Background Image
Next Page  1 / 122 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 1 / 122 Previous Page
Page Background

2

∂∑

Í¢˙Ï ‰¯ÊÁ·

ב

בית הספר תיכון חדש למדתי תנ"ך אצל המורה

האגדי מאיר בלוך. בלוך לימוד אותנו את ספר עמוס בן

תשעת הפרקים לאורך שנה שלמה. אצל עמוס תלמדו

הכול, אמר לנו.

לשיטתו של בלוך לא קמו ממשיכים, אבל ברחבי

מערכת החינוך מפוזרים מורים שמצאו פתרונות ואמצ

עים ייחודיים איך ללמד את ספר הספרים. יש פער מובנה

בין חשיבותו העצומה של הספר, ערכו הספרותי ושפתו

המהודקת והמדויקת, לבין היכולת של ילדי ישראל,

נעריה ונערותיה להתחבר לטקסטים, להבין אותם ולאהוב

אותם. תוכניות עולות ויורדות, מורים מתחלפים, חוברות

חדשות נכתבות, אבל הדילמה בעינה עומדת.

גיליון זה של "פנים" נולד מתוך יוזמה של יהושע גתי,

לוחם ותיק בשדות החינוך לתנ"ך, ושותפה לו גם

המפמ"רית היוצאת של לימודי התנ"ך רוני מגידוב.

בחרנו שלא לעסוק רק בשאלות דידקטיות ולימודיות,

אלא להרחיב את הידיעה ולעסוק בתחומים שונים שבהם

היה התנ"ך מקור להשראה: ספרות, אומנות פלסטית,

מחול ועוד.

קריאה נעימה

ÌÈÈ„ÂÁÈÈ ˙Â¯˙Ù ‡ÂˆÓÏ

ר ו ב י ק ר ו ז נ ט ל

עורך "פנים"

יוסי וסרמן

מזכ"ל הסתדרות המורים

ה

תנ"ך, ספר הספרים הוא אחד מאושיות התר

בות האנושית והיסוד לקיומו של העם היהודי.

ראשוני הציונות, מייסדי המדינה ומעצבי מערכת

החינוך הכירו את התנ"ך, אהבו אותו ועשו כל מה

שביכולתם כדי להנחילו לדורות הבאים. התנ"ך

לא ירד מעולם מסדר היום החינוכי והלימודי, אך

המורים וקברניטי מערכת החינוך ידעו היטב

שהדבר אינו מובן מאליו. התלמיד הנכנס למער

כת החינוך מתוודע לספר שלשונו אינה קלה, והוא

עמוס סיפורים, רעיונות וקטעי שירה שאותם צריך

להטמיע ולפרש.

גיליון זה של "פנים" מציע שורה של מחשבות

חדשות על הדרך בה יש ללמד תנ"ך, ועל הקשר

בין התנ"ך לאונות ולספרות העברית.

בכך

מצטרף הגיליון לשרשרת גיליונות שעסקו

בסוגיות חינוכיות ותרבותיות והרחיבו את

היריעה באותן סוגיות. התנ"ך הוא גם תזכורת

שהחינוך אינו פועל בחלל ריק, והוא קשור

בטבורו לשאלות של זהות ותרבות.

בברכה