תחבורה חכמה

תוכנות אוטומוטיב › תחבורה חכמה › 0 4 מערכות סיוע לנהג › תחבורה חכמה 2023 כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן פרסומי / מאי כ ) Software Defined Vehicle לי רכב מבוססי תוכנה ( הופיעו בעיקר בעשור האחרון, אבל תוכנה ברכב . במערכות הבקרה האלקטרוניות 70- קיימת כבר משנות ה הוותיקות רוב התוכנה נוצרה באופן ייעודי ומבוזר עבור מערכות ספציפיות ברכב - כמו שבבי מחשב שסייעו בפעולות כמו הזרקת דלק והעברת הילוכים. אך הדברים החלו להשתנות כשנכנסו לתמונה המכוניות החשמליות, כדוגמת טסלה, בהן המחשב הוא ליבת הרכב. כיום, כשעוד ועוד כלי רכב עוברים לארכיטקטורות ) מודרניות המבוססות על E / E חשמליות/אלקטרוניות ( פלטפורמות מחשוב מרכזיות, התוכנות הייעודיות נדרשות למגוון רחב של משימות - מהטריוויאליות ביותר, כמו ניהול בקרת אקלים, ועד לפעולות קריטיות כמו הפעלת נהיגה אוטומטית חלקית או מלאה. לשם המחשה, פיצ'ר החניה האוטומטית דורששילוב של חיישנים, מצלמות, מערכות היגוי, הינע, בלמים, הילוכים ועוד. אף שהרכיבים הללו מגיעים מספקים שונים, כשבכל אחד מהם תוכנה שונה שפותחה על ידי צוות מפתחים אחר - הם יודעים לתקשר זה עם זה ולפעול בשיתוף פעולה. חלק מכלי הרכב המתקדמים ביותר עשויים להכיל גם יותר יחידות בקרה אלקטרוניות 100- מ ), כשבכל אחת מהן תוכנה ECU ( ייעודית שנכתבה במיוחד עבור אותה חומרה. התוכנות הייעודיות לרכב נהפכות מורכבות יותר ויותר, כשיש צורך ביחסי גומלין ביניהן, והן כבר כוללות מאות מיליונים של שורות קוד בעשרות יחידות בקרה אלקטרוניות נפרדות. מורכבות גוברת זו הופכת את ההבנה של המתרחש בפועל בתוך התוכנות, לאתגר קשה עד כדי בלתי פתיר עבור המפתחים. בנוסף, גוברת הדרישה בשוק לעדכוני תוכנה מהירים ותכופים יותר. הכלים הוותיקים בהם השתמשו מפתחים כבר לא מתאימים למערכות המודרניות - והם זקוקים כעת לכלים חדשים ומדויקים, הנעזרים בבינה מלאכותית כדי לאסוף ולספק נתונים ותובנות עמוקות על התנהגות התוכנה ברכב. אלה תפקיד חיוני לאורך AI לכלים מבוססי כל מחזור החיים של הרכב, מפיתוח התוכנה ועד לבדיקת איכות, אינטגרציה, בקרת איכות, התאמה לרגולציה ועדכון תוכנה ). הם מאפשרים ליצרני OTA שוטף מרחוק ( הרכב לנהל בצורה יעילה יותר את עלויות התוכנה והמשאבים הנדרשים לפיתוח וניהול תכונות רכב חדשות. ככל שכלי הרכב ייהפכו מורכבים יותר, תואץ הדרישה לעדכוני תוכנה מרחוק, דבר שיחייב את יצרני הרכב לתהליכים יעילים יותר תוך הפחתת עלויות, ובה בעת להבטיח כי חווית העדכון תהיה חלקה ככל האפשר וללא זמן השבתה של הרכב. אורורה לאבס היא חלוצה בשימוש בבינה מלאכותית וב- לצורך מתן מענה לאתגר פיתוח Software Intelligence התוכנה עבור כלי רכב. החברה מתמקדת במערכות software המהוות גורם מפתח לפיתוח של - embedded ומאפשרת ליצרני הרכב לנהל באופן defined vehicles יעיל יותר את עלויות ניהול התוכנה והמשאבים הדרושים לצורך פיתוח וניהול תכונות חדשות בכלי רכב. השימוש , מאפשר AI בכלים מתקדמים, מבוססי- ניתוח שינויים בקוד עוד במהלך הפיתוח עצמו, באופן שהופך את מעגל חיי התוכנה ברכב לגמיש וסתגלני יותר. מאפשרת ליצרני הבינה המלאכותית של אורורה לאבס הרכב להתמודד עם אתגרי התוכנה של כלי הרכב החדשים מימין לשמאל: זוהר פוקס - מנכ"ל, COO אורי לדרמן – Aurora Labs תעודת זהות ,100 מספר עובדים: | COO זוהר פוקס - מנכ"ל, אורי לדרמן - מייסדים: | 2016 שנת הקמה: www.auroralabs.com | ב תל אביב, גרמניה, יפן, שבדיה, צפון מקדוניה, בריטניה וארה"ב צילום: זאב ארזי הכתבה מטעם פורסייט ■ הכתבה מטעם אורורה לאבס ■ ת עשיית הרכב נמצאת בעיצומה של מהפכה – מתעשייה של ברזל ומתכת, לתעשייה המשלבת מערכות אלקטרוניות ודיגיטליות כמעט בכל היבט. בדרך ליעד זה, חותרת התעשייה להפוך את המכוניות לבטוחות יותר עבור יושביהן ועבור הסביבה, כשהיא מגייסת טכנולוגיה מתקדמת. אחת הדרישות הבסיסיות שתאפשר את המשך התפתחות הרכב האוטונומי בפרט והרכב החכם בכלל, היא מערכת מורכבת של חיישנים ומצלמות המתקשרים ביניהם, ומסוגלים לאתר ולזהות את כל מה שנמצא בסביבת הרכב. זאת, גם בתנאים קשים – כגון ערפל, שלג, גשם או מהמורות בדרך. ,2015- בתחום זה בדיוק מתמקדת פורסייט – שהוקמה ב .) FRSX ונסחרת כיום בתל אביב ובנאסד"ק (סימול החברה מפתחת וממסחרת מערכות מתקדמות לסיוע ) ועד למערכות נהיגה אוטונומית, המבוססות ADAS לנהג ( על רשת מצלמות סטריאו בתלת ממד – זאת, להבדיל ממצלמה בודדת המספקת ראייה דו ממדית בלבד. בשילוב אלגוריתמים מתקדמים מבוססי , מאפשרת המערכת של פורסייט גילוי AI וזיהוי בזמן אמת של מכשולים, סכנות ואירועים גם בתנאי שטח ומזג אוויר מאתגרים, הקיימים למשל בשוק החקלאות והשוק הצבאי. חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט, מסביר כי היא פועלת בשלושה פלחי שוק מרכזיים. "בשוק הרכב הצבאי, פנינו מועדות למסחור כלל הפתרונות שלנו בעזרת חברת אלביט שמקדמת ומשווקת את המוצרים שלנו ברחבי העולם. לאחרונה, אלביט הודיעה שבחרה להחליף את חיישני הלידאר שלה, המיועדים לפלטפורמות לנהיגה אוטונומית, במערכות הראייה הסטריאוסקופית של פורסייט, ומשרד הביטחון אף הכריז על הטכנולוגיה של פורסייט כפריצת דרך טכנולוגית. "פלח השוק השני הוא של רכבי ציוד כבד – כגון טרקטורים, כלי רכב למכרות, ועוד. גם בפלח שוק זה התקדמנו יפה, ולאחרונה זכינו בסין בחוזה שעשוי להניב הכנסות של מיליון דולר. פלח השוק השלישי והגדול מכולם 51 עד הוא שוק הרכב הפרטי, וכיום אנחנו עובדים מול מספר חברות מהמובילות בעולם. פורסייט מגדירה מחדש את המונח 'ראייה סטריאוסקופית' לכלי רכב ומציעה פתרונות חדשניים מבוססי תוכנה, המשדרגים את ביצועי מערכות הבטיחות הקיימות בכלי הרכב". בנוסף, חברת איי-נט מובייל, חברת הבת של פורסייט, מפתחת פתרונות תוכנה מבוססי תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים, המתריעים בזמן אמת בפני התנגשויות מעבר לטווח הראייה ומגינים על משתמשי הדרך. איי-נט היא המערכת היחידה בעולם שחוזה תאונות דרכים לפני שמשתמשי הדרך מודעים להן. הפתרונות של איי-נט מוצעים כתוסף תוכנה לשילוב בתוך אפליקציות מבוססות-מיקום ויכולים גם להשתלב , מערכות ניווט ADAS במערכות רכב שונות כגון מערכות ומערכות מידע ובידור. הפתרונות של איי-נט זמינים לשימוש מסחרי ונמצאים בשלבי אינטגרציה שונים אצל מספר לקוחות, כמו אפליקציית פנגו הישראלית. "אנחנו מאמינים שהמערכות שלנו ייהפכו לחלק בלתי נפרד מכלי הרכב החכמים של העתיד – ויעזרו להפוך את עולם התחבורה לבטוח ויעיל יותר", מסכם סיבוני. לרכב האוטונומי AI מערכת הראייה התלת ממדית מבוססת הדור הבאשל פורסייט הישראלית מפתחת וממסחרת מערכות מתקדמות לחיזוי ומניעת תאונות דרכים, באמצעות ראייה סטריאוסקופית פורסייט תעודת זהות עובדים בנס ציונה 90- כ מספר עובדים: | חיים סיבוני מנכ"ל: | 2015 שנת הקמה:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==