34
עקרונות אסטרטגיים
וברוח הייעוד של הארגון כולו,
SWOT
תוך לקיחה בחשבון את ניתוח ה-
קבע ג’וינט ישראל ארבעה עקרונות אסטרטגייםשינחו את הארגון בשנים
הבאות.
מחויבות לאוכלוסיות פגיעות
כפי שמוגדר בחזון ובייעוד
אוכלוסיית היעד של ג'וינט ישראל
תמשיך להיות האוכלוסיות
הפגיעות בישראל.
בתקופהשבהשינו ארגונים אחרים את הגדרת אוכלוסיות המטרהשלהם
ת יהודית), מחויבותו
ּ
(לדוגמה: הסוכנות היהודית, שעברה מעלייה לעַמיו
של ג’וינט ישראל לאוכלוסיות הפגיעות בחברה היא מכוונת ונובעת מתוך
מודעות.
הצורך ברור. הן סקירתו של פרופ’ יוג’ין קנדל והן המחקר שניהל פרופ’ ג’ק
חביב, עבור תהליך התכנון, הצביעו על כך שאוכלוסיות כמו זקנים, ילדים
ונוער בסיכון ומובטלים כרוניים מייצגים חלק מהאתגרים החברתיים
העיקריים של ישראל בשנים הבאות. דיונים שערכנו עם שותפינו חיזקו
עמדות אלו.
הערך המוסף של הג’וינט בתחום זה ברור אף הוא. אין עוררין על
המומחיות שלנו בתחומים כמו זקנים, אנשים מחוץ למעגל התעסוקה
ושילוב ילדים בסיכון. אין מקבילה ליכולתנו לפתח שירותים בתחומים
אלו. הידע שצברנו במהלך השנים הוא עצום. בדומה לצורך, כך גם ערך
מוסף זה הועלה בבירור על ידי שותפינו בכל קבוצות המיקוד ובדיונים.