שיעור חופשי / תשרי תשעה / ספטמבר 2014 / גליון 110 - page 16

"בעלי אומר
שכשאני בשבתון
הוא לא נכנס
למטבח"
"החיים דבש"
יעל אחדות
שם:
55
גיל:
ניר בנים
מגורים:
יועצת חינוכית ברוגוזין
תפקיד:
קרית גת
יעל אחדות נכנסה למערכת החינוך
לפני 82 שנים, כמורה לחינוך מיוחד,
ובהמשך סיימה תואר שני בייעוץ
חינוכי. היא עובדת בשנים האחרונות
בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה.
נשואה לעובד מדינה, אמא לארבעה
ילדים, אחת מהם סטודנטית שגרה
עדיין בבית.
"העבודה היא
אופי העבודה:
בעיקר פרטנית וקבוצתית. בחטיבת
הביניים יש הרבה עבודה על בעיות
אישיות, הסתגלות לתיכון, למידה
וגיל ההתבגרות. בשכבות העליונות
יש יותר בעיות של התמודדות עם
בגרויות, התאמות, התארגנות לקראת
מבחן וחרדת בחינות. העבודה מול
ההורים כוללת הנחיית הורים ופתרון
בעיות”.
ההחלטה לצאת לשנת שבתון:
"אין לי כל התלבטות. זו שנה של
מתנה. אני אוהבת ללמוד ותמיד
לומדת, אבל החוויה הזאת של ללמוד
בשקט, בלי לחצים מסביב - זה גן עדן.
בעלי תמיד אומר לי שהחיים שלי דבש
– והשנה אני מסכימה אתו!”
פרקטיקום
קורסים בשבתון:
בהנחיית הורים במרכז להורות
משמעותית באשדוד (אחרי שנתיים
וחצי של לימודים), אימון עובדי הוראה
, הוראה
ADHD
לעבודה עם ילדי
מתקנת בקריאה ואסטרטגיות למידה
ופיתוח כישורים חברתיים במכללת
אחווה.
"הקורס של אימון עובדי
איך היה:
,
ADHD
הוראה לעבודה עם ילדי
בהנחיית חיה בן דוד, היה מרתק
וחשוב. היו בקורס נושאים שהכרתי,
אבל הוא הכניס סדר בהרבה דברים.
דבר חשוב שאני לוקחת מהקורס הזה
הוא עניין השאלה: שאלה היא מפתח
לדיאלוג משמעותי, דרך לעורר את
בן השיח למחשבה, לנטילת אחריות,
לתכנון ההמשך.
"הקורס שעסק בפיתוח כישורים
חברתיים נתן לי כלים רבים לעבודה
עם ילדים בעלי קשיים חברתיים
מסיבות שונות, ואני מוצאת אותו
קורס חשוב. זו נקודה שאנחנו כל הזמן
מתמודדים אתה, ולא תמיד יש לנו
פתרונות. אנחנו רגילים לדבר על
התנהגות וכאן הדגש היה על ויסות
רגשי: הצורך לזהות את הרגש, למקם
אותו, להכיל אותו ולווסת את עוצמת
התגובה אליו.
"גם הקורס בהוראה מתקנת היה חשוב
עבורי, מאחר שגם כיועצת, אני חובשת
תמיד כובע של מורה. העיסוק בלמידה
הוא חלק מהעבודה שלי, ואני נדרשת
הרבה לפסיכולוגיה של הלמידה,
מוטיבציה, אסטרטגיות למידה ועוד”.
“המשכתי ללכת
שעות הפנאי:
ליוגה, התחלתי ללמוד נגינה באורגן".
“אני אוהבת לקרוא והשנה
קריאה:
קראתי לפחות ספר בשבוע. אהבתי
מאוד את 'יש לי ילד אחר' של
אירית ויהודה חגי, הורים לילדים עם
, שאספו סיפורים של הורים
ADHD
לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז,
מינקות ועד בגרות”.
"הבת שלי
המשפחה בשבתון:
התחילה ללמוד השנה במכללה,
ויצא לי לבלות אתה הרבה ואפילו
לסייע לה פה ושם בלימודים. הילדים
שלי גדולים, אבל כשהם היו קטנים
והייתי בשבתון, הם נהנו מהארוחות
המסודרות. אני ובעלי הלכנו לסרט
פעם בשבוע, עשינו סיבוב הליכה כל
ערב. בשנה רגילה קשה להגיע לזה".
קשר עם בית הספר בשנת
"שמרתי על קשר חלקי
השבתון:
והייתי כבר כמה פעמים בבית הספר,
אבל בגדול היתה התנתקות, וזה
מצוין".
"אני בהחלט
מה נשאר בתכל'ס:
מתכננת ליישם דברים שלמדתי. הייתי
רוצה לפתוח קבוצה לפיתוח כישורים
חברתיים ולעסוק גם בהוראת הקריאה,
לשפר את רמת ההבנה הקריאה”.
התחושה לקראת החזרה
"זה לא פשוט...אחרי שנת
לעבודה:
שבתון יש לי קשיי הסתגלות, כמו
לילדים שחוזרים מחופש. קשה לי
לחשוב כרגע על החזרה ללחץ היום־
יומי הזה. זה להיות בן אדם אחר”.
"הלכתי עם בעלי
לסרט פעם בשבוע,
עשינו הליכה
כל ערב"
"גיליתי את היצירתיות
שלי והכנתי שולחן
קפה, שלט כניסה
לדלת ושידת נעליים"
ספטמבר 4102
<
61 שיעור חופשי
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...40
Powered by FlippingBook