ללכוד את החולף
ıÈÙ˘ ‰¯Â¯„ ∫ÌÂÏȈ Ʊπ∏∑ ¨˙È„˜¯ ¨„τȯ٠ԇ ÈÏ‡Ò Æ¢ÌÏÂÚ ˙‡¯Â·¢
”אני, הנזיר, נעתרתי לפתוח למענה את דלתי. יכולתי
לעמוד אז על עידון וחיוניות ההתבוננות שלה, שהיא
כל כך אינטואיטיבית, רגישה ונשית.“ כך כתב הוגה
הדעות הצרפתי אאיטה קאטבי, החי כנזיר מתבודד
בהרי הפירנאים, על הצלמת הישראלית דרורה שפיץ.
ופרופסור מרדכי עומר, מנכ“ל מוזיאון תל אביב
לאמנות, כתב על תצלומיה ש“הם חלק בלתי נפרד
מהישגיה של האמנות הישראלית.“
דרורה שפיץ, ילידת חיפה, ניהלה עד לפני שנים
ספורות את המחלקה לצילום בפקולטה לארכיטקטורה
ובינוי ערים. במקביל לעבודתה בטכניון היא ניהלה
קריירה אמנותית אינטנסיבית, והציגה תערוכות יחיד
ברחבי הארץ ובעולם. לאחרונה יצא ספר המסכם
את יצירתה הצילומית: ”דרורה שפיץ - תצלומים
8691–9002: אור מרחב זמן“. האמנית ליאורה בינג
היידקר כותבת בספר זה: ”הנרטיב העולה מתצלומי
התנועה של דרורה שפיץ עוסק במתח שבין היקסמות
מן החולף לבין הרצון להיאחז בקבוע וביציב“; והאוצרת
ורדה שטיינלאוף מציינת כי ”עבודותיה בוראות עולם
הנמצא מעבר לאובייקט המתגלה למבטה של הצלמת
מבעד לעינית המצלמה.“
ס פ ר ח ד ש מ ס כ ם א ת פ ו ע ל ה
ד ר ו ר ה ש פ י ץ
ש ל ה צ ל מ ת
ÌȯÙÒ
38
48...,39,40,41,42,43,44,45,46,47 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...1