Next Page  22 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 22 / 68 Previous Page
Page Background

אייר תשע"ד

22

בזמן אמת. הם חותמים על הסכמה לקבל את

החלטת בית הדין, וגם ההורים מאשרים את

זה".

הרב אהרוני מדגיש את חשיבות ההשתתפות

הפעילה של התלמידים הצופים במשפט:

"הם יושבים מרותקים בזמן המשפט, ואחר

כך בהמתנה לשמוע את פסק הדין. זה הופך

לשיחת היום בישיבה. הם ממש במתח לדעת

מה תהיינה התוצאות. ומה שפוסק בית הדין

מתקבל בברכה ובכבוד על ידי התלמידים".

הרב אלחנן פרינץ, המשמש כאמור כמזכיר

בית הדין, מבהיר כי באמצעות בית הדין נעשה

בישיבה חיבור בין צדק ומשפט: באמצעותו

התלמידים לומדים לדעת לראות עד כמה

עולם התורה וההלכה רלוונטי לחיי היומיום:

"חשוב לנו שהתלמידים יעברו תהליך שבו

הם נוכחים לראות שהתורה היא תורת חיים.

סם חיים

ּ

ְ

אם אנו רוצים שהתורה תהיה כ

עבורנו, עלינו להפוך אותה לרלוונטית לחיינו.

בית הדין הופך את הישיבה למקום שעושים

בו משפט והרי ידוע שבמקום בו אין סדר

וגבולות, קיימת אנרכיה. באמצעות בית הדין

אנו מיישמים את הנאמר בתפילה 'ואשיבה

שופטיך כבראשונה'. זוהי הזדמנות פז לחשוף

את תלמידינו להלכות התורה ולהראות להם

שחז"ל התייחסו לכל דבר שקיים".

מסר חינוכי

הרב פרינץ מדגיש את המסר החינוכי שבפסקי

ההלכה המתקבלים בבית הדין: "רצינו לחנך

שאסור לגעת בציוד של חבר ללא רשות, ולכן

קנסנו את התלמיד שלקח כובע ללא רשות

בסכום סמלי. שלא יתמרמר על הסכום הגבוה,

אך שילמד לקחת אחריות, ויחד אתו ילמדו

זאת כל התלמידים".

כאמור, התלמידים הצופים במשפט מגיעים

מוכנים לישיבות ונדרשים להיות אקטיביים

במהלכו. לפעמים בית הדין שואל אם מישהו

ד לסיטואציה דומה ורוצה להוסיף

ֵ

בקהל היה ע

פרטים, או אם יש למישהו סברה נוספת או

מקום בגמרא שהוא רוצה לתת עליו את הדעת.

תלמידים שממש חיים

150

"הרווחנו פה עוד

את המשפט. כולם סקרנים לדעת מה התוצאה,

כולל הצופים. זה הופך להיות שיחת היום

בישיבה. מי יצדק, מי אשם. זה הופך להיות

משמעותי", מספר הרב פרינץ.

מקבלים את הדין

התלמידים, כפי שטוענים ראשי הישיבה, אכן

מקבלים את הדין. אוהד אלחרר, תלמיד כתה

ט': "חבר מהכיתה תבע אותי על מסך טלפון

במגרש הכדורגל ובחדר ההתרגעות

בית המדרש בישיבה התיכונית