133
2017- 2016
תשע"ז
זכויותיך
כיתות החינוך המיוחד ללקויות מורכבות (אוטיזם, לק"ש, לק"ר, נכויות פיזיות
ושיתוק מוחין, פיגור והפרעות נפשיות), פועלות במתכונת מלאה, בהתאם לאפיון
החריגות של הכיתה, החל מהיום הראשון ללימודים.
לימודים וטיולים בימי שרב
)1/
(נח
.
בימי חום קשה ובימי שרב אין להפסיק את הלימודים
)1( .
א
) יש לנקוט את האמצעים המפורטים להלן, כדי לעזור לתלמידים להתגבר על
2(
הקשיים הנוצרים בעקבות העלייה בטמפרטורה:
(א) אין לקיים בחוץ שיעורי חקלאות, ימאות וחינוך גופני, אם לדעת המורים
הנוגעים בדבר - ובאישור המנהל - עלול קיום השיעורים בחוץ להזיק לבריאות
התלמידים.
30
(ב) בשום מקרה אין לקיים שיעורים בחוץ בימים בהם הטמפרטורה עולה על
מעלות צלסיוס, ובאזורי באר שבע, טבריה ואילת - בימים בהם הטמפרטורה
מעלות.
35
עולה על
(ג) אין להוציא תלמידים בהפסקות למקומות לא מוצלים.
(ד) יש לאסור על התלמידים להימצא בחוץ בגילוי ראש וללא חולצות.
(ה) יש למנוע תורים בחוץ, במקומות חשופים לשמש ושאין בהם צל.
(ו) יש לספק לתלמידים מי שתייה ולהרשות להם לשתות ללא הגבלה.
(ז) יש להמעיט בשיעורים הדורשים מאמץ רב, קשב וריכוז מלאים, וכן עבודה
מייגעת, כגון העתקה מרובה, פתירת תרגילים מרובים וכו'.
, כגון
על־אף האמור לעיל, יש להפסיק את הלימודים במצבים מסוימים
)1( .
ב
מעלות צלסיוס באזור שבו טמפרטורה זו נדירה; לחות גבוהה
40־
עליית החום ל
מאוד; הפסקה באספקת המים לבית הספר או קיום לימודים בצריף ללא אוורור
מספיק.
) במקרים אלה ודומיהם רשאי מנהל בית הספר להפסיק את הלימודים אחרי
2(
התייעצות עם רופא בית הספר, ובהיעדרו - עם רופא המחוז או הנפה מטעם
משרד הבריאות או מטעם קופת חולים, או עם מומחים אחרים.
:
קיבל מנהל מוסד החינוך אישור להפסקת לימודים, ינהג כדלקמן
.
ג
) יש להשאיר את כל התלמידים בשטח מוסד החינוך. אין לשחרר תלמידים
1(
לבתיהם עד לשעה שנקבעה כסיום הלימודים לגבי כל כיתה, וזאת מנימוקים אלה:
(א) אין יודעים אם הורי כל התלמידים נמצאים בבית בשעות מוקדמות, שבהן
תלמידים אינם רגילים לחזור לבתיהם.
(ב) קיימת סכנה שהתלמידים ישוטטו שעות ארוכות ברחובות בשעות הקיץ
החמות, והם עלולים לקבל מכת שמש ולהיות חשופים לתאונות דרכים.
) המורים יישארו אף הם בבית הספר, וכל מורה יפקח על כיתתו וידאג להעסיק
2(
את התלמידים במשחקי חברה כיתתיים, בקריאה, בציור ובכל פעילות אחרת,
שאינה דורשת מאמץ גופני או ריכוז וקשב. אם פעילות כזו תתבצע מחוץ
לכיתות, ייעשה הדבר רק במקומות מוצלים.
) מנהל בית הספר וסגל עובדי ההוראה ישתמשו בכל האמצעים שבידיהם לקירור
3(
הכיתות, על ידי אוורור החדרים ושטיפתם במים קרים.
) על כל מקרה של הפסקת לימודים יודיע מנהל בית הספר למנהל המחוז ולמחלקה
4(
לחינוך, וכן יפרט את הנימוקים ויצרף את האסמכתאות המתאימות (חוות דעת
הרופא וכו').
טיולים בתנאי מזג אוויר קשים
מעלות צלסיוס,
30
א. תנאי מזג אוויר קשים פירושם שרב, טמפרטורה גבוהה מעל
יחד עם לחות גבוהה.
ב. מן הראוי לפזר את מועדי הטיולים על פני שנת הלימודים כולה ולהימנע, במידת
האפשר, מלקיים טיולים בימים של תנאי מזג אוויר קשים.
ג. הודיע החזאי, בערב לפני הטיול, שיהיו תנאי מזג אוויר קשים מהרגיל באזור
היעד של הטיול -
) יידחה הטיול למועד אחר.
1(
) אם אי אפשר לדחות את הטיול (משום שהוזמנו מקומות לינה באכסניה,
2(
הוזמנו מכוניות ושולם עבורם וכד'), יחליטו מנהל בית הספר והאחראי לטיול
על מסלול ביקורים ועל לוח זמנים אלטרנטיביים. תוכניות טיול אלטרנטיביות:
אפשר לבקר במפעלים, במוסדות או באתרים
•
אפשר לנוע ברכב ולא ברגל
•
) ובשעות
9:00
ההליכה תרוכז בשעות הבוקר (עד השעה
•
מוצלים, שיש בהם מים
יימצאו המטיילים
15:00-9:00
בין השעות
•
)15:00
אחר הצהריים (מהשעה
ק"מ.
4
במקומות מוצלים, ומרחק ההליכה בהם לא יעלה על
ד. הפתיע השרב את המטיילים בהיותם בדרך, במסע ברגל, או גבר החום -
) יש להפסיק את הטיול ברגל ולהמשיך במכונית.
1(
) אם אי אפשר להמשיך את הנסיעה במכונית, יש לאפשר למטיילים לנוח
2(
במקום המוצל הסמוך ביותר ולספק להם מי שתייה ללא הגבלה.
) מותר להמשיך את הטיול ברגל רק לאחר רדת הטמפרטורה או אחרי השעה
3(
.15:00
ה. אפשר לקבל את תחזית מזג האוויר על ידי פנייה אל השירות המטאורולוגי
.03-5600600 :'
טל
פגיעה בטיולים
)9/
(נג
בכל מקרה שמורה המלווה טיול או מסע נפגע בתפקידו, על מנהל בית הספר לדווח
282
, קריית שדה התעופה, ת.ד
3
על־כך תוך שבועיים לחברת "ענבל", רח' ערבה
. להלן דוגמת טופס הדו"ח:
03-9778000 '
, טל
70100
נתב"ג, מיקוד
הקרן הפנימית לביטוחי הממשלה בהנהלת ענבל, חברה לביטוח בע"מ.
דו"ח על תאונה (תאונות אישיות - מורים מלווי טיולים)
. פרטי הנפגע
1
________________________________________________________
שם משפחה שם פרטי מין שנת לידה מס' זהות
________________________________________________________
יישוב רחוב מס' מיקוד מס' טלפון קידומת
_______________________
. שם המוסד החינוכי שבו הנפגע מלמד:
2
_________________________________________________
כתובת:
יישוב רחוב מס' מיקוד מס' טלפון
קידומת
__________________________
שם המנהל:
. התאונה:
3
_______________________________________________________3
תאריך שעה מקום התאונה הסיבה לתאונה
________________________
תיאור קצר של אופן התרחשות התאונה:
________________________________________________________3
________________________________________________________3
________________________________________________________
___________________
תיאור הפגיעה (יש לצרף מסמכים רפואיים):
________________________________________________________3
________________________________________________________3
________________________________________________________
עדים לתאונה:
________________________________________________________
שם כתובת
טל'
________________________________________________________
שם כתובת
טל'
___________________________________________
חתימת הנפגע:
_______________________
תאריך החתימה:
||||||||||||||
א
||||||||||||||
ב
||||||||||||||
ג
||||||||||||||
ד
||||||||||||||
ה
||||||||||||||
ו
||||||||||||||
ז
||||||||||||||
ח
||||||||||||||
ט
||||||||||||||
י
||||||||||||||
כ
||||||||||||||
ל
||||||||||||||
מ
||||||||||||||
נ
||||||||||||||
ס
||||||||||||||
ע
||||||||||||||
פ
||||||||||||||
צ
||||||||||||||
ק
||||||||||||||
ר
||||||||||||||
ש
||||||||||||||
ת