Table of Contents Table of Contents
Next Page  19 / 54 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 19 / 54 Previous Page
Page Background

19

”לעבוד עם ילד על שיר שהוא כתב על הגאולה בארמית, זה ליווי

רוחני לפי כל הגדרה! לדבר עם ילד על הגאולה במילים שלו,

שהוא הלחין” (מלווה).

חיבור ל”מעבר”

1.4

החיבור עם “המעבר” התאפיין באיכויות טרנסנדנטליות ובחיבור

למשאבים רוחניים; חיבור החורג מעולם החומר הממשי של

כאן ועכשיו ומאפשר נקודת מבט חדשה וכוללת יותר, שיש בה

מן הנחמה והמשמעות. בהקשר זה עלו איכויות, כגון תחושת

הוליזם של גוף-נפש, היחיד-הכלל, שיח על משאבים רוחניים,

כוח עליון ואלוהות:

בעולם הרוח יש משהו שהוא פחות כבד מעולם הנפש והרגשות.

בעולם הרגשות לכולנו יש פגיעות וצלקות ואילו עולם הרוח הוא

עולם של כמיהה שרוצה להגיע למקום של יותר... ככל שאנחנו

יותר אפופים בעולם החומרי אנחנו יותר צמאים למקום שמוצא

את המשמעות, את החיבור, את הנשמה, את צלם האלוהים,

יקום... ולא הפסיכולוגיה ולא הטיפולים למיניהם נותנים את זה.

(מנחה).

הליווי הרוחני יכול, צריך ורוצה לתת את זה

זו תפיסה יותר הוליסטית... שרואה גוף-נפש-נשמה, שרואה

מעבר לכאן ועכשיו, שמבינה שאנחנו חלק מ... שמתחברת

למשאבים רוחניים של אנשים ולא רק למשאבים פסיכולוגיים

(מפקחת).

השלכות החיבור הרב-ממדי

1.5

מהראיונות עולה, כי חיבור רב-ממדי זה נחווה על ידי מקבלי

הליווי כמוביל למפגש מחודש ואופטימי עם העצמי על רבדיו,

לתחושת העצמה אישית ולגילויי עצמות וכוחות חיים, יחד עם

יכולת להגיע למקומות של שקט ושלווה פנימיים וקבלת הקיים.

בכך נמצא הליווי הרוחני כמקדם תהליכי ריפוי והתפתחות:

הליווי... זה עושה אותי אופטימית יותר... כל המפגש אתה הוא

מאוד מאוד מחזק. מחדד הרבה חזקות שלי בעצמי. הרגשתי

באמת את הדברים הטובים שיש בי. חלק מזה, העצמה אפשר

להגיד, באמת... זה נותן לי כלים איך להתמודד עם הכאב... אני

מרגישה אדם אחר. בן אדם מאוד חזק, מאוד. המפגשים עם

המלווה נתנו לי לראות את הכוח שיש לי בתוכי... אחרי כל פגישה

אתה אני יותר מודעת לחזקותשלי, הפגישותשלה ממשמחזקות,

אתה יוצא עם הרגשה שאתה חזק ואתה מסוגל להתמודד עם כל

(מקבלת ליווי).

דבר

תקשיב, כל היום אני הייתי רצה, כל הזמן אתה כאילו על העצבים

שלך. לחוץ וזה. וככה יושבים, מרגיעה אותי ואני ככה מרגישה

בעצמי, בגוף שלי... נתן לי להרגיש את עצמי, לנשום, לנוח...

הפסקה, עכשיו את בשביל עצמך ואז אפשר להתחיל לדבר ואני

(מקבלת ליווי).

מתחילה והיא מקשיבה

יש אנשים שמרחמים עלייך וזה עוד יותר מוריד אותך... ממנה

הייתי רואה להפך... אחרי השיחות עם [המלווה] אני התחלתי

להיות גאה יותר בילדה שלי. אני לא הייתי ככה! לא הייתי. הייתי

בוכה אם מישהו היה שואל אותי על הילדה שלי. הייתי ממש

בוכה... והיא קשה לי. היום לא. נהייתי אישה אחרת לגמרי בעזרת

(מקבלת ליווי).

האל ובעזרת [המלווה] ובעזרת עצמי

יכולים לקרוא זה ליווי וכדומה, היה פה לגבי עצמי אלמנט טיפולי

קלאסי. אני מפרש טיפול במובן של יכולת של המטופל להגיע

לשינוי ולהבנה פנימית שונה, טובה יותר מהמקום שהייתי בו לפני

הליווי או הטיפול... איך שתקרא לזה. מצדי הפגישות האלו יצרו

(מקבל ליווי).

את השינוי הזה

. ייחודיות הליווי הרוחני

2

מתוך התיאורים של הדמויות השונות עולה, כי הן המהות והן

הכלים של הליווי הרוחני משותפים במידה זו או אחרת עם

גישות חינוכיות וטיפוליות שונות. עם זאת, עלו מספר מאפיינים

בולטים, הייחודיים לליווי רוחני. למרות העמימות הרבה המלווה