תחבורה חכמה

ולנס סמיקונדקטור היא החברה הראשונה שהשיקה שבבים תומכי תקן באדיבות חברת ולנס סמיקונדקטור 0 5 ‹ תחבורה חכמה ‹ פתרונות תקשורת / כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן פרסומי 2023 מאי ב שנים האחרונות, יצרני המכוניות בכל העולם מתחרים זה בזה במרוץ אל עבר הרכב האוטונומי הנכסף. עוד ועוד פונקציות ומערכות מתקדמות מתווספות למכוניות, כאשר הסנסורים והמצלמות הרבות שנכנסים אל תוך כלי הרכב מחייבים העברת וידאו בקצב גבוה וברזולוציות גבוהות מתמיד. כדי לתמוך בכל הדרישות הללו, פרוטוקולי התקשורת והעברת המידע במכונית נמתחים אל קצה גבול היכולת, עד כדי כך שהם מהווים מכשול של ממש בדרך להפיכת החלום למציאות. סביבת פנים הרכב היא מאתגרת ביותר עבור פרוטוקולי תקשורת מהירה, משלל סיבות - טמפרטורות קיצוניות, דחיסה של כבלים ורכיבים אלקטרוניים בצפיפות רבה, ורעשים אלקטרומגנטיים המגיעים מבחוץ. זוהי סביבה משתנה שלא ניתן להיערך אליה, או לבדוק אותה בתנאי מעבדה. אם מוסיפים לכך את העובדה שאפליקציות המשפיעות על חיי אדם, כגון נהיגה אוטונומית, חייבות לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אמינות וחסינות כנגד רעשים ותקלות - אפשר להבין את גודל האתגר. עד כה, התעשייה הסתמכה על פתרונות תקשורת ישנים, טרום עידן המהפכה האוטונומית, בהיעדר פתרון תקשורת המסוגל להתמודד עם רוחב הפס הגבוה, מרחק הקישור ומהירות התגובה הנדרשים במכוניות העתיד, תוך שמירה על דרישות האמינות והבטיחות המקובלים בתעשייה. : התקן החדש שמשנה MIPI A - PHY את התעשייה תסמן את תחילת הסוף של 2023 ההערכה היא ששנת פתרונות התקשורת הישנים, בזכות תקן חדש בתעשייה, , שפותח כדי לתת מענה לדרישות החדשות MIPI A - PHY והתובעניות של תקשורת וידאו בקצבים גבוהים במכוניות המתקדמות של העתיד. התקן מציע יכולות מתקדמות רבות, ובהן: ●● תקשורת רחבת פס א-סימטרית התומכת הן והן בטופולוגיית רשת. P 2 P בטופולוגיית ●● מטרים. 15 טווח קישוריות של עד ●● , כולן 16 Gbps ו- 12 ,8 ,4 ,2 מהירויות שונות של 5 , עם תכנית 2 GHz פועלות בתדרים שלא עולים על .48 Gbps להגיע עד ל- ●● אופציה לאחד ממשקי תקשורת שונים, כולל וידאו, בקרה וחשמל, על גבי כבל פיזי יחיד ובכך לפשט משמעותית את כמות הכבילה במכונית. ●● 10 ) של PER לינקים ללא תקלות – קצב טעויות ( , נמוך לאין שיעור מכל פתרון 19 בחזקת מינוס אחר, המאפשר אמינות חסרת תקדים לכל אורך חיי הרכב. חסינות חסרת תקדים לרעשים אלקטרומגנטיים – בטיחות זה שם המשחק היא שיעור MIPI A - PHY התכונה החשובה ביותר של השגיאות הנמוך שלו. מתכנני התקן הבינו שכדי לממש את חזון המכונית האוטונומית על כל הדרישות הטכנולוגיות המתקדמות שלו, ומבלי להתפשר על הבטיחות, יהיה צורך בשיעור שגיאות בסדר גודל שלא . רק כדי לסבר 19 בחזקת מינוס 10 – נראה בתעשייה את האוזן, המשמעות היא שאם העברת המידע תימשך שנים בערך. 10,000 לנצח, תתרחש שגיאה כל סוף סוף פתרון תקני - התעשייה MIPI A - PHY מאמצת את להעברת וידאו בקצבים מהירים A - PHY מאז הוכרז תקן ,2020 בספטמבר MIPI ברכב על ידי ארגון התקינה ממשיך התקן לצבור מומנטום משמעותי בתעשייה. אומץ התקן גם על ידי ארגון התקינה הגדול 2021- ב , ובמקביל חברות מובילות בתעשיית הרכב IEEE בעולם, שוקדות על הטמעתו בפתרונות החדשים שהן מציעות .) ADAS למערכות בטיחות מתקדמות לנהיגה ( כמקובל בתקנים מסוג זה, התמיכה בתקן צריכה להגיע ממגוון רחב של שחקנים בתעשייה, בין אם מכיוון יצרני המצלמות והסנסורים השונים או מכיוון יצרני יחידות העיבוד המרכזיות במכונית. ואכן, הצהרות פומביות הגיעו כבר מחברות MIPI A - PHY על תמיכה בתקן , ספקי מצלמות Denso ו- Aptiv כמו Tier 1 s רבות כגון , Sunny Optical ו- Omnivision , Sony וחיישנים כגון , חברות כבילה ומחברים כגון Mobileye כמו SoC ספקי . Keysight , ויצרני ציוד בדיקה כמו Sumitomo עם בדיקות תאימות בין יצרנים שהושלמו בהצלחה, ותמיכה בתקן מכל סוגי היצרנים, אפשר לומר בבטחה שהתעשייה סוף סוף קיבלה את הפתרון . MIPI A - PHY התקני לו ציפתה – של ולנס – הראשון VA 7000 לפני כולם MIPI שפותח על ידי ארגון A - PHY תקן מבוסס ברובו על הטכנולוגיה Alliance של חברת ולנס סמיקונדקטור. זהו הישג חסר תקדים עבור חברה ישראלית, והיא הצליחה לעשות זאת לאחר שהטכנולוגיה שלה עמדה בבדיקות מעמיקות והשוואות מול טכנולוגיות מתחרות משחקני ענק בתעשייה, והראתה עליונות טכנולוגית בכל התחומים, בעיקר ביכולותיה לעמוד בדרישות האמינות והבטיחות שהוגדרו על ידי הארגון. כתורמת מרכזית לתקן, ולנס סמיקונדקטור מובילה את והיא החברה הראשונה שהשיקה A - PHY השוק עם שבבים תומכי תקן, ואף החלה לספק דוגמאות של שלה ללקוחות ושותפים VA 7000 משפחת מוצרי .2021 פוטנציאליים כבר בדצמבר מוצריה החדשניים של ולנס מאפשרים ליצרני המכוניות להישען סוף סוף על פתרון תקני לתקשורת המהירה במכוניות ולהמשיך לחדש ולממש את חזון המכונית האוטונומית בצורה אופטימלית ובטוחה, המתאימה לדרישות של מכוניות העתיד. תקשורת וידאו בקצבים גבוהים – המפתח למכוניות העתיד ולנס סמיקונדקטור: החברה הישראלית שמקדמת את חזון הרכב האוטונומי עם תקן חדש לתקשורת מהירה במכונית הכתבה מטעם ולנס סמיקונדקטור ■ מציג גישה שונה וחדשה להתמודדות MIPI A - PHY עם שגיאות, שבמקום להגביל את הארכיטקטורה על ידי קיצור טווחים, כבילה יקרה ועוד, לומדת את סביבת הרעשים האלקטרומגנטיים בכל רגע נתון, ובעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית, יכולה להגיב לחריגות ולווריאציות פתאומיות ולהתאים את עצמה לטווח הפיזי. מעבר לשיעור השגיאות הנמוך ולאמינות חסרת התקדים, גישה זו גם מאפשרת גמישות בארכיטקטורה ובתכנון המכונית, פישוט והוזלה של הכבילה והתפתחות וגדילה של רוחב הפס לעוד שנים ארוכות. על ולנס סמיקונדקטור , בעלת טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך 2006- ולנס סמיקונדקטור היא חברת שבבים ישראלית שהוקמה ב של ולנס, שזכתה בפרס HDBaseT לתקשורת דיגיטלית מהירה בתחומי הרכב והאודיו-וידאו. טכנולוגיית ה- האמי (בתחום הטכנולוגיה וההנדסה), היא התקן המוביל בשוק האודיו-וידאו. עשרות מיליוני שבבים של החברה . HDBaseT משולבים כיום באלפי מוצרים של יצרניות האלקטרוניקה המובילות בעולם המותאמים לתקן ) של ולנס מפתחת ומוכרת את טכנולוגית השבבים המתקדמת בעולם לתקשורת Automotive חטיבת הרכב ( מהירה בסביבת פנים הרכב, המותאמת לדרישות העתידיות בתעשייה, ועומדת בתקני האיכות והבטיחות , השבבים של ולנס כבר מותקנים בדגמים שונים של מכוניות מרצדס. החברה 2020 המחמירים בתחום. מאז עובדים, מטה החברה ממוקם בהוד השרון, ולחברה משרדים בארה"ב, אירופה ואסיה. 300- מעסיקה כ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==