שיעור חופשי / סיוון תשעד / יוני 2014 / גליון 109 - page 19

אז לאילו קורסי קיץ עוד אפשר להספיק להירשם?
הסתדרות המורים
התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה -
מרצה: מירה ברנע. לימוד דרכים לאבחון מצבי
לחץ והקניית כלים לשליטה טובה יותר בחיים
ולהתמודדות עם לחץ ושחיקה בעבודת המורה.
חשיבות רבה תינתן לגישה הקוגניטיבית ולכלים
אסרטיביים וכן יתורגלו הרפיה, מדיטציה ודמיון
מודרך. היקף הקורס: 03 שעות, מוכר לאופק חדש.
41.70.10 – 41.70.80 (6 מפגשים), 00:90 – 51:31
חינוך לבריאות ולתזונה נכונה -
מרצה: יואב פז. הקורס מקנה ידע ומיומנויות
הדרושים לשינוי הרגלים ולאימוץ אורח חיים
נכון ובריא יותר. בין הנושאים: עקרונות האוכל
המזין לעומת האוכל המזיק, מהות התזונה הבריאה
למניעת מחלות, מימוש כוח הריפוי הטבעי של
הגוף והפוטנציאל הגנטי, והתנסות בחוויית האוכל
המבריא. היקף הקורס: 06 שעות, מקנה חצי גמול
עם ציון. 41.70.10 – 41.70.41 (01 מפגשים), 00:9 –
14:00
משפחה –
ממשבר לפריחה באמצעות קולנוע, מרצה: רחל
אסתרקין. מסע חווייתי המאפשר למשתתף להבין
טוב יותר את עצמו ואת מקומו במשפחה. הקורס
חושף בפני המשתתפים את הקולנוע כמיקרוקוסמוס
של העולם, ומאפשר לגלות את כוחה של צפייה
מכוונת ומבוקרת כאמצעי לגישור בין בני המשפחה.
הסדנה תלווה בצפייה בקטעי סרטים מתקופות
שונות ומתרבויות שונות ובסרטים באורך מלא.
היקף הקורס: 65 שעות, מקנה חצי גמול עם ציון.
41.70.61 – 41.70.72 (8 מפגשים), 00:9 – 00:51
אבני ראשה
מקפצה -
סמינר בן יומיים למנהלים בראשית דרכם, רגע אחרי
זכייתם במכרז. במהלך יומיים נחשפים המנהלים
לתפישות שונות של מנהיגות פדגוגית לצד
פרקטיקות של התמקמות בתפקיד מנהל בית הספר,
וגיבוש האמירה המנהיגותית בימים הראשונים של
הניהול. המשתתפים ילמדו כיצד לנהל את השיחות
הראשונות עם חברי צוות בית הספר, היכרות
באמצעות אבחון בית־ספרי ועוד.
האוניברסיטה הפתוחה
תזונה ובריאות -
מנחה: ורדה דודי. היכרות עם עקרונות, כללים
וכלים יישומיים לתזונה נכונה המותאמת לאורח
החיים הייחודי והדינמי של כל אחד מהמשתתפים,
בהתבסס על ידע שנצבר ממחקרים עדכניים בתחום.
03 שעות אקדמיות, מתוכן יומיים מרוכזים, 6-7
ביולי 4102, 00:9 – 51:51, ומשימות בהיקף של 61
שעות באתר הקורס. מוכר לגמול עם ציון.
העצמת ילדים עם לקויות למידה והפרעת
קשב וריכוז -
מנחות: ד"ר אסנת כנען וגלית קדושני־שוורצמן.
,
ADHD
עיסוק בלקויות למידה ובמאפייני
בתהליך ההתמודדות ובדרכים לטיפול בילדים
וקידומם. היכרות עם חידושים בתחום ההתמודדות
בכיתה ובבית כמשלימים אלה את אלה. 03 שעות
אקדמיות, 02-32 ביולי (ימי א'-ד'), 00:9 – 04:51.
מוכר לגמול עם ציון.
כיתה מתוקשבת - הזדמנויות ומימושן -
מנחה: טובה שמר־פרי. סדנה מעשית למגוון של
כלים "חינמיים" במרחב המתוקשב, בהקשר של
תהליכי הוראה-למידה בכיתה המתוקשבת. 03
שעות אקדמיות, מתוכן יומיים מרוכזים, 01 ו־71
ביולי (ימי ה'), 00:9 – 51:51, ומשימות בהיקף של
61 שעות באתר הקורס. מוכר לגמול עם ציון.
מסע אל האני -
מנחות: ד"ר מירה חניק ואילנה וייבל. סדנה
חווייתית המקנה למשתתפים כלים יישומיים
לחקירה עצמית, לזיהוי הייעוד האישי ולמיקוד
הכיוון בתחומי החיים השונים. בקורס יוצגו
עקרונות להצלחה וכלי עבודה מעשית, המנחה
כיצד לפתח מוטיבציה לביצוע השינוי הנדרש
ולהפוך את החזון הפנימי למציאות. 03 שעות
אקדמיות, 31-61 ביולי (ימי א'-ד'), 00:90 – 04:51.
מוכר לגמול עם ציון.
למנהיגות בית־ספרית, מכשיר מנהלים ומלווה אותם לאורך
כל שנות הניהול שלהם, מהיום שבו הם עוברים את המכרז
ומקבלים את המינוי, בהשתלמויות ובתהליכי למידה שונים.
בתחילת הדרך, רגע לאחר קבלת המינוי, מוצע להם סמינר
"מקפצה", שמכשיר אותם לכניסה והתמקמות בתפקיד. בשנתם
הראשונה והשנייה מקבלים המנהלים הדרכה אישית ממנהל
מנוסה ומוכשר והיוועצות קבוצתית עם מנהלים עמיתים.
בשנתם השלישית עומדת בפניהם הבחירה להשתתף בתוכנית
"קהילות עשייה" שבה הם בוחרים יעד מרכזי לשיפור בית־ספרי.
לאחר מכן, ולאורך כל שנות הניהול, הם משתתפים בתהליכי
התפתחות ולמידה שעוסקים בעיקר בפרקטיקות של מנהיגות
פדגוגית: כיצד כותבים חזון, כיצד מובילים צוות, כיצד משפרים
תהליכי הוראה ולמידה ועוד. “מנהלים מרגישים צמא לתכנים
האלה", אומרת אסנת ירון, ראש תחום קשרי מנהלים וגורמי
חוץ באבני ראשה, “בתחילת הדרך בוודאי שהם זקוקים לליווי
והדרכה, אולם ניתן לראות בבירור שגם בהמשך דרכם הם
משתוקקים ללמידה משמעותית, גם כשמדובר בקורסים שאינם
מוכרים לגמול”.
מרב פאול, מנהלת "בית ספר ישראלי בית הכרם” זו השנה
הראשונה, עברה בקיץ השתלמות "קופצים למים" למנהלים
בתחילת דרכם. “ההשתלמות נקבעה לקיץ, לפני תחילת השנה,
והיתה יעילה מאוד", היא מספרת. “המקום היה מכבד והמרצים
היו בעלי ניסיון רב. כל המשתתפים בקבוצה נמצאים באותו
מצב, וכך מרגישים שהם לא לבד. יחד עם זאת, היתה שונות
וכל אחד הגיע מרקע אחר, דבר שהיה מעשיר מאוד. קיבלנו
הרבה תרגילים והתנסויות שעזרו לנו לחדד, כל אחד עם עצמו,
עמדות ותפישות, ולגבש דרך חשיבה לגבי השאיפות שלנו בבית
הספר. והיו גם כלים פרקטיים, כמו דרכים לניהול ישיבות
ולבניית ימי היערכות משמעותיים”.
היום, כמנהלת, את מסתכלת על נושא ההשתלמויות
אחרת מאשר כשהיית מורה?
"אני טיפוס שאוהב השתלמויות ולימודים. תמיד זה תורם,
ואני נהנית לצאת מקורס עם תחושה של למידה".
שיעור חופשי 91
> 2014
יוני
1...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...40
Powered by FlippingBook