Next Page  26 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 26 / 64 Previous Page
Page Background

12.05.17 /

/ ט"ז אייר תשע"ז

256

גליון

//

מוסף לימודים

//

/

2

הגבוהה בישראל, למענכמ, ה טודנטימ בהווה ובעתיד, ולמענ עתי

דה של מדינת ישראל. בכל שנה מחלק משרד החינוכ מלגות לאלפי

טודנטימ ו טודנטיות בתחומי הלימוד השונימ, על מנת לאפשר לכמ

להתרכז בלימודימ. כמו כנ, לפני כשנה הכרזנו על 'תוכנית חומש' בה

ניתנ דגש על קידומ הפריפריה ואוכלו יות מוחלשות, לצד הטמעת

השימוש בטכנולוגיות למידה מתקדמות. עוד קודמ לכנ חוללנו מהפ

כה בתחומ קור י האנגלית, צעד שכבר ח כ אלפי שקלימ ל טודנטימ

בישראל. תחומ נו פ שעובר מהפכה בימימ אלו הוא עידוד טודנטימ

100-

ללימודי מדעי החברה והרוח. בנו פ לככ, בימימ אלו הו פנו כ

תקנימ חדשימ ללימודי רפואה באוניבר יטאות השונות בארצ וזאת על

מנת שהכשרונות הרבימ שמדינת ישראל התברכה בהמ יוכלו להשאר

ללמוד כאנ, בשכר לימוד אוניבר יטאי, מבלי לוותר על החלומ.

לפי תפי ת עולמי, לאקדמיה בישראל ישנמ שני תפקידימ מובהקימ:

הראשונ במימד הלאומי- המחקר האוניבר יטאי והלימודימ באקד

מיה צריכימ לשרת את מדינת ישראל. לשמר את היתרונ היח י שלנו,

להמשיכ ולפתח את הכלכלה הישראלית, את אומת ה טרט אפ, לתת

מענה לצרכימ מבית ולצד זאת להוביל ברמה העולמית.

המחקר האקדמי הוא זה שימצא את התרופה הבאה ל רטנ, שיעמיק

את הקשר והשייכות של עמ ישראל לארצ ישראל ויחשופ עוד רובד

בקשר עתיק היומינ. הוא גמ זה שימצא מכאנ את הפתרונ לבעיות הרעב

באפריקה ולהתמודדות עמ כנות הרשתות החברתיות.

המחקר האקדמי הוא זה שמגשימ הלכה למעשה את הפ וק: "כי

מציונ תצא תורה" הוא מתקנ עולמ במובנ העמוק ביותר.

התפקיד השני הוא במימד האישי- הענקת עתיד מבטיח ובטוח לכל

טודנט ו טודנטית. כאנ אני נותנ

דגש מיוחד דווקא על הנגשת

ההשכלה הגבוהה לפריפריה. לתת

עתיד כלכלי דווקא לאלו שמגי

עימ מרקעימ מוחלשימ. לאקדמיה

תפקיד מכריע ב וגיה זו. צריכ גמ

לדעת לבחור תחומ שמתאימ לכ

ושיש בו עתיד. אני בחרתי ללמוד

משפטימ, ובדיעבד עבורי זו לא

היתה ההחלטה הנכונה. בטרמ אתה

בוחר מקצוע אתה צריכ לחשוב

טוב; מה מתאימ לי, לאישיות שלי,

מה יביא לי שמחה בעשייתי, היכנ

אני מאותגר, מה המ צרכי השוק,

מה המ המקצועות המתאימימ ומה

המ המקצועות המוצפימ.

מתוכ ני יוני האישי אוכל לומר

לכמ שזו תקופה של פעמ בחיימ,

בה תוכלו ללמוד, לחלומ, ליזומ וליצור חברויות לכל החיימ. יחד עמ

זאת הלימודימ במו דות להשכלה גבוהה אינמ משימה פשוטה. המ דור

שימ מאמצ, התמדה, ומשמעת עצמית. האמינו בעצמכמ וביכולת שלכמ

להצטיינ.

אני מבקש מכל אחד ואחת מכמ לשקול חיי יזמות: יזמות חברתית,

יזמות חינוכית, יזמות ע קית. להקימ ארגונ, להקימ ע ק. להוביל. בי

זמות, אתמ נוטלימ את המושכות. זה מפחיד יותר, אכ זו הדרכ הטובה

ביותר לקדמ את עצמכמ ואת העולמ. מערכת ההשכלה הגבוהה ביש

ראל היא העתיד שלנו, אתמ העתיד שלנו.

בהצלחה, מאמין בכם,

נפתלי בנט

המחקר האקדמי הוא

זה שימצא את התרופה

הבאה לסרטן, שיעמיק

את הקשר והשייכות

של עם ישראל לארץ

ישראל, שימצא מכאן

את הפתרון לבעיות

הרעב באפריקה

ולהתמודדות עם סכנות

הרשתות החברתיות

שר החינוך

נפתלי בנט

צעירים וצעירות יקרים

בתקופה הקרובה תעמדו בפני החלטה חשובה שתשפיע על

דר היומ שלכמ בשנימ הקרובות, בתקווה שבהמשכ היא

ת ייע לכמ להשתלב בתחומ בו תרצו לע וק במהלכ חייכמ.

בשנימ הקרובות חלקכמ ישתלב בלימוד מקצועות ההנד ה

והמדעימ המדויקימ, אחרימ יערכו מחקרימ בביולוגיה וכי

מיה, אלפימ יע קו בתאוריות ובמחקרימ במדעי החברה,

ורבות ורבימ ימשיכו במ לולימ השונימ לתארימ מתקדמימ.

מיומ כני תי לתפקיד שר החינוכ הצבתי לעצמי יעדימ

ברורימ. אחד החשובימ שבהמ הוא קידומ מערכת ההשכלה