øøøøøø
≥¥
‰ Ï È ‰ ˜ ‰ Â † Ô Â È  Î Ë ‰
את בית הספר 'גבריאלי' בחיפה. יזמנו פרויקטים רבים של שיתוף עם הקהילה,
ביניהם גם בבית חולים 'מאייר' לילדים ובבית הגלגלים בחיפה, ותמיד התגובות
חיוביות ומספקות".
"גם אנו, הסטודנטים לרפואה, חשים מחויבות חינוכית -חברתית לקהילה",
אומר יותם שקדי, סטודנט שנה שנייה מהפקולטה לרפואה. "זה מתבטא בסדרה
של הרצאות ובתחרויות לבריאות הציבור שאנו עורכים. בשבוע האיידס האחרון,
למשל, יצאנו לכל מרכזי הקניות הגדולים באזור וחילקנו חומר הסברתי על
המחלה והדרכים למניעתה. הכסף לפעילויות נלקח מקרן מיוחדת שנותנת לנו
אגודת הסטודנטים, ובתמיכתו של דיקן הסטודנטים".
מעבר ליוזמות האישיות, סטודנטים רבים לוקחים חלק בפעילויות חונכות
אישית, בארגונים שונים המגייסים אליהם חונכים בטכניון. "אמנם התמריץ
הראשוני להגיע ולקחת חלק בפעילויות שלנו היא המלגה שהסטודנטים-חונכים
מקבלים, אך זה הרבה מעבר לכך. הרצון לתת משהו בחזרה, הסיפוק בהדרכה
ובלימוד האחרים גובר על עניין הכסף", טוען בועז לוין. לוין, סטודנט שנה שנייה
בכלכלה ) תעו"נ(, הוא רכז בארגון "ידידים", ארגון הפועל בקרב אוכלוסיות של
עולים חדשים, ומנסה לחזק את האוריינטציה של הילדים/ נערים לחגים ולחברה
בישראל.
גם איילת גלייזר, סטודנטית שנה שלישית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי
ערים, חונכת בארגון אייס"ף, מסכימה איתו. במסגרת פעילות החונכות שלה
היא מעבירה שיעורים בחשיבה כמותית, מתמטיקה ופיסיקה לילדים מרקע
סוציו-אקונומי נמוך בבית הספר עירוני א' בחיפה."הרעיון שלנו באייס"ף הוא
ליצור תנאים לשוויון הזדמנויות לכולם", היא אומרת.
"המחשבה שהסטודנטים בטכניון סגורים בד' אמותיהם ונמנעים מהתערבות
בקהילה ובחברה שסביבם הינה שגויה לחלוטין", טוען תומר חסקי, יו"ר אגודת
הסטודנטים. "אנו כסטודנטים רואים את עצמנו כעמוד התווך של החברה,
כהנהגה העתידית של המדינה, ולפיכך מחויבים להוביל את החברה קדימה
ולקדם את נושא ההדדיות והעזרה לזולת".
הטכניון ואגודת הסטודנטים הטכניונית הם מהמובילים במוסדות האקדמיים
בישראל בתמיכה בפרויקטים משותפים של הסטודנטים והקהילה. זה מתחיל
כבר בחתך האוכלוסייה שהסטודנטים מייצגים: אחוז גבוה מהסטודנטים הינם
יוצאי יחידות התנדבותיות בצה"ל, ואחוז גבוה עוד יותר שירת בצבא בתפקידי
קצונה. מעורבותם של הסטודנטים בקהילה באה לידי ביטוי גם במבצע "חומת
03 אחוזים מהסטודנטים בטכניון גויסו בצו 8 - הרבה מעבר לממוצע
%-
מגן": כ
בשאר האוניברסיטאות בארץ, העומד על %21.
"אני בא מסביבה בה הורגלתי לתת. הנתינה לאחר, עבורי, היא אבן היסוד
במושג 'אחריות', ולכן גם המילה 'אחר' טבועה במילה אחריות", אומר אלון
צ'רני, סטודנט בפקולטה להנדסת חשמל. "גם בתקופות קשות ולחוצות
בלימודים אני מוצא שעה וחצי בשבוע, לעבור בשכונות מצוקה הסמוכות
לטכניון ולחלק אוכל לנזקקים".
"יש יותר ויותר היענות והבנה של הפרט, שצריך לקום ולעשות. זה עושה טוב
לשני הצדדים", אומרת מיתר שורק- המר, המסיימת את לימודיה לתואר ראשון
בהנדסה אזרחית וסביבתית. מיתר הקימה בשנת הלימודים הראשונה שלה
את ארגון אחו"ה בטכניון, ארגון המונה כיום 005 סטודנטים מתנדבים, רובם
מהטכניון. כארגון וולונטרי הוא מוציא לפועל פרויקטים שנתיים, דוגמת עזרה
בלימודים לילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך וחניכה של ילדים בבתי חולים,
אך גם פרויקטים חד פעמיים כמו איסוף בגדים ורהיטים, חלוקת מזון בחגים,
וקייטנות בקיץ לילדים. "לא היינו מצליחים להתקיים ללא התמיכה הכלכלית
והפיסית הניתנת לנו על ידי הטכניון, דיקן הסטודנטים פרופסור יורם צימלס,
ואגודת הסטודנטים", מציינת מיתר.
גם הפקולטות השונות יוזמות מעורבות קהילתית. "אנו, כארכיטקטים לעתיד,
חשים מחויבות לא רק לסביבה הפיסית, אלא גם לקהילה ולחברה שגרה בה",
אומר ניצן פלס, סטודנט שנה שנייה מהפקולטה לארכיטקטורה. "השנה אימצנו
‰˜ÂÓÚ†˙·¯ÂÚÓ
"מחנה סייטק" מביא לטכניון, מדי שנה, בני נוער מצטיינים מרחבי העולם.
במסגרת פרויקט "אורטכניון" מצטרפים תלמידים מבית הספר אורט שומרון
לכיתת מצטיינים, המגיעה מדי שבוע לטכניון.
בשיתוף עם הסוכנות היהודית מתקיים פרויקט של העשרה מתמטית שבועית
לבני נוער אתיופים מכיתות י' ו-י"א מיישובי הפריפריה.
היחידה לחינוך קדם אקדמי מקיימת מכינה מיוחדת לעתודאים דרוזים,
אתיופים ובני נוער מהפריפריה, תוך שילובם בכיתות המכינה הרגילות.
הטכניון אימץ את כפר הנוער "כפר חסידים".
במסגרת חגיגות ה-08 לטכניון יזם פרופסור פרץ לביא, סגן הנשיא לקשרי
חוץ, פרויקט המוציא מדענים מהטכניון לפגישות עם תלמידים מרחבי הארץ.
במסגרת פרויקט משותף עם עיריית חיפה אותרו 23 תלמידים מכיתות ה'-ו'
מאזור חיפה, בכוונה להביא אותם לכיתות ריאליות בחטיבת הביניים.
במסגרת פרוייקט חדשני, פרי יוזמתו של פרופסור צבי ציגלר, פועל הטכניון
לקידום החינוך בחיפה באמצעות 03 אלף הסטודנטים הלומדים בעיר.
ארגון פר"ח בטכניון מארגן פרוייקטים של חונכות אישית או קבוצתית לטובת
הילדים ובני הנוער. שרה שריר, מנהלת פר"ח בטכניון, מספרת כי פר"ח טכניון
גם הצליח להביא להקמתו של חדר מחשבים בקריית-אתא.
ÌÈ˘È¯ن¯Á·Ó
סטודנטים מפרויקט אחו"ה מעבירים קייטנת קיץ לילדים
52...,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...1