Table of Contents Table of Contents
Next Page  13 / 94 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 13 / 94 Previous Page
Page Background

עט

השדה

13

אפשר לעשות כדי להקל על ילדים אלה ולהגביר את המודעות שלהם, של אנשי המקצוע

המטפלים בהם ושל המערכת המשפטית האמורה לתת מענה משפטי לאוכלוסייה זו. מעבר

לקשיים שמציפה יפעת במאמרה, היא מציגה מידע רלוונטי וחשוב בהקשר של יישום חוק

נפשית.

הליכי חקירה והעדה בהתאמה לאנשים עם מוגבלות שכלית או

את המאמר השלישי כתבה ליאורה ארנון, מנהלת פיתוח ידע בג'וינט התנדבות. מאמרה עוסק

בשאלת הרווחים והתועלות של התנדבות בני נוער. לטענתה של ליאורה, עיקר המחקר עוסק

בכדאיות וביתרונות של ההתנדבות עבור בני הנוער עצמם. במאמר הנוכחי היא נותנת במה

לדיון ברווחים ובתועלות עבור הקהילה, ארגוני ההתנדבות והמגזר העסקי.

בחלקו השני של הגיליון, יומן שדה, השארנו למילה הכתובה לבדה לקחת את הקוראים

למחוזות של שיח מקצועי, אישי ופנימי. בחלק זה מובאים, על כן, חוויות ורשמים של אנשי

מקצוע. המאמר הראשון, של עמרם אקלום, מנהל תכניות בכיר באשלים, חושף את שאלת

הנראות של בני הקהילה האתיופית מנקודת מבטו האישית, כבן הקהילה. סיפורו האישי של

עמרם חושף את הכאב, את התסכול ואת ההתמודדות היומיומית של בני הקהילה בתהליך

כולם...

השתלבותם בחברה בישראל – להיות שונה, להיות אחר, לרצות להיות כמו

המאמר השני, פרי עטה של נאוה זוהר-סייקס, חושף בפנינו את מסעה האישי לתוך עולם

הליווי הרוחני. נאוה, עובדת סוציאלית ומלווה רוחנית, משתפת אותנו בחוויה האישית של גילוי

מהות העבודה כמלווה רוחנית. היא דנה בחיבור שבין עבודה סוציאלית ובין רוחנית, וחושפת

בפנינו בגילוי לב סיפורים אישיים ממסע הפיכתה למלווה רוחנית.

החלק השלישי של הגיליון, ניהול ידע ופיתוחו, מעלה בפני הקוראים את האתגר של ניהול

ופיתוח של ידע באינטראקציה מתמדת עם הסביבה. בחלק זה מציג דניאל קרני, מנהל

פיתוח ידע במרכז הידע והלמידה של אשלים, את נקודת המפגש בין שיתופי פעולה לבין

), תוך שהוא בוחן את

coopetition

תחרות. המאמר סוקר בקצרה את תופעת התחרותיאום (

טיב הדינמיקה השיתופית-תחרותית בעולם של פיתוח ידע. בהתייחסו לשאלה המרכזית

העומדת לדיון תחרותיאום בעולם של ידע – למה כן ולמה לא, רותם דניאל את המגמות

המרכזיות בעולם תוך התייחסות לחשיבותו של פיתוח ידע בעולם המוגדר “כפר גלובלי”.

החלק האחרון של הגיליון, פינת קריאה, מתמקד בספרות מעניינת ורלוונטית לעשייה

החברתית בתחום ילדים, נוער וצעירים במצבי סיכון ובני משפחותיהם. בפינה זו אנו נותנים

במה לאנשי מקצוע מתוך הארגון ומחוצה לו לקרוא ולנתח ספר חדש ורלוונטי לעשייתנו,

ולשתף את הקוראים בחוויה האישית והמקצועית שעברו עקב כך. הפעם בחר אמיל זיידמן,

מנהל אזור מרכז ב”מוטב יחדיו”, לשתף אותנו בספרו של ברק אובמה. אף כי הספר נכתב

בשנות התשעים, מצליח אמיל לחבר אותנו לרלוונטיות של הספר גם היום. בהתייחסו לחייו

של אובמה טווה אמיל מארג של חיבורים בין העבר וההווה לבין העתיד, בין חייו כנער וכבוגר

לבין היותו נשיא ארצות הברית, בין השכלתו ועבודתו הקהילתית המקצועית לבין יכולותיו

כנשיא. במאמרו מצליח אמיל להקל במעט את מורכבותו של הספר לקריאה באופן מקצועי,

נעים וזורם.