- page 5

5
הרכבת לאילת מתקרבת
לראשונה בהיסטוריה, דנה מליאת מועצת העיר אילת בעניין הרכבת
ואישרה פה אחד את תוואי מסילת הברזל על כל מרכיביה בואכה
אילת. אישור המליאה מהווה המלצה להפקדה בוועדה המחוזית,
שלאחר אישורה תוכל העירייה להוציא היתרי בניה לתחנת הרכבת
ולספק את האישורים הנדרשים בחוק לסלילת פסי הרכבת. על
פי המלצת המליאה תיסלל המסילה מעל פני הקרקע עד לאזור
התעשייה שחורת ומשם מתחת לפני הקרקע עד לתחנה הסופית
באילת שתמוקם בואכה שדרות התמרים.
תכנית הרכבת לאילת המתיישבת עם תכנית "השער הדרומי"
שמקדמים ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי וסגנו – אלי לנקרי היא
חלק מיישום מדיניות הממשלה להשלמת רשת מסילות הברזל
הארצית שאושרה בהחלטת ממשלה מס' 3224 מיום 2102.2.5
ואושרה במועצה הארצית לתכנון ובנייה. התכנית תאפשר תנועת
רכבות מטען ורכבות נוסעים, בקו באר שבע-אילת תוך מתן אפשרות
לרכבות הנוסעים לפתח מהירות נסיעה שתאפשר זמן נסיעה של
כשעתיים מתל אביב לאילת.
כאמור, אישרו חברי המועצה, פה אחד את התכנון המפורט בתנאים
ובהתאם לתכנית מתאר אילת החדשה 2/20/072, אשר הופקדה גם
היא לאחרונה בוועדה המחוזית בתנאים. בין התנאים המרכזיים, כפי
שהוצעו על ידי מהנדס העיר – אינג' יוחאי אברני: התווית מסילת
רכבת מתחת לפני הקרקע מאזור התעשייה שחורת ועד למרכז
העיר אילת, שם תמוקם התחנה הסופית בשדרות התמרים. תכנון
נופי המשמר את "נופיי בראשית" המאפיינים את תצורות הנוף בעל
האופי המדברי בתוואי הרכבת, וכן התאמת התכנון העתידי לריאה
הירוקה בשטח השדה המתפנה. עוד הותנה, כי חטיבת השטח
בסביבת הטרמינל הקיים תתוכנן על ידי עיריית אילת מתוך ראיה
תכנונית כוללת אשר ממנה תיגזר התכנית לתחנת הנוסעים.
כידוע, תכנון קו הרכבת לאילת מקודם על ידי חברת 'נתיבי ישראל',
בהתאם להחלטת ממשלה. שישה משרדי תכנון, פעלו במקביל , כל
אחד על קטע מסילה של עשרות קילומטרים, במטרה להגיע לשלב
הפקדת התכנית. תוואי מסילת הנוסעים לאילת יהיה באורך של
כ- 222 ק"מ ואילו מסלול רכבות המשא יהיה באורך של כ- 062 ק"מ.
על פי התכנון, יאפשר הקו נסיעת רכבות נוסעים במהירות גבוהה
במיוחד וכן נסיעת רכבות משא. לאורכו של הקו יוקמו לפחות 7
תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך
בדיקות מקצועיות, נקבע כי בין תחנות הנוסעים תהיינה באר שבע,
דימונה, ספיר, קטורה, יוטבתה, שדה התעופה ע"ש רמון ואילת.
התפרסם מכרז למכירת מלון
דורטל סול
לאחר כמעט 51 שנים של התנהלות מנהלית ומשפטית מול בעלי
הדירות וכונסי הנכסים, התפרסם לאחרונה, מכרז לרכישת מלוא
הזכויות במבנה ששימש בעבר מלון דירות באילת ("דורטל סול")
ועומד כבר שנים ארוכות בשיממונו.
ההזמנה להצעת הצעות לרכישת הזכויות, כוללת הצעה למכירת
מלוא זכויותיהם של כל בעלי זכויות החכירה במקרקעין ובמלון
ובכללם: מבנה שלד בית המלון כולל קומת מרתף תת קרקעית, קומת
קרקע ומעליה שש קומות חדרי המלון ובהם כ – 003 יחדות נופש וכן
חנויות, מרתפים, משרדים, אולמות ושטחים נוספים הכוללים בריכה,
לובי מטבח, חדר אוכל, חדר מכונות ומחסנים. את ההצעות ביקשו
כונסי הנכסים עו"ד רונן כהן, עו"ד בנימין ברץ, עו"ד אמיר דולב ועו"ד
עמיר לבונטין עד ליום 4102.01.03 ומעריכים, כי תהליך ההתמחרות
יהיה מהיר.
כידוע, מזה תקופה ארוכה פועלת העירייה להסיר את המפגע שיצר
מבנה "דורטל סול" העומד בשיממונו כבר שנים רבות. בין היתר,
הפעילה העירייה את סמכויותיה מכוח חוקי עזר, פעלה לגדר את
המקום, פנתה בדרישות וחיובים למחזיקי הדירות, הגישה עתירות
ואף פנתה למשרד הפנים, בבקשה לפעול בהתאם לחוק לעידוד
סילוקם של בניינים בעלי חזות מוזנחת, התשנ"ב – 2991 וכאמור
פעלה בשיתוף כונסי הנכסים בהליכים המשפטיים. הליך המכירה
הנוכחי מתנהל במסגרת תביעה לפירוק שיתוף המתנהלת בבית
משפט השלום באילת, כאשר העירייה הינה צד להליכים מתוקף
מעמדה כרשות ציבורית המבקשת את זירוז המכירה מזה מספר
שנים, והינה שותפה להליכי המכירה, ומעודכנת בהם הן במסגרת
ההתדיינות בבית המשפט, והן ישירות למול כונסי הנכסים.
עם הכרעת בית המשפט אז ופרסום למכירת המבנה כולו כיום, נרשם
הישג לעיריית אילת ולעומד בראשה, מאיר יצחק הלוי על התמדה
ונחישות לטפל במבנה המהווה מפגע אסתטי בלב אזור התיירות
בדומה לרוכלות שהיתה על הטיילת הצפונית.
חילופי מהנדסים
אינג' אסף אריכא הוא שנבחר להחליף את מהנדס העיר
בארבע השנים האחרונות – אינג' יוחאי אברני שהודיע
על סיום תפקידו על רקע החלטת משפחתו להעתיק
את מקום מגוריהם לביתם הממוקם בצפון הארץ. מינויו
של אינג' אריכא אשר נבחר מבין 5 מועמדים אושר פה אחד על ידי
חברי מועצת העיר, שאישרו גם את מינויו של המהנדס היוצא – אינג'
אברני כיועץ הנדסי לחברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בע"מ.
אלול תשע"ד
>
ספטמבר 4102
>
גיליון מס’ 03
>
כל אילת
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 2,3,4,16
Powered by FlippingBook