Next Page  13 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 13 / 40 Previous Page
Page Background

ומשתתפים בתוכנית הרב-גילאית "להיות נבון

בירושלים", שפותחה בבית הספר, ובאמצעותה

הם מתנסים בלמידה מבוססת פרויקטים בהקשר

של נבון, ועוברים פעילויות למידה מגוונות

בסביבה המוזיאלית שנבנתה בבית הספר.

אחד הרעיונות המקוריים להתייחסות לנבון

עלה במגמת אמנות, בהובלת המורה נעמה חורב.

כיתות ז' עד ח' בבית הספר לומדות בשיעורי

בחירה, ובמסגרת זו, מגמת אמנות בחרה לעבוד

מול תמונות מחייו של נבון ולהתכתב איתן.

בנו של נבון, ארז, שלח למנהלת בית הספר

אורית בר אור תמונות מחייו של אביו, וכל

תלמיד בחר תמונה והעניק לה פרשנות משלו.

בסיום הפרויקט הוקמה תערוכה שהוצגה בטקס

החניכה של שם בית הספר החדש.

"הפרויקט שילב בין למידה על אמנות, ציור

פורטרטים, ביקורת ופרשנות, לבין חייו של

נבון", מספרת בר אור, “והתוצאות היו ייחודיות.

משפחת נבון הגיעה לטקס, והתפעלה מאוד.

ארז נבון, שהוציא ספר חדש על אביו, ביקש

רשות לשלב תמונות בספרו. ואכן, בספר, 'נבון

– חייו ויצירתו של הנשיא החמישי', מופיעים

שני ציורים של תלמידות שלנו".

דימונה

חוגגים את השונות

דיירי הדיור המוגן של אקי"ם בדימונה הוזמנו

השנה לסדר ט"ו בשבט בתיכון ליהמן בעיר.

האירוע התקיים באודיטוריום של התיכון,

והאורחים ישבו סביב שולחנות שעליהם הונחו

פירות. המופע נפתח בשירי ארץ ישראל, ולאחר

מכן הציגו דיירי אקי"ם מופע באודיטוריום

של התיכון, שעסק בנושא השקדייה. "הרעיון

הוא למזג בין החברות השונות שמרכיבות את

העיר, וללמוד לקבל את השונה", אומרת מנהלת

החטיבה, אתי עזרא.

בתיכון ליהמן יש כיתת פיגור בינוני,

שמשולבת בבית הספר גם מבחינה חברתית

וגם מבחינה לימודית (השנה ניגשו לבגרות

באנגלית שני תלמידים מהכיתה). "חשוב לנו

לשלב את קידום ההישגים עם תיקון עולם",

אומר מנהל התיכון, שמעון רוזיליו. "אנחנו

מדגישים את המנהיגות המדעית, ולצידה את

המעורבות החברתית. החג הזה הוא הזדמנות

להדגיש, לצד שפע הפירות שיש בארץ, גם את

מגוון הצבעים האנושיים ואת חשיבות קבלת

האחר והכלת השונה".

ירושלים

למען החולמים

במסגרת פרויקט שכבתי של כיתות ט', בנושא

חלומות, שאיפות והגשמתם, יצרו התלמידים

בבית הספר המקיף "גילה" חדר מיוחד. בחדר

הוקמה תפאורה מתאימה, והתלמידים מפעילים

בו שכבות אחרות בבית הספר. בין הנושאים

המוצגים בחדר: הנאום של מרטין לותר קינג,

"יש לי חלום"; הרצל וחזונו "אם תרצו אין זו

אגדה"; יובל אברמוביץ' בספרו "הרשימה";

ריקוד בנות מגמת המחול על רקע השיר

" של להקת אבבא; ועוד

I have a dream

״

הפעלות משעשעות, כשהמוקד הוא חלומות

אישיים וחלומות חברתיים למען החברה.

תל אביב

מפגשים עם גיל הזהב

במשך שלושה חודשים נפגשו תלמידים מבית

הספר "תיכונט" ע"ש אלתרמן בתל אביב עם

דיירי הדיור המוגן "משען" בעיר, לשיחות

על נושא שרלוונטי בכל גיל – אהבה וזוגיות.

סדרת המפגשים נוצרה כפרויקט הערכה

חלופית במסגרת לימוד היחידה "את שאהבה

נפשי" במגמת מחשבת ישראל.

במהלך המפגשים ישבו התלמידים

בקבוצות מעורבות עם הדיירים, שמבוגרים

מהם בכמה עשורים, שתו קפה והחליפו דעות,

מחשבות וניסיון חיים. לקראת כל מפגש הכינו

התלמידים דף מדרש ובו כחמישה טקסטים

ממחשבת ישראל ופילוסופיה, שעוסקים בזווית

כלשהי של הנושא, קיבלו כלים בסיסיים

בהנחיה ועסקו באופי הלימוד בסגנון בית

המדרש. במהלך המפגש התלמידים הנחו

והובילו את הפעילות. "דרך העבודה הזאת

הביאה את התלמידים לרמת למידה גבוהה

ומעמיקה", אומר יהונתן טננבאום, המורה שיזם

את הפרויקט.

במהלך המפגשים התגלו נקודות דמיון

ושוני בין הדורות. הדיירים, למשל, הופתעו

מהרעיון שגם בנות יוזמות קשרים, ובכלל

התפעלו מהפתיחות של בני הדור הזה למיניות

וזוגיות. הצעירים שיתפו בהתלבטויות וספקות

שמעסיקים אותם, והמבוגרים סיפקו אוזן קשבת

ונקודת מבט בוגרת.

"בתחילת הדרך התלמידים חששו מהמפגש

עם המבוגרים, אבל החששות התבדו", מוסיף

טננבאום. "הדיירים היו אנשים עם נגיעה

לנושא, חלקם מורים לשעבר. האינטראקציה

היתה טובה ונוצר קשר קרוב. אין לי ספק

שהתלמידים רכשו יותר כלים וידע במפגשים

אלה מאשר בשיעור רגיל. הצורך להגיע

מוכנים ולהוביל עורר אצלם ניצוץ חדש".

לימור דומב

מימין - שבוע האינטרנט הבטוח

בבית הספר "אבן סנא" בכפר

קרע, מפגש של תלמידי בתי

הספר ״אל זהראא״ ו״יד למורה״

בירושלים, חדר החלומות ב"גילה"

בירושלים ומסיבת האותיות

ב"ניצני רעות" ברעות מנשה

תלמידי "תיכונט" בתל אביב

נפגשים עם דיירי "משען",

תערוכת אמנות על יצחק נבון

ב"תל"י", הוד השרון

13

שיעור חופשי

>

2017

מאי