Next Page  23 / 32 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 23 / 32 Previous Page
Page Background

23

| 28.10.16 |

כ"ו תשרי תשע"ז

| 229

גליון

שביעי

איתמר מרילוס

ס י פ ו ר מההפטרה

כולמ חו

שבימ שאֶמִי

דוקרי מגזימה וש

עליה להשלימ עמ

ככ ששריפות בלתי

מו ברות פורצות

מדי פעמ. אבל ליבה

אומר לה שאחותה

לא מתה בשריפה

רגילה, ושעליה

לגלות מה בדיוק קרה שמ. אֶמִי היא

חוקרת באפ בי איי, שנאלצה לצאת

לחופשה כדי להתאושש מהמשבר

שפקד אותה. את זמנה היא מנצלת

כדי לא ופ מידע על שריפות בלתי

מפוענחות ברחבי ארה"ב. היא מגיי ת

את כל הידע שצברה ואת מעט הקשרימ

המקצועיימ שעוד נותרו לה, ויוצאת

להציל את הקורבנ הבא. אבל גמ כשה

עדויות המצטברות מחזקות את טענתה

היא מתקשה לקבל את גיבוי המערכת,

בעיקר משומ שאיש אינו מאמינ שיש

בנמצא בנ אנוש שיכול להיות אחראי

לזוועות האלה.

סיון רהב - מאיר

הסטטוס היהודי

עמ'

272 / '

הוצאת 'ידיעות ספרים

פרשה טובה

בניסיון להכניס את פרשת השבוע לשיח האקטואלי, העיתונאית סיון רהב-מאיר

מפרסמת את הפרשנות שלה על פרשת השבוע באורך של סטטוס בפייסבוק

ג'יימ פטר ונ

בלתי נראה /

עמ'

365 / '

הוצאת 'מודנ

ל יונ רהב-מאיר ניתנ לקשור כתרימ

רבימ. היא כותבת בידיעות אחרונות,

וגמ מגישה

2

משדרת בחדשות ערוצ

תכנית מצליחה בגלי צה"ל. כל התא

רימ הללו כמובנ חשובימ וראויימ, אבל

מה שמשכ את לבי לקרוא ב פרה החדש

על פרשיות השבוע הוא האזכור בהקד

מת ה פר של הדמויות התורניות שמהמ

שאבה את רעיונותיה: נחמה ליבוביצ',

רבי מרדכי ליינר )מחבר ה פר 'מי השי

לוח'(, חכמ אברהמ אזולאי )רב מקובל

יליד מרוקו(. בעולמ התקשורתי מקובל

בדרכ כלל לייח לעצמכ את ההצלחות

ולהדביק לאחרימ את הכישלונות. גמ

בעולמ הכתיבה פעמימ רבות "שוכחימ"

לציינ את מקורות ההשראה. לכנ, למרות

שרהב-מאיר מנ ה תמ מבריקה בזכות

עצמה, כשהיא מציינת באופנ פשוט וגלוי

לעינ ממי היא שאבה את רעיונותיה - זה

מלא חנ ונטול פוזה.

אז אחרי ההקדמה המהללת שנתתי כדאי

גמ לכתוב על ה פר. כשמו של ה פר ככ

גמ תוכנו. אורכמ של דברי התורה כאורכו

של טטו ממוצע באינטרנט, כאשר על

כל פרשה נכתבימ כמה דברי תורה. הנה

על הפ וק מפרשת בראשית: "ויאמר

אלקימ תדשא הארצ דשא עזב מזריע

זרע עצ פרי עשה פרי...ותוצא הארצ...

עצ עשה פרי". חז"ל שמו לב לפער בינ

כוונת הקב"ה לברוא עצ שטעמו כטעמ

הפרי, לבינ התוצאה ה ופית של הבריאה

בה לב ופ רק הפרי הוא שראוי למאכל

ולא העצ. מכאנ צועדת רהב-מאיר בעק

בות חז"ל, המדגישימ שבמציאות יש צורכ

לעמול קשה בשביל להגיע לתוצאות. שומ

דבר אינו נולד מושלמ, אלא יש לעמול

לשמ ככ.

אבל רהב-מאיר מראה שיש לה גמ

רעיונות מעניינימ משל עצמה. ככ על

הפ וק "ויקמ קינ אל הבל אחיו ויהרגהו",

חז"ל מנ ימ למצוא פשר למעשה הרצח

של הבל בידי קינ. אבל באינטואיציה

יפה מוצע כאנ פירוש של המחברת. אולי

בכלל לא צריכ לחפש את ה יבה לרצח.

אולי פשוט ה יפור מלמד אותנו שכל

מעשה רצח הוא פ ול ולא צריכ בכלל

להתחיל לחפש יבות.

ואי אפשר גמ בלי מילה על עיצוב

ה פר. כמעט כולנו מלינימ על ההתמ

כרות שלנו ל מארטפונ ועל הקושי לה

תנתק ממנו בשבתות. כריכת ה פר המ

לבנית בצורת טלפונ נייד יכולה להזכיר

לנו שבשבת אפשר לה תמ עמ אלקימ,

בעזרת מילימ כמובנ.