה. אני מאמינה שהמקום של

היצירה מעצים את הילדים, הוא נותן להם

נקודת ביטוי חזקה וזה משפיע ללא ספק על

הלמידה. כשהתלמיד מרגיש שיש לו מקום

לביטוי, יש לו שייכות ואוהבים אותו, הוא מגיע

ו ומוכן ללימודים".

ֵ

של

כדי להוסיף ולחזק את הצד הרגשי והחברתי

של התלמידים, הוקמה בבית הספר פינת חי

המופעלת כל כולה על ידי הילדים. בנוסף,

לתלמידים הסובלים מבעיות חברתיות או

בעיות של קשב, ניתן מענה באמצעות תראפיה

באמנות.

חדר אהבת התורה

באגף הבנים המיקוד הוא בעיקר בלימודי

הקודש. סגן המנהל, ליאור שמעוני, מספר כי

בכיתה ה' לומדים הבנים משנה עם המחנך

שלוש פעמים ביום: רבע שעה בבוקר, בהפסקת

שיעור אמנות

פינת החי

היועצת החינוכית, נטע

נובוסלסקי (משמאל):

"אין ילד שאנחנו לא

יודעים מה הכישרון

הייחודי שלו. למשל

תלמידה שסבלה

מקושי גדול בקריאה,

אך התברכה בכישרון

ציור, המורה נתנה

לה לצייר משפטים

קצרים בקומיקס ודרכם

לימדה אותה עברית,

כך שהביטוי האמנותי

הופך לכלי עבודה.

המקום של היצירה

מעצים את הילדים,

הוא נותן להם נקודת

ביטוי חזקה וזה משפיע

ללא ספק על הלמידה"