Table of Contents Table of Contents
Next Page  34 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 34 / 48 Previous Page
Page Background

34

>>

ארבע תחנות - הגדרת מעטפת המסלול

חשוב לזכור:

כל ארבע התחנות במודל חשובות באותה המידה, והן תומכות ומחזקות

זו את זו. ישנה חשיבות רבה למעבר בכל אחת מהתחנות, אולם אין

חשיבות לסדר המעבר. המעגל שבאיור מייצג תהליך מעגלי, שבו ניתן

להתחיל את מלאכת בניית מסלולי הקריירה בכל אחת מהתחנות, ללא

חשיבות לסדר קיומן.

. תועלות

1

ב”תחנה” זו מוגדרות התועלות השונות שהארגון מצופה להרוויח כתוצאה מבניית המסלול.

לדוגמה: “משיכת” עובדים חדשים למשרות שכיום אינן נתפסות אטרקטיביות, פיתוח ההון

האנושי על ידי הוצאתו להכשררות רצויות לארגון, שימור ידע ומיצוי משאבים פנימיים

בארגון, חיסכון בעלויות בטווח הקצר או הארוך.

לדוגמה, אחד המסלוליםשנבנה בתחום הטיפול בגיל הרך בויצו הוא מסלול “מטפלת יזמית”

(או מסלול “יזמות”). בויצו מקובל היה , טרם בניית המסלול, להיעזר במפעילים חיצוניים

עבור הפעלות וחוגי העשרה לילדי המעונות (תנועה, סיפור, ריתמוסיקה, תיאטרון בובות

וכדומה). מסלול “מטפלת יזמית” נועד להכשיר מטפלות להפעלת חוגים אלו בתשלום,

כתחליף לשימוש במפעילים החיצוניים. במסלול זה הוגדרו מספר תועלות ארגוניות,

ובהן העשרת המטפלות ופיתוחן המקצועי תוך שימור הידע הקיים בארגון, תוספת לשכר

הבסיס של המטפלות, ניתוב התשלום לספקים חיצוניים חזרה אל הארגון, ואף חיסכון

בעלויות בטווח הארוך.