Table of Contents Table of Contents
Next Page  17 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 17 / 68 Previous Page
Page Background

עט

השדה

17

דברים שרואים משם ורואים מכאן

שיח שותפות: מוניקה וינוקור, ורד כרמון ומירה חונוביץ'

שלומית פסח-גלבוע, מנהלת הדרכה במרכז ידע ולמידה אשלים

מוניקה וינוקור, מדריכה ארצית באגף לחינוך קדם-יסודי במשרד החינוך: "כיום מפקחות וגננות

רואות עצמן חלק ממערך משרדי ובין-משרדי שמקדם איתור ילדים הזקוקים לעזרה והן מקבלות

אחריות על הנגשת תכניות ההתערבות לילדים ומשפחותיהם".

ורד כרמון, מפקחת ארצית לגיל הרך בשירות ילד ונוער באגף לשירותים אישיים וחברתיים במשרד

הרווחה והשירותים החברתיים: "נושא הגיל הרך והטיפול בילדים והורים נמצא כיום הרבה יותר על

סדר היום".

מירה חונוביץ', אחות מפקחת ארצית במשרד הבריאות: "האחיות מעורבות יותר ורתומות יותר

לתכנית; זה חידד את ההסתכלות".

מוניקה וינוקור, ורד כרמון ומירה חונוביץ' מדגישות, כל אחת בדרכה, את שלוש נקודות החוזק של

"התחלה טובה": שינוי במודעות של אנשי המקצוע לגיל הרך; מעורבות והסתכלות מעמיקה על הגיל

הרך; קבלת אחריות וראייה מערכתית.

מאמר זה מציג תמצית של שיחות עם שלוש שותפות לעשייה ב"התחלה טובה", כולן נציגות בכירות

של משרדי הממשלה השותפים וחברות בוועדה הארצית של "התחלה טובה". יחד איתן ביקשנו

לבחון את התכנית מנקודות מבט שונות וללמוד על ייחודה כתכנית הנשענת על שיתוף פעולה בין-

משרדי שמביא לידי ביטוי את הערך המוסף ואת זווית הראייה הייחודית שבשיתוף זה. מדבריהן

עולה כי בין הדברים המשמעותיים ההופכים את "התחלה טובה" לתכנית המצליחה להניע עשייה

ולהשפיע על קידום ילדים במצבי סיכון בגיל הרך, בולטים במיוחד שיתוף הפעולה, התיאום והסינרגיה

בין השותפים ממשרדי הממשלה השונים. שיתוף פעולה זה אינו מובן מאליו; אף כי היה נהוג בעבר

גם במסגרות התכנית השונות, כיום הוא בולט בתכנית ובמיוחד במסגרת הוועדה הארצית של

"התחלה טובה".

ביקשנו לברר כיצד כל אחת מהשותפות רואה את התרומה הייחודית של תכנית "התחלה טובה"

בחמש השנים שבהן היא פועלת ביישובים. בדבריהן הן ציינו את האופן שבו מקדמת התכנית את

המודעות לנושא ילדים בגיל הרך במצבי סיכון, ואת הפעילות הנעשית בנושא בתחום המקצועי

של משרדיהן:

מוניקה וינוקור, מדריכה ארצית באגף לחינוך קדם-יסודי במשרד החינוך, מציינת כי "במשרד החינוך

על אגפיו השונים תמיד הייתה תשומת לב לנושא ילדים במצבי סיכון. כיום מפקחות וגננות רואות

עצמן חלק ממערך משרדי ובין-משרדי שמאתר ילדים הזקוקים לעזרה, והן מקבלות אחריות על

הנגשת תכניות ההתערבות לילדים ולמשפחותיהם".