Background Image
Next Page  12 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 48 Previous Page
Page Background

08.05.15 |

י"ט אייר תשע"ה

| 159

גליון

שביעי

| 12

דתיים לא רצויים בוילה

היישוב 'נעלה' שבמערב השומרון מתרחב, אך תושבים ותיקים

החרדים לצביונו החילוני של הישוב הקימו ועד פעולה למאבק

בכניסת משפחות דתיות ליישוב. תושב נעלה: "זה גובל באנטישמיות"

באמצע שנות השמונימ הגיעו אנשי 'התעשייה

האווירית' למערב השומרונ עלו על הגבעות והקי

מו את היישוב 'נעלה', יישוב קהילתי חילוני. היישוב

הפ טורלי נעלה מונה כ-053 משפחות, מתוכנ, ככ

על פי מזכירות היישוב, כ-%5 דתיות. השלווה והשקט

מ ביב יכולות להטעות מעט כי מתחת לפני השטח

רוחשת מהומה. הישוב, המורכב משתי גבעות, אמור

להתרחב לגבעה שלישית, גבעה בה, חוששימ התוש

בימ, ישתנה צביונ היישוב.

"יש גבעה חדשה בבנייה", אומר ל'שביעי' תושב המ

גדיר את עצמו חילוני אשר העדיפ להישאר בעילומ שמ.

"היו פר ומימ עמ ה לוגנ 'וילה בנעלה' ו מנכ"ל 'החב

רה לפיתוח בנימינ' הגיע ו יפר לנו על החלטות שהתק

בלו במועצה לגבי היישוב. הוחלט שיוקמ ביישוב מקווה

שהמועצה הדתית לקחה על עצמה את עלות ההקמה

והתפעול שלו. בנו פ, בית הכנ ת, שכרגע נמצא בקר

וואנ ליד מזכירות היישוב יעבור למבנה קבע".

בא יפות היישוב, דיברו התושבימ על ההתפתחויות

השונות. "יש חשש גדול מכני ה של דתיימ לישוב

ועוד בדרכ ממו דת של קבוצת רכישה. בא יפה

הוחלט לא לקבל קבוצות רכישה כמכלול", יפר.

"לדעתי זה גובל באנטישמיות. אתה שומע התנגדות

לכני ה של כל אדמ דתי באשר הוא. אני חושב שטוב

"רע לנו לראות כמה משפחות מהישוב שנטפלות למשפחה דתית".

היישוב נעלה

עלינו לקיים משמרות מחאה: בשער היישוב

עם שלטים ודף מסרים לחלוקה לכל

רכב שנכנס ויוצא מן הישוב, מול משרד

המכירות ממש להציק לכל מתעניין דתי

עקיבא לם

ונכונ יהיה שהישוב יגדל גמ אמ הגידול יהיה כתוצאה

מהגעה של דתיימ. תושבימ דיברו בא יפה ממש בזעמ,

מישהו צעק שהוא לא מוכנ להקימ פה בית כנ ת.

אנשימ הגיעו לקיצוניות".

הא יפה הייתה פרודוקטיבית, והתושבימ החילונימ של

נעלה הקימו קבוצת מאבק. לצד שרשורי מיילימ, הוקמ

פורומ ב'תפוז' הנושא את השמ 'נעלה יישוב חילוני'.

בתכתובות פנימיות של קבוצת המאבק, נכתב בינ השאר

כי "כל הקבוצות הנ משפחות דתיות שהגעתנ ליישוב

תאלצ שינוי צביונ היישוב כהליכ מתוכננ או מאולצ".

ביומ שישי האחרונ נערכ כינו של קבוצת הרכישה,

ומטה המאבק נערכ לככ בהתאמ מבעוד מועד. בפורומ

בתפוז הפיצ המשתמש הרשמי של מטה המאבק הודעה

הקוראת לתושבימ להתייצב: "עלינו לקיימ משמרות

מחאה: בשער היישוב 2 אנשימ עמ שלטימ ודפ מ רימ

לחלוקה לכל רכב שנכנ ויוצא מנ הישוב. מול משרד

המכירות קבוצה של 6-5 אנשימ עמ שלטימ ודפי מ רימ

וממש להציק לכל מתעניינ דתי שמגיע למשרד המכירות."

אנשימ שהתעניינו במגורימ ביישוב הגיבו גמ המ

בפורומ. "היה מאוד כואב ורע לנו לראות קבוצה של

כמה משפחות מהישוב שנטפלות למשפחה שנראית

דתית. כנראה שבאו להתעניינ בפרויקט כמונו", כתבה

משתמשת המכונה 'מתעניינת 85'.

מ ר

יו י ווהבה, חבר ועד הישוב וממארגני ההפגנה

כי: "לאחרונה נעשה ני יונ נלוז של 'החברה לפיתוח

מטה בנימינ' למכור את הפרויקט 'וילה בנעלה' לקבוצת

רכישה אשר תשנה את צביונ היישוב וזאת תוכ הפרת

ה יכומימ שהיו עמה בשנימ האחרונות. אינ ולא תהיה

לנו כל התנגדות לקליטת אדמ כלשהו, אלא למכירת

הפרויקט לקבוצת רכישה מכל צביונ שהוא, גמ אמ היא

חילוניות. לצערנו, המידע הזה לא הועבר למתעניינימ

אשר הגיעו, תוכ הבנה מוטעה כי אנחנו מעוניינימ לש

נות צביונ ולהפוכ ליישוב מעורב/דתי/תורני.

ההפגנה ביומ שישי נועדה לאפשר לנו לפנות למתע

ניינימ ולהציג עמדתנו. ההפגנה הייתה עניינית ומכוב

דת והשתדלנו לא לפגוע ברגשות אחינו שומרי המצוות

אשר אינ לנו דבר או חצי דבר כנגדמ. הצגת ההפגנה

כחלק ממלחמת דת רחוקה מנ האמת ונועדה לה יט את

המחלוקת העניינית לפ ימ אישיימ ולא מכבדימ".

נמ ר כי "כיומ בישוב

מ'החברה לפיתוח מטה בנימינ'

נעלה ישנה אוכלו ייה מגוונת הכוללת למעלה מ-03

משפחות מ ורתיות/דתיות המקיימות אורח חיימ דתי,

לרבות בית כנ ת פעיל במהלכ כל ימות השבוע ובשבת

בפרט. החברה מעולמ לא התערבה ב גנונ האוכלו ייה

המבקשת לרכוש בתימ בנעלה ואינ בכוונתה לעשות זאת.

משימת עיצוב אופיו של היישוב מופקדת אכ ורק בידי

הישוב עצמו. לא יעלה על הדעת שקונה המבקש לרכוש

בית בנעלה יופלה על ידינו לרעה בשל מוצאו הדתי". •

הת י ישב ו ת