שיעור חופשי / תשרי תשעט / ספטמבר 2018 / גליון 126

בגנים ובכיתות של החינוך המיוחד אפשר למצוא שפע של רעיונות ויוזמות חינוכיות שמסייעים לאנשי הצוות לעורר עניין, להטמיע מוטיבציה ולדחוף להישגים. תיאטרון בובות, ליצנות רפואית, השתתפות בחוגים מגוונים, לימוד דרך אמנות לימור דומב – השמים הם הגבול ב גן של הדס גלסקי בגני תקווה (גן רימון, לילדים עם עיכוב התפתחותי), גם השמים לא היוו גבול. לאורך השנה למדו הילדים בגן על החלל, והגיעו עד לרונה רמון. "הכל התחיל מהרצון שלי להגיע לאחד הילדים, שנמצא בגן שלי זו השנה , ולא תקשר עם 4 השלישית”, מספרת גלסקי. "הוא הגיע לגן בגיל אף אחד. כל מה שעניין אותו זה חלל. במשך שנה שלמה, כל ניסיון להגיע אליו נכשל. כל נושא שהעליתי - לא עניין אותו. לי אין כל קשר לחלל, להיפך. כל תחום המדע לא מדבר אלי. אבל בתחילת השנה הנוכחית החלטתי שאני חייבת להגיע אליו. הוא הביא ספר על חלל והתחיל לדפדף בו, וראיתי שילדים ניגשים אליו ומציצים. "זו נראתה לי הזדמנות. החלטתי, ביחד עם הצוות כולו, להתחיל לעסוק בחלל. צעד אחר צעד, התחלנו לבנות תוכנית מותאמת לחינוך המיוחד ולגיל. נעזרנו בחומרים של משרד החינוך ומרכז 'דע גן', וכל חודש בנינו תוכנית. הגישה שלנו היתה ללכת בעקבות הרצון של הילדים. כבר בהתחלה ראינו, למשל, שהילדים מתעניינים במיוחד באסטרונאוטים ובחללית, ומשם התחלנו. ההורים התגייסו, בנינו חללית ענקית בגן, כדי שכולם ייכנסו לתוכה, והתרפיסטית באמנות בנתה תפאורה של מערכת השמש. דיברנו על האסטרונאוט, איך הוא מתכונן לתפקיד, איך הוא חי בחללית”. על מערכת השמש למדו הילדים באמצעות למידת עמיתים. כל ילד היה אחראי על כוכב מסוים, והם זכרו את הסדר של הכוכבים לפי סדר הישיבה בגן. כל למקומות מגיעים נפלאים ליצנים רפואיים בגני "פלורה" בחיפה יצרו קשר אישי עם הילדים צילום: מור ברנשטיין 23 שיעור חופשי > 2018 ספטמבר 2018 ספטמבר < שיעור חופשי 22

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==