Background Image
Next Page  12 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 48 Previous Page
Page Background

31.07.15 |

ט"ו אב תשע"ה

| 171

גליון

שביעי

| 12

בתעניות יש עניינ להכינ את הצבא היטב שיטפל בע

ניינ הזה בדרכיו שלו".

בהמשכ השיעור דיבר הרב שפירא על הצורכ בתי

קונ פנימי שבא לידי ביטוי במלחמות. העובדה שמדי

נת ישראל מנהלת מלחמות רבות מאז היוו דה, ה ביר

הרב שפירא, נובעת מתוכ הצורכ לעורר את התי

קונ הפנימי של האומה. "האמ ופ ופ אינ לנו הרבה

לתקנ באומה שלנו? שנולדה להקימ את המדינה מתוכ

כפירה, מתוכ ריחוק מתורה ומצוות, ואינ מה לתקנ?

אפשר שכל זה )המלחמות י"פ( מעורר אותנו לתיקו

נימ פנימיימ. ולא זו בלבד אלא אמ אדמ פוקח עיניימ

לראות האמ בתוכ מהלכ המלחמות שלנו קורימ לנו

תיקונימ פנימיימ - נדמה שברור שכנ. ובאמת הצבא

נהיה יותר ויותר מתוקנ מבפנימ".

הרב מצפת – "אי אפשר היה לראות כלום"

מתוכ ' וגיית התיקונימ' התעורר הרב שפירא להגיד

כמה מילימ על 'פרשת הרב מהצפונ'. ראש ישיבת רמת

גנ, שנ ע כמה וכמה פעמימ ל ייע לרבנימ ולתלמידימ

מאז שהחלה הפרשיה, יפר כי אנשי הישיבה והאברכימ

העידו כי "אי אפשר היה לראות כלומ" וכי אותו ראש

ישיבה מצפת הנהיג הנהגות של שקידה ו גפנות.

"איכ מודדימ אדמ גדול?", שאל הרב שפירא,

"הבדיקה היא עד איפה הוא עולה או עד איפה הוא

לא יורד? העינ נמשכת למדוד 'גדול' עד לאיפה הוא

עולה. זו טעות, זה לא העיקר. העיקר זה עד איפה הוא

לא יורד. עד איפה הוא לא יורד לעולמ - זה משהו

עצמי. שיהיה לאדמ עלייה פעמ אחת - אפילו לבלעמ

הרשע היה. זו לא ראייה, שפעמ אחת לאדמ יש עלייה

מטורפת והוא רואה מראות עליונימ.

"עכשיו יש לנו 'מעיישה'. אדמ )הרב מצפת י"פ( של

טעמי יכול להיות שהיה לו השגות, אבל לאנ הוא ירד..

איכ מודדימ אמ הוא גדול או לא..? לא אמ היו לו הש

גות. אותי זה לא מעניינ. היו חרטומימ במצרימ. השגות

שלו לא היו קודש, כמו שלמדנו בבלעמ. יכול להיות

שהיו לו השגות, השאלה היא אמ הוא יורד או לא. אותו

אדמ מצפת.. אנשימ שמ אומרימ שאי אפשר היה לראות

כלומ. מה שאנשימ אומרימ שהכתובת הייתה על הקיר

זה הכול שטויות והבלימ. היהודי היה כל בוקר בינ 3 -

4... ביומ של חתונת בנו.. לילה לפני כנ היהודי בשעה

שלוש וחצי לפנות בוקר אחרי מקווה יושב ולומד בבית

המדרש. אי אפשר היה לראות כלומ. אז חיובי היה. אבל

היה גמ הרבה שלילי. ואנחנו אומרימ זה מצווה הבאה

בעבירה אנחנו לא קוראימ לו 'הרב' אלא 'רשע ומרו

שע'. ומה עמ כל התורה שלמד? לא מתחשבימ. למרות,

שיכול להיות כשלמד תורה הוא כיוונ לשמ שמיימ. יכול

להיות, אז מה? את הרע שבו הוא לא ה יר". •

בשיעוריו האחרונימ התייח הרב יהושע שפירא,

ראש ישיבת רמת גנ, ל וגיית הנקמה והמלחמה. לאור

הה כמ שנקבע בינ ארה"ב לאירנ קיבלו השיעורימ

מימד אקטואלי ו וגיית 'נקמת מדיינ' התחברה ל ו

גיית 'נקמת אירנ'.

הרב שפירא שהעביר את השיעור ביומ בו נחתמ

הה כמ ציינ כי מדובר "ביומ חשוב להעברת שיעור על

נקמה". בפתיחת הדברימ אמר ראש ישיבת רמת גנ כי

גמ אמ אי אפשר לנקומ בפועל הרי ש"לכל הפחות כל

הלומד תורת נקמה מעלה עליו הכתוב כאילו נקמ".

והלימוד על נקמה, ה ביר הרב שפירא, פועל את

פעולתו גמ במציאות. "היו הרבה מעשימ של גדולי

עולמ שדברו על נקמה והנקמה קרתה, גמ אמ אנחנו

לא במדרגה לצפות שמהלימוד שלנו בפועל הנראה

והנגלה יקרו מופתימ וני ימ, אבל בפנימיות העניינימ

לימוד תורת נקמה זה נכונ תמיד".

כשאחד התלמידימ שאל "האמ נקמה זו מצווה?", עבר

הרב יהושע שפירא לדבר מדוע זו מצווה לנקומ באירנ.

"להכרית את הרשעה זו מצווה", השיב הרב שפירא,

"יותר מזה, להציל את ישראל מיד צר זו ודאי מצווה.

אמ היו לנו כלימ היומ להשמיד את איראנ הרי שזו

מצווה רבה, ככ אני מבינ. ברור שיותר מאשר לצאת

"לו יש בידינו כלים להשמיד

את אירן – זו מצווה רבה"

ראש ישיבת רמת גן אמר כי השמדת אירן היא מצווה. בשיעור התייחס

הרב שפירא גם לפרשת הרב מהצפון: "לא הסיר את הרע שבו"

מצווה להלחם ברשע. מעמד חתימת הסכם המעצמות עם איראן

ישי פרידמן

על הרב מהצפון:

אנחנו לא קוראים לו הרב אלא רשע ומרושע.

ומה עם כל התורה שלמד? לא מתחשבים.

למרות שיכול להיות כשלמד תורה הוא כיוון

לשם שמיים, יכול להיות, אז מה?

י הד ו ת

מצווה לנקום.

הרב שפירא

ויקיפדיה

IBundesministerium für

צילום: