Table of Contents Table of Contents
Next Page  16 / 54 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 16 / 54 Previous Page
Page Background

16

בשלב הראשון, קריאת הראיונות מספר פעמים על מנת להגיע

.)Moustakas, 1994

להיכרות מעמיקה עם דברי המשתתפים (

בשלב השני, איתור ומיון קטגוריות ראשוניות שזוהו כ”יחידות

משמעות” והגדרתן באמצעות עריכת השוואות ושאילת שאלות

Corbin, 1998

). תהליך זה מכונה “קידוד פתוח” (

2003 ,

(שקדי

.)Strauss &

בשלב השלישי, עיצוב הקטגוריות על ידי הגדרה מדויקת יותר

של כל קטגוריה ועיצוב התמות המרכזיות, המבנות את השלד

התפיסתי לממצאי המחקר, בהתבסס על מציאת הקשרים

.)

Mcleod, 2001

הפנימיים בין הקטגוריות השונות (

משתתפים

מחקר ההערכה כלל ראיונות עם משתתפים מארבע אוכלוסיות:

אבדן ושכול, נוער בסיכון, השתלמות עובדים סוציאליים של

צמי”ד, וקבוצת למידה בין-משרדית. במטרה להבין את התופעה

מהיבטים שונים ומשלימים, נעשה מאמץ לכלול כמה נקודות

מבט: של המלווים הרוחניים, של שותפי התפקיד שלהם

במסגרות השונות (מנהל מסגרת, מפקח, עו”ס מפנה) ובמידת

ראיונות

22

האפשר גם מקבלי הליווי עצמם. בסך הכול נערכו

על פי הפירוט הבא:

אבדן ושכול

מפקח ארצי, שני

פרטני:

מלווים רוחניים, שני מקבלי

ליווי רוחני, עו”ס מפנה.

עו”ס מפנה, מנחה-

קבוצתי:

עו”ס, מנחה-מלווה רוחנית.

השתלמות עו”סים בצמי”ד

מנחה-מלווה רוחנית, מנחה-

ועו”ס, שלושה משתתפים

ומקבלת ליווי

נוער בסיכון

שני מנהלי מסגרת, שני

מלווים רוחניים.

קבוצת למידה בין-משרדית

שלוש מפקחות ארציות

(משרד החינוך ומשרד

הרווחה).