ÔÂÈÎˉ
Êίӷ
‰ „ È Á È † Ï ˘ † ‰ ¯ Â Ù È Ò
±∂
הנדסת מערכות, ביוטכנולוגיה ומזון, הנדסה
סביבתית, ניהול משאבי אנוש ומינהל עסקים
- אלה הם רק חלק מהנושאים הנלמדים לקראת
תואר שני במסגרת היחידה ללימודי המשך
ולימודי חוץ בטכניון. בנוסף מציעה היחידה
מגוון רחב של קורסים במסגרת לימודי תעודה,
וביניהם טכנולוגיות צינתורים בעידן ההיי-טק,
עיבוד אותות ותמונה, מידענות, שמאות
, עיצוב
ERP
מקרקעין וניהול נכסים, אקוסטיקה,
פנים וריהוט, הנדסה גנטית, ניהול ופיתוח
משאבי אנוש, ניהול תיקי השקעות, מביולוגיה
לננו-טכנולוגיה, ואפילו היפנוזה רפואית.
˙ÂÏÈÚÙ†˙Â˘†ÌÈ˘ÈÓÁ
היחידה הטכניונית ללימודי המשך ולימודי חוץ
היא היחידה הוותיקה מסוגה בארץ, וכבר משנת
הקמתה, 4591, היא מציעה לימודים טכניוניים
בשלוחה התל-אביבית. זאת במטרה לאפשר
לתושבי המרכז והדרום ליהנות מיתרונות
הלימודים בטכניון בלי להתרחק מהבית.
היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ, הפועלת
במסגרת מוסד הטכניון למחקר ופיתוח, הינה
למעשה זרוע ביצועית-אדמיניסטרטיבית של
הפקולטות בטכניון. היא מאפשרת לפקולטות
השונות לקיים קורסי המשך לאקדמאים
מתחומים שונים, כמו גם לימודים באזור המרכז.
כדי להבין את היקף הלימודים המבוצעים
באמצעות היחידה באזור המרכז ניתן לציין כי
בשנה הקרובה יתקיימו בתל אביב עשרה
מסלולים המזכים בנקודות לקראת תואר שני.
מלבד הלימודים לקראת תואר שני מקיימת
היחידה קורסים, השתלמויות, כנסים, ימי עיון
והתמחויות שונות.
"אחת ממשימותינו היא 'לחנך' את היחידות
האקדמיות בטכניון להיות מעורבות יותר
בלימודי חוץ", אומר דיקן היחידה פרופסור
שמאי שפייזר. "וגם את התעשייה אנחנו מנסים
'לחנך', בשיווק ובהסברת היכולת שלנו ללוות
את העובד לאורך כל הקריירה שלו. אנו מנסים
להבהיר לכל הגורמים הרלוונטיים ששיתוף
הפעולה הזה מועיל לכל הצדדים: ללקוח, לעובד,
לפקולטה הרלוונטית ולטכניון כולו".
˙ÂίÚÓ†˙Ò„‰·†¯ËÒÈ‚Ó
השנה נפתח מחזור נוסף של לימודים לקראת
תואר מגיסטר בהנדסת מערכות, לאור הביקוש
העצום למנהלים ברמה גבוהה בתעשיית
הטכנולוגיה העילית. התוכנית פותחה על ידי
הטכניון בעקבות הצורך שנוצר בתעשייה
בתוכנית אקדמית ראויה שתאפשר למהנדס
להתמודד בהצלחה במשימות המורכבות
הנדרשות כיום בשטח.
מהנדסי מערכת זקוקים לידע רב ומגוון וליכולת
להשתמש בו לצורך אינטגרציה של המערכות
שהם מתכננים, מייצרים ומפעילים. מכך נגזרת
תוכנית לימוד מגוונת ורב תחומית הכוללת בין
השאר יכולת ניתוח אמינות המערכות
הטכנולוגיות; ידע בתכנון ויכולת קבלת החלטות
אסטרטגיות בתנאי אי ודאות; התמצאות בתכנון
מערכות בקרה; יכולת ניתוח והגדרה של דרישות
במערכות עתירות תוכנה; שילוב בין מפעיל
אנושי ומערכת הנדסית; ידע בהיבטים
הניהוליים הקשורים בניהול פרויקטים; וידע
במודלים כלכליים לקבלת החלטות, על סמך
כדאיות ההשקעה בהם. בנוסף כוללת התוכנית
מפגשים עם אנשי תעשייה בכירים המעשירים
את תוכנית הלימודים מנסיונם כמהנדסי
מערכת.
בתוכנית שותפות כיום שלוש פקולטות
טכניוניות - הנדסת אווירונוטיקה וחלל, הנדסת
תעשייה וניהול, והנדסת מכונות. לאור הביקוש
האדיר נפתחים מדי שנה ארבעה מחזורים של
התוכנית. בראש התוכנית, שאותה יסד פרופסור
אביב רוזן לפני כחמש שנים, עומדים פרופסור
פרופסור שמאי שפייזר
͢Ӊ†È„ÂÓÈÏφ‰„ÈÁȉ
ͯÚÓ†‰ÏÈÚÙÓ†ıÂÁ†È„ÂÓÈÏÂ
˙ÓÈȘÓ†¨ÌÈү˜†Ï˘†·Á¯
˙‡¯˜Ï†ÌÈ„ÂÓÈÏ†Ï˘†·Á¯†Ô‚Ó
·È·‡†Ï˙·Â†‰ÙÈÁ·†È˘†¯‡Â˙
"החשיבות של לימודי המשך הולכת וגדלה", אומר פרופסור אביב רוזן, המשנה הבכיר
לנשיא הטכניון. "המהנדס והמדען של תחילת האלף השלישי חייבים להתעדכן בהתמדה
בחידושים הטכנולוגיים והמדעיים. אפשר לעשות זאת תוך התעדכנות עצמית, שהיא
אכן מכשיר שימושי ויעיל, אך לעיתים קרובות אין כמו קורסים מרוכזים הניתנים על
ידי טובי המומחים. הטכניון חייב להתגייס למשימה זאת, ואין ספק כי בשנים הקרובות
יתפסו לימודי ההמשך נפח הולך וגדל במשימת ההוראה הכוללת שלנו. כבר כיום אנו
רואים מהנדסים שלאחר שקיבלו תואר שני אחד חוזרים ולומדים לתואר שני בתחום
אחר. הטכניון חייב להציע לבוגריו, ולבוגרי מוסדות אחרים להשכלה גבוהה, את
האפשרות להשתלם, להתעדכן ולהתחדש בתחומים השונים. דבר זה ייעשה באמצעים
המקובלים וכנראה גם תוך הסתייעות באמצעים מודרניים חדשים של לימוד מרחוק.
לימודי ההמשך תורמים רבות לקשר האמיץ בין הטכניון לתעשייה ולמוסדות המחקר.
קשר זה הוא רב תועלת לכל הצדדים".
¢˙Ú‰†ÏΆÔ΄Ú˙‰Ï¢
48...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...1