¥¥
הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית השיקה
את מסלולי הלימוד החדשים לתחבורה, בטיחות
בדרכים ותשתיות אחרות )מבנים, ניהול ובנייה,
סביבה, משאבי מים( במעמד סגן ראש
הממשלה ושר התחבורה והבטיחות בדרכים,
רא"ל )מיל'( שאול מופז. בטקס השתתפו נשיא
הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, יו"ר אגודת
דורשי הטכניון בישראל ונשיא הטכניון לשעבר,
אלוף )מיל'( עמוס חורב, דיקן הפקולטה
להנדסה אזרחית וסביבתית, פרופסור ארנון
בנטור, וראשי ענף התשתיות בארץ ובהם מר
אברהם ליבר, מ"מ נשיא התאחדות הקבלנים
והבונים בישראל ומר אחמד עפיפי, יו"ר קבוצת
עפיפי לתחבורה, אשר תרמו מלגות לסטודנטים
בפקולטה.
מקום כבוד בטקס ההשקה תפסו אישי ציבור,
בהם מר אבי נאור מייסד עמותת "אור ירוק"
אשר יזמה הקמת מסלול לתואר מגיסטר
במדעי התחבורה עם התמחות בבטיחות
בדרכים, והעניקה מלגות ייעודיות לתחום זה,
ומר אדי שטרייפלר-שביט, חבר הוועד המנהל
של הטכניון והיו"ר שלו לשעבר, אשר יזם
יחד עם אשתו צפורה את הקמת "קרן שביט"
לזכר הוריהם יונה ולאה שטרייפלר ז"ל
ויוסף וחוה איזנפלד ז"ל.
במעמד זה הושקה גם תוכנית מלגות ייעודית
"עתידים לתשתיות", המיועדת לסטודנטים
שר התחבורה והבטיחות בדרכים,
רא"ל )מיל'( שאול מופז,
נושא דברים בטקס השקת
תוכניות הלימודים החדשות
בתחומי התחבורה והבטיחות
בדרכים, וחלוקת מלגות
"עתידים לתשתיות"
ומלגות עמותת "אור ירוק".
לידו, מימין לשמאל,
פרופסור ארנון בנטור,
שטרייפלר-שביט,
מר יצחק )אדי(
מר אבי נאור,
פרופסור יצחק אפלויג,
אלוף )מיל'( עמוס חורב,
מר יצחק תורג'מן,
מר אברהם ליבר
ומר אחמד עפיפי
ÊÙÂӆχ˘†®ßÏÈÓ©†Ï¢‡¯†¨ÌÈί„·†˙ÂÁÈË·‰Â†‰¯Â·Á˙‰†¯˘†Û˙˙˘‰†˙ÂÈÎÂ˙‰†˙˜˘‰†„ÓÚÓ·
‰‡¯Â‰·Â†¯˜ÁÓ·†˙¢„Á†˙ÂÈÎÂ˙
˙È˙·È·Ò†˙ÈÁ¯Ê‡†‰Ò„‰Ï†‰ËϘٷ
בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, על ידי
מר יצחק תורג'מן, מנכ"ל עמותת עתידים.
המסלולים החדשים ותוכניות המלגות המגוונות
נועדו לתת מענה למחסור הצפוי בשנים
הקרובות במהנדסים בתחומי התשתיות
הלאומיות. במהלך הטקס הצהיר השר מופז
על הקצאת 05 מלגות ממשרד התחבורה
והבטיחות בדרכים לתוכנית "עתידים
לתשתיות".
הרקע לאירוע זה הוא ההיערכות החדשה של
הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית,
שמטרתה לתת מענה לאתגר הלאומי והמקצועי
של פרויקטי התשתית אותם יוזמת מדינת
ישראל, בהיקפים חסרי תקדים של עשרות
מיליארדי שקלים בשנים הקרובות. מדובר
בפרויקטים בכל תחומי התשתית הלאומית,
ובהם תחבורה ובטיחות בדרכים, בינוי, מים,
סביבה ומיחזור. פרויקטים אלה נועדו להביא
לשינוי דרסטי בפני המדינה, לא רק בהיקפים
כי אם גם בחדשנות טכנולוגית אשר עומדת
בבסיסם של פרויקטים אלה.
במהלך ביקור השר הסביר פרופסור ארנון
בנטור שהפקולטה, שהיא בית היוצר העיקרי
למהנדסים בתחומי הבינוי והתשתיות, שידרגה
את תוכנית הלימודים שלה כדי לחנך דור חדש
של מהנדסים אשר יוכלו להתמודד עם
האתגרים החדשים. השינוי העיקרי הוא תוכניות
להכשרת מהנדסים בעלי התמחות ותואר
בתחומים ייעודיים: "הנדסת מבנים", הנדסת
ניהול ובנייה", "הנדסת תחבורה", "הנדסת
סביבה", "הנדסת משאבי מים וסביבה", "הנדסת
מיפוי וגיאו-אינפורמציה", ו"הנדסה חקלאית",
וזאת לצד התואר המסורתי והכללי יותר של
"מהנדס אזרחי".
קדם לטקס דיון בהשתתפות השר, שבו הוצגו
לפניו פעילויות הפקולטה להנדסה אזרחית
וסביבתית, בעיקר בתחומי התחבורה והבטיחות
בדרכים, בהוראה ובמחקר במסגרת המכון
לחקר התחבורה. בדיון שהתקיים במעמד זה
הצהיר השר על תמיכתו בייסוד מרכז מחקר
לבטיחות בדרכים במסגרת המכון לחקר
התחבורה, אשר יוקם על ידי שלושה שותפים:
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - הרשות
לבטיחות בדרכים, מר אבי נאור, יו"ר קרן רן
נאור ועמותת "אור ירוק", והטכניון.
בחלקו האחרון של הביקור השתתף השר בדיון
של הוועדה המייעצת ליד היחידה לתחבורה
וגיאו-אינפורמציה בפקולטה, אשר בה חברים
נציגים מ-51 החברות הציבוריות והפרטיות
המובילות במשק בתחום התשתיות הלאומיות.
הדיון נסב על מעמד מהנדסי התחבורה
והתשתית ובמעמד זה הבטיח השר לפעול
ליישם את המלצות הוועדה בכל הקשור לקידום
הון אנושי לענף.
48,45,46,47 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...1