±π
¢ÌÊȆÈ˙È˘Ú†Ì˘Ï†‰ÙÓ¢
¨ÔÈËÈÂÓ†ÌÚ†˙ÈÎÂ˙†‰„ÈÁÈ·†‡ˆÓ†¯ˆ†¯Â‡ÈÏ
‰„·چÌÚ†·Ï˘Ï†Ô˙È˘†¨ÊίӉ†¯Âʇ·
עם מוניטין, באזור המרכז, שניתן יהיה
MBA
"מה שחיפשתי הוא תוכנית
לשלב עם עבודה. התוכנית שענתה לי הכי טוב על הדרישות האלה היא
התוכנית הטכניונית, שגם "נדחסת" ליום אחד - חמישי )מ-00:31 עד 00:22(
- וכך יותר קל לשלב את הלימודים עם עבודה ומשפחה".
נצר, בוגר אוניברסיטת תל אביב )הנדסת אלקטרוניקה, 6991(, הצטרף
בטכניון באוקטובר 3002, לאחר שעבד בחברות רד, וולטיר
MBA
לתוכנית ה-
ואקמאי )ארה"ב(. "במהלך השנים עברתי מתפקיד של מהנדס פיתוח לתחום
הפיתוח העסקי. לתוכנית הצטרפתי מתוך רצון להרחיב את הידע העסקי
שלי. ואכן, התוכנית בהחלט הרחיבה את ההבנה הפיננסית שלי ואת הידע
שלי בנושא של התנהגות ארגונית. גם בנושאים אחרים, כמו אסטרטגיה
ושיווק, שהיו מוכרים לי היטב, למדתי בתוכנית דברים חדשים".
את חברת "סונאריו" הקים נצר לאחר שחזר משהות בארה"ב. "במרכז החברה
עמד הרעיון להוזיל, על בסיס רשת האינטרנט, את עלויות התקשורת של
חברות בעלות אלפי סניפים. הפתרון המקובל עד אז היה שימוש ברשתות
פרטיות יקרות עקב בעיות אמינות באינטרנט. אני הקמתי את "סונאריו"
במטרה לפתור בעיות אמינות אלה וכך להשתמש באינטרנט גם לתקשורת
בין סניפי חברות".
כמה שיחות עם אנשים בתחומים הרלוונטיים, כמו גם עם קרנות הון סיכון,
שכנעו אותו שיש טעם והצדקה לחשוב בכיוון של סטרט-אפ. "כך, מפה
לשם, נהייתי יזם", הוא אומר. קרן ג'רוזלם גלובל ונצ'רס התלהבה והשקיעה
( במטרה לגייס צוות, ובהמשך - סכומים גדולים יותר.
EIR
כסף ראשוני )
אבל בסופו של דבר נעצר פרויקט "סונאריו" באמצע שנת 4002, הן כתוצאה
משינויים בקרן ג'רוזלם גלובל ונצ'רס והן עקב הבנתו של נצר שהפיתוח
שהגה מתאים יותר כרכיב )פיצ'ר( במוצר קיים, שיימכר בהסכם רשיון
( ושאינו יכול להצדיק ו"להחזיק" סטרט-אפ.
License
)
נצר מרוצה מאוד מהעליה במספר המרצים-האורחים בתוכנית בשנה
האחרונה. "אלה אנשים שבאים מהשטח - סטרט-אפיסטים, מנהלי קרנות
הון סיכון, יזמים ומנהלים בכירים בחברות ותיקות ומבוססות - ואפשר
ללמוד מהם המון".
˙ÎÙ‰Ó
ÌÈ˘È˘‰†˙Â˘
בשנת 2691, שנתיים לאחר שמוניתי למנהל
מוסד הטכניון למחקר ופיתוח, התבקשתי
על ידי נשיא הטכניון דאז, רב אלוף יעקב
דורי, לקבל עלי את ניהול "המדור ללימודי
חוץ" של הטכניון, כאשר המשימה היא
להבריא את המדור ולהרחיבו. המדור היה
אז "מפסידן" גדול מבחינה כספית, ודורי
הבהיר לי שאם לא אעמיד את המדור על
רגליו הוא ייסגר.
הסכמתי לקבל עלי את המשימה, אבל
ביקשתי להעביר את המדור מהטכניון
למוסד הטכניון למחקר ופיתוח. הבקשה
אושרה.
ואכן, בעשר שנות כהונתי כראש המדור
הצלחתי להרחיבו ולהפוך אותו ליחידה
"מצליחנית". מגוון הקורסים גדל, והלומדים
במרכז בתל אביב זכו בנקודות לקראת
תואר שני. באותה תקופה נכנס למדור
הנושא של לימודי המשך.
במדור נערכו גם קורסים בעברית, קורסי
הכנה לעולים חדשים, תוכנית להשלמת
תעודת בגרות לבני קיבוצים ועוד. המדור,
שמרכזו היה בחיפה, פעל בשני מרכזי לימוד
צנועים, האחד בחיפה והאחר בתל אביב.
באותן שנים הוקם מרכז שלישי - "המרכז
ללימודים קדם אקדמיים". קשרינו ההדוקים
עם משרד החינוך והתרבות, והצלחתנו
בהכנת המועמדים לבחינות המיון, הביאו
לכך שהבחינות הפנימיות שלנו במדור הוכרו
על ידי משרד החינוך.
עמדתי בראש המדור עשר שנים. במבט
לאחור אני מרשה לעצמי לדבר בסיפוק
על אותה תקופה. הצלחתי להבריא יחידה
"מפסידנית" ולהפוך אותה ליחידה התומכת
כספית ביחידות טכניונית אחרות. באותן
שנים הרחיב המדור את תחומי פעילותו
בקורסים השונים להנדסאים, לטכנאים
ולציבור הרחב ובקורסים למינהל, לימודי
מחשב, שפות ועוד )"לימודי חוץ"(, והן
בקורסים ובהשתלמויות למוסמכי הטכניון
)"לימודי המשך"(. המדור התפתח לאחד
המוסדות הגדולים בארץ לחינוך מבוגרים.
‰ „ È Á È † Ï ˘ † ‰ ¯ Â Ù È Ò
הבנה פיננסית. ליאור נצר
כתב: פרופסור יוסף קרני
48...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...1