˙ÙÂÓÏ ÌÈÈÁ¯Ê‡
28
עידן אדרי זוקף את הצלחתו לזכותו של
פרויקט ”עתידים“. הוא נולד וגדל בבית
שמש. אביו נהג לספר לו על החיים הלא
פשוטים במעברת הר-טוב, שם סחב דליי
מים כי במעברה לא היו מים זורמים. הוריו
של עידן, שעלו לארץ ממרוקו בשנות
ה-05, עמלו קשה כדי לפרנס את ילדיהם,
ולא זכו ללמוד בעצמם. בתחילת הדרך
אביו עבד במשך 53 שנה כפועל בניין,
ואמו כפועלת במפעל טקסטיל. כיום אביו
משמש כמנהל תחזוקה בקופת חולים.
אמו, חדורת מוטיבציה ישראלית שורשית,
השלימה את לימודיה בגיל מבוגר, ובגיל
55 השלימה את בחינות הבגרות. כיום,
אחרי 51 שנות עבודה בכנסת, היא מנהלת
משק הבית של המשכן.
ÌȈډ ÏÚ ÌÈ˙·
לעידן שני אחים ואחות הגדולים ממנו.
האח הגדול משרת בכוחות הביטחון
כ-81 שנה ומשמש בתפקיד בכיר ביחידה
מיוחדת של שירות בתי הסוהר. אח נוסף
משרת כ-51 שנה כשוטר במחלקת הסיור
בתחנת בית שמש. אחותו של עידן שירתה
בצבא הקבע כקצינת קישור, ומיד עם
שחרורה נכנסה לענף השיווק וכיום עובדת
בתחום בחברה גדולה. ”בילדותי הלכתי עם
אבי לעבודה,“ מספר עידן. ”למדתי מאבא
את עבודות הבניין בכלל וטפסנות בפרט,
’עמדות‘ ו‘מתקנים‘ על
בניתי לעצמי
העצים. אולי כבר שם ניטעה בי האהבה
להנדסת בניין.“
‰ÈÈ˘ ‰ÈÁ·
עידן היה תלמיד מצטיין בבית ספרו.
הצטיינותו נבעה מהרצון להיות תמיד
ראשון, להצליח בכל מה שהוא עושה,
ללמוד דברים חדשים, להתקדם ולהגיע
ל“טופ“, ואת כל הדחף הזה שאב משני
הוריו ומאחיו הגדולים. בהיותו בכיתה
י“א באו נציגי תוכנית ”עתידים“ והציגו
את התוכנית בפני התלמידים. לעידן היה
ברור - זו התוכנית בשבילו. הוא סיים את
לימודיו בבית הספר התיכון, אולם ציוניו
בבחינה הפסיכומטרית לא הספיקו לו כדי
להתקבל ללימודים בפקולטה להנדסה
אזרחית וסביבתית. עידן לא ויתר על
החלום וניגש לבחינה שנייה, הצליח בה
והתקבל לתוכנית ”עתידים“. הוא בחר
בפקולטה להנדסה אזרחית וסיים אותה
בשנת 7002 בהצטיינות יתירה במסלול
להנדסת מבנים. לאורך כל תקופת
לימודיו היה מצטיין דיקן או מצטיין נשיא.
בתקופת לימודיו עבד בניקיון, כעוזר
מעבדה במכון הלאומי לחקר הבנייה,
ולקראת סיום לימודיו הועסק כמתרגל.
עידן מציין כי במשך כל תקופת לימודיו
הוא הרגיש גאווה גדולה להשתייך
לטכניון בכלל ולפקולטה להנדסה אזרחית
וסביבתית בפרט.
היום, בהיותו בן 52 בלבד, הוא סרן בחיל
ההנדסה ועוסק במיגון מבנים, בתכנון
חבלה מבוקרת במבנים ובניתוח כמותי
של תגובה מבנית בתרחישי פיצוץ
שונים. במקביל הוא לומד לתואר שני,
בהנחיית פרופסור דוד ינקלבסקי. נושא
המחקר שלו הוא הבנת ההתנהגות בעת
התרחשותו של פיצוץ פנימי במבנה
בתנאי כליאה שונים.
שאיפתו של אדרי היא להתקדם באקדמיה
ולהיות בעתיד חבר סגל בטכניון. והוא אכן
נמצא בדרך הנכונה - כבר בתחילת דרכו
האקדמית הוא שותף לכתיבת מאמר
מדעי אחד שהתפרסם בכתב עת מדעי
חשוב, ואף נתן הרצאה בכנס בינלאומי
שהתקיים לאחרונה בטכניון.
ע י ד ן א ד ר י ,
מצט י י ן סד רת י ,
נ כ נ ס ל ט כ נ י ו ן באמצ ע ו ת
ת ו כ נ י ת עת י ד י ם ו ס י י ם
ב ה צט י י נ ו ת
ת ו א ר ר אש ו ן
ב ה נ דסת מב נ י ם .
כ י ו ם ה ו א ע ו ב ד ע ל
הת ו א ר הש נ י במק ב י ל
לש י ר ו ת ו כ ס ר ן
בח י ל הה נ דסה
ה ח ל ו ם : ל ה י ו ת ח ב ר ס ג ל ב פ ק ו ל ט ה .
ע י ד ן א ד ר י
החבלן
48...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...1