Next Page  5 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 5 16 Previous Page
Page Background

חשון תשע"ז

>

2016

נובמבר

>

48 ’

גיליון מס

>

כל אילת

השירות הפסיכולוגי – חינוכי, שמפעילה העירייה באמצעות אגף החינוך

במינהל שח"ק עבר למשכנו החדש, בקומה השנייה של המרכז החדש

להתפתחות הילד, שנחנך לפני כשנה בסמטת עופרים. מהבניין הישן והאפור

בו פעל השירות משך שנים, ייהנו עכשיו מטופליו ממרכז חדיש, שכולל חדרי

טיפול צבעוניים ונעימים, חדרי המתנה מזמינים וחדר ספריה עשיר.

השירות הפסיכולוגי- חינוכי (השפ"ח), בניהולה של ד"ר שושי קרן, פועל

לקדם את בריאותם הנפשית של כלל התלמידים במערכת החינוך והוא מיועד

לתלמידים, הורים, צוותי החינוך בגני הילדים ובבתי הספר ולגורמים הקהילתיים.

פסיכולוגים חינוכיים, הנותנים שירות החל

13

צוות התחנה הפסיכולוגית כולל

בתוך מוסדות החינוך ובתחנה

5-18

מגן חובה ועד לחטיבות העליונות, בגילאי

עצמה. העבודה נעשית ברמת מערכת החינוך וברמת הילד, בשגרה ובחירום,

בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. בכך, מהווה השירות הפסיכולוגי חינוכי, רשת

תמיכה המסייעת לקדם את התפתחותם המיטבית של ילדי אילת.

כאמור, משכנו החדש של השירות הפסיכולוגי הוא בקומה השנייה של המכון

להתפתחות הילד שנבנה במימון החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בהסכם

.₪

מיליון

10 –

משותף בין עיריית אילת לשירותי בריאות כללית, בעלות של כ

מולו פועל מעון היום השיקומי "ניצן" גם כן במבנה חדש ובעיצוב זהה.

בטקס חנוכת המשכן, ברך ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי את הצוות ואמר:

"הבניה של המקום היא חוויה משמעותית בעשייה שלנו. אני מאחל שלמקום

יהיו מפתחות למגירות האהבה הטבועים בכל אדם". עוד בדבריו הודה ראש

העירייה לסגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי שקידם את בניית המתחם הנועד כולו

למען האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים. את מתחם השירות הפסיכולוגי

עיצבה המעצבת דקלה לוגסי, ששמה דגש על יצירת מקום צבעוני ושמח.

השירות הפסיכולוגי – חינוכי עבר למשכנו החדש

כחלק משיפור השירות שמנהיגה העירייה בכל יחידותיה, שינה אגף ההכנסות

במרכז סיטי סנטר את פניו, הן בשדרוג פיזי והן בשיפור השירות כולל עיצוב

חדשני של המשרדים, הצבת עמדת מחשב נגישה, מערכת ניהול תורים חכמה

ועוד. דגש רב הושם על נגישות כולל שירות חדשני שיציע האגף – שירות

עד הבית לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. תהליך זהה מתבצע בעת הזו גם

במינהל ההנדסה בעירייה.

יועצים

ד״ר גלעד ארנון

את התהליך שנמשך כשנה ליוותה חברה לייעוץ ארגוני -

בע״מ. במסגרתו הוטמעו מערכות מידע חדשניות. בנוסף, עברו כל עובדי האגף

סדנאות והדרכות לשם חיזוק מיומנויות השירות. את שיפוץ משרדי האגף

בגישה ירוקה ברת קיימא. החלל שהיה מוזנח

האדריכלית יסמין שושני

ליוותה

ומיושן, פורק וכמעט נבנה מחדש. במסגרת העבודות נבחר ריצוף מחומר טבעי,

שיש אפור דמוי בטון. קיר חדר תושב אילת חופה בעץ ממוחזר, בתוכו משולבת

מפת התמצאות תוך התייחסות לנגישות. תאורת האגף הוחלפה לתאורת לד

חסכונית. ספות ההמתנה ניבנו במיוחד עבור האגף, תוך שימוש בבדים בעלי

דרגת שחיקה גבוהה ואורך חיים. כל החלונות באגף הוחלפו כולל בידוד.

כדקורציה עוצבו קירות האגף באיורים צבעוניים, שהוכנו במיוחד עבור עיריית

אילת ע״י המאיירת סוהיני טל.

אסי בן חמו

וגזבר העירייה –

פיליפ אזרד

את התהליך ליוו מנכ"ל העירייה –

יוסי מלול

האמון על האגף. את ניהול הביצוע והפיקוח על הקבלנים ביצע

מנהל אגף מינהלה.

כאמור לצד השדרוג הפיזי והעיצוב החדשני, שודרגו גם שירותי האגף. בנוסף

לספות הרכות והצבעוניות שהחליפו את כיסאות המתכת הקרים, ייהנו הבאים

ממסך לד שיציג סרטונים על אילת וכמובן יעדכן את מיקום הבאים בתור, עמדות

השירות הונגשו וכך גם המעברים בתוך האגף. החידוש המשמעותי אותו יזם

מנכ"ל העירייה – פיליפ אזרד בתיאום עם מנהלת האגף – שרה שיש המשמשת

כיו"ר סניף אקי"ם באילת הוא שירות עד הבית לאוכלוסיות מיוחדות, בתוכן

ניצולי שואה, לקוחות המוגדרים כסיעודיים ומקבלי קצבת ניידות. השירות

כולל חידוש והנפקת תושב אילת, מתן אישור תושבות, בקשה לקבלת הנחה

מארנונה, תשלומים. השירות יינתן תוך שלושה ימי עסקים מזמן הפנייה לאגף.

אגף ההכנסות התחדש במשרדים מעוצבים ובשירותים חדשים

התחדשנו

5