Table of Contents Table of Contents
Next Page  16 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 16 / 64 Previous Page
Page Background

16

2010

ינואר

עט השדה

פרופ' תמי רונן רוזנבאום

מחקרים רבים עמדו על הקשר שבין תמיכה

חברתית ובין חשיבותה והשפעתה על התמודדותם

של ילדים ומתבגרים עם משימות החיים בכלל

ועם מצבי לחץ בפרט. המחקרים גילו כי בגיל

צעיר המשפחה היא היחידה הנתפסת כמספקת

תמיכה עיקרית, בייחוד בעִתות מצוקה או משבר,

שאז המשפחה מספקת לחבריה משוב על רגשות,

Zeidner

,

Klingman &

רעיונות והתנהגויות (

.)

Itskowitz

, 1993

תהליך ההתפתחות החברתית נע מהקשר הורה-

ילד בינקות לקשר עם המשפחה המורחבת

במהלך הילדות, קשר המתרחב למסגרת חברתית

.)

Cotterell

, 1994(

במהלך גיל ההתבגרות

מרבית המתבגרים פונים לחברים בני גילם יותר

מלהוריהם - לשם בילוי משותף, חברות והבנה,

ולשם משוב, אינפורמציה מעשית ותמיכה רגשית

). בשלב זה לקבוצת השווים יש

Jaffe

, 1998(

תפקיד מכריע בקידום ההתפתחות הפסיכולוגית

.)

Steinberg

, 2002(

הנורמלית

ממצאים הנוגעים לתרומתן

של מיומנויות שליטה עצמית

ותמיכה חברתית לשיפור

רווחתו הנפשית של הפרט

בסדרה של מחקרים בחנו את הרווחה הנפשית

בקרב ילדים ומתבגרים וניסינו לעמוד על תפקידם

הממתן של המשאבים שהוצגו לעיל להגברת

רווחה זו.

בתקופת האיוםשל ארצות הברית לפתוח במלחמה

על עיראק, חששו בישראל ממלחמת מפרץ שנייה.

שבוע לפני שמלחמה זו עמדה לפרוץ, בחנו כיצד