Table of Contents Table of Contents
Next Page  31 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 31 / 168 Previous Page
Page Background

>>

31

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

וקשרי העבודה שהוא מייצר, הוא גם מנחיל תפיסה ושפה של קידום לכלל הצוות במרכז

התעסוקה. המטרה היא שגם מקדמי התעסוקה העוסקים בהשמה יחשבו על תכנון מראש

לטווח רחוק עם המשתתפים, כדי לבחון אם המשרה מותאמת לכישורים ואם היא מספקת

אופק תעסוקתי. לעתים, במידת האפשר, חלק ממקדמי התעסוקה עושים אף הם שימוש

בכלים מסוימים שרכשו רכזי הקידום בהכשרתם (שאליהם נחשפו במסגרת ישיבות צוות

ייעודיות ו/או ימי חשיפה) ואשר עשויים לסייע גם בתהליכי השמה. לבסוף, מרכז תעסוקה

אשר מצליח לתת מענה גם לקידום ולא רק להשמה, ממצב את עצמו בצורה גבוהה בתוך

האוכלוסייה, היישוב והרשות שבהם הוא פועל, שכן הוא דואג לשיפור התעסוקה וההכנסה

של האוכלוסייה ולא רק להשמה.

רכז הקידום נדרש לתכלל בין משאבים מגורמים שונים, לפעול בארגון

תפיסה מערכתית:

מטריציוני מרובה ממשקים ולהבין את המורכבות שבפיתוח ובמיסוד של תחום חדש

מתהווה.

תכנית קידום היא תכנית חדשנית המתרחבת בפריסה ארצית “תוך כדי תנועה”,

יוזמה:

תוך שאיפה להתחדשות ולהתאמות בהתאם לצורכי תכניות המקור. משום כך יש ציפייה

מכל רכז קידום ליזום ולהעלות צרכים ומענים נדרשים. חשוב לציין כי הרכזים והמנהלים

שותפים במידה רבה לפיתוח התכנית ולהצלחתה.

רכז הקידום נדרש ליכולת הנעה שלא מתוקף סמכות,

יכולת הנעת משתתפים ושותפים:

אלא באמצעות שכנוע, העלאת המוטיבציה, חיזוק האמונה העצמית של משתתפים ורתימה

של שותפים לרעיון הקידום.

רכז קידום חדש נדרש לעבור קורס הכשרה אינטנסיבי ולקחת חלק

יכולת למידה גבוהה:

בהכשרות תקופתיות שבהן ניתנים כלים נוספים (כמפורט בהמשך). כמו כן הוא נדרש

להיכרות מעמיקה עם משאבים ועם מענים רבים.

לרכז הקידום יעדים אישיים לקידום. כמו כן נדרש הרכז

יכולת תכנון ועבודה לפי יעדים:

לבנות תכנית קידום אישית מדידה לפי יעדים עם כל משתתף.

כחלק מתפיסת העבודה של התכנית, המשתתפים מגיעים

רמת תקשורת בין-אישית גבוהה:

מרצונם למרכז התעסוקה כיוון שהם מוצאים ערך בשירותים הניתנים להם. עם זאת הדרך

לקידום רצופה בקשיים, ולכן במסגרת התקשורת של רכז הקידום עם המשתתף, נדרשות

ממנו יכולות כמו הקשבה, אמפטיה והימנעות משיפוטיות. תקשורת בין-אישית היא כלי

חשוב גם עם הצוות ועם השותפים: היא מניעה ורותמת לשיתוף פעולה, מסייעת לתקינות

תהליכי עבודה ומאפשרת רצף שירותים וריכוז משאבים בתוך המרכז.

תחומי אחריות

רכז הקידום אחראי לארבעה תחומים מרכזיים:

רכז הקידום נדרש לאתר ולגייס משתתפים פוטנציאליים לתכנית הקידום,

א. איתור, גיוס ומיון:

העונים על הקריטריונים להשתתפות בתכנית. כמו כן ממונה הרכז על תהליכי המיון, הכוללים

את אבחון רמת המוטיבציה והבשלות של המשתתפים לתכנית קידום.

רכז הקידום מלווה את המשתתף באופן אישי ובונה

ב. ליווי והתאמת תכנית קידום לכל משתתף: